"Treniņbikses ir sakāves pazīme. Jūs zaudējāt kontroli pār savu dzīvi un tāpēc iegādājāties sporta bikses," skan slavenā dizainera Karla Lāgerfelda citāts, kas iecementē atlētisko bikšu slikto slavu. Diez vai padevušās, bet slavenības un stila ikonas patiešām atsākušas tērpties sportiskos izstrādājumos. Dārgi zīmoli šeit nāk talkā ar to luksusa apdari.
Nekas nevar būt drošāks un pārbaudītāks par to, kas jau reiz ir eksistējis un skaitījies modīgs. Ironiski, bet pāris gadus pēc tam, kad cilvēki atjēgušies no izvalkātajiem pandēmijas mājsēdes sporta tērpiem, šis kostīms atkal nonācis starmešu gaismā. Treniņtērpa spožākais reanimators ir dizainers Demna Gvasalia no "Balenciaga" modes nama, kura talants ir meinstrīma ielu modi padarīt par luksusa preci. Protams, ar luksusa cenu zīmi.
Atdzimšanas procesu veicinājis arī zīmols "Louis Vuitton". Tā jaunākajā vasaras kolekcijā treniņjaka būs gana labs bleizeris komplektā ar zīda svārkiem. Treniņtērps vairs nav mirdzošs poliestera sapnis, bet gan top no vilnas un pat kašmira, ir augumam piegulošāks un divdaļīga kostīma vietā kalpo arī kā kombinezons. Tāds, kas sportam vairs nav piemērots.
Dizaineri piedāvā, soctīklotāji reaģē. "TikTok" lietotāji jūtas laimīgi piemērīt prieku, ko sagādā ērtais kostīms. Vieniem tas ir risinājums ceļojuma laikā (īpaši lidostā), citiem neordināra personīgā stila akcents. Starp citu, pēdējā versijā treniņbikses tiek valkātas ar "grunge" stila flaneļa krekliem vai kontrastējoši klasisku bleizeri, mēteli un somu. Un pat augstpapēžu kurpēm.
Šī "demokrātiskā mode" vēlreiz apstiprina, ka detaļām un individuālajam stilam ir nozīme, lai varētu mainīt priekšstatus, stereotipus un burtiski tērpa valkāšanas vietu.