Spāņu modes zīmola "Loewe" reklāmas kampaņa, kurā bondiādes zvaigzne Daniels Kreigs izskatās gluži kā "tas savādais, apnicīgais vēstuļu draugs", pēkšņi kļuvusi ļoti populāra tīmeklī. Intervijā britu izdevumam "The Independent" modes analītiķe Džeina Keloka izskaidrojusi negaidītā interneta fenomena iemeslu.
Pirmajā mirklī šķiet, ka "Loewe" mērķis nav kaut kāda konkrēta auditorija. Vecmodīga sasuka, dzeltenas Bono stila brilles, ādas jaka, kas liek domāt par pusmūža krīzi, trikotāža kā no astoņdesmito gadu iepirkšanās katalogiem – kas tāds, šķiet, varētu šķist saistošs vien rūdītiem dendijiem un hipsteriem ar miljonāru algām.
Tomēr izrādās, ka avangardiskais "opīša" stils ir sirdij tuvs pieaugošajai Z paaudzei. Brīvi bleizeri, spilgi, rakstaini krekli, tradicionālais tvīds, svītriņas un retroapdrukas – tas viss iekļaujas "zūmeru" ierastajā stilā. Itin bieži šāds apģērbs tiek vilkts kopā ar mokasīniem vai parastām krosenēm, beisbola cepurēm un, protams, rokaspulksteni.
Daži pieļauj, ka šī reklāmas kampaņa ir neveikls mēģinājums parādīt, ka 56 gadus vecais Kreigs ir mūžam jauns (lasīt – ar matiem), turklāt retrovintāžu šobrīd valkā ne tikai vīrieši, kam jāatgādina, ka viņi nenoveco, bet arī visnotaļ jaunas sievietes, kam pilnīgi noteikti nevajag neko pierādīt. Vismaz pagaidām, uzsver Keloka.
"Opīšu" stilā tērpušās pavisam nesen redzētas gan Džidži Hadida, gan Kendala Dženere, gan Emma Čemberlena. Kreiga "stila klubā" pabijis arī dziedātājs Harijs Stails un "Tyler The Creator".
Savulaik nosacīti pieticīgais ādas izstrādājumu zīmols no Spānijas "Loewe", pateicoties dizaineram Džonatanam Andersonam, kļuvis par sinonīmu jēdzienam "augstā mode". Par "Loewe" vārdu gādā ne tikai apģērbs, bet arī slavenības, vairumā gadījumu – cienījamā vecumā: ne tik sen pārlielā "Loewe" kažokā redzēta 89 gadus vecā aktrise, "Dauntonas abatijas" zvaigzne Megija Smita, savukārt 68 gadus vecā britu aktrise Leslija Menvila pozējusi ar šī paša zīmola saulesbrillēm masīvos, sarkanos rāmjos.
Modes analītiķe ir pārliecināta, ka jaunā "Loewe" reklāmas kampaņa ir solis uz priekšu modes attīstībā, domājot par cilvēkiem pusmūžā, kuri ilgus gadus zināmā vecumā tērpās labākajā gadījumā vairs tikai daudzslāņainos lina apģērbos. Kreiga tēls ir atklāti drosmīgs maksimālisms, košu krāsu un nedaudz traku apdruku mikslis, kas paradoksāli ierakstās mūsu izpratnē par īsto modi un dārgu dzīvi.
"Modes opīša" estētika tīmeklī popularitāti iemantoja, kad "TikTok" parādījās video ar "OTT" stila ("over the top" jeb pārspīlējumi) aksesuāriem, nobružātām "Birkins" somām, konfliktējošām apdrukām un dekoratīvajiem elementiem. Arī dizainers Lūks Edvards Hols ieteica dažus interesantus variantus jūsu novecot sākušajam onkulim vai tantei.
Šobrīd zūmeru paaudze sociālajos tīklos rada jaunas tendences, izmantojot vecu apģērbu no savu vecmāmiņu un vectētiņu skapjiem. Vairumā gadījumu tēli propagandē individuālu stilu un unikalitāti.
Un tomēr – Z paaudzes piedāvātās idejas īsti nav saistītas ar "Loewe" dārgajām ādas jakām un krekliem, kas maksā, sākot no 5000 eiro. Galu galā – neba daudzi jaunie var atļauties tik dārgu apģērbu, uzsver "The Independent".
Brīnišķīgākā lieta, sasniedzot briedumu, ir tas, ka cilvēks pārstāj domāt par modi un vairāk fokusējas uz savu individuālo stilu. Iespējams, tieši tādēļ zūmeri tagad iedvesmojas no X paaudzes estētikas – šie cilvēki izauguši panku un britu popa laikmetā, kad cilvēkus neierobežoja slavenu zīmolu ietekme.
"Loewe" sekotāji sociālajos tīklos ir sajūsmā par Kreiga jauno tēlu: kāds norāda, ka aktieris izskatās kā Robina Viljamsa un Igija Popa krustojums, citi piesauc nedaudz apnikušu draugu, ar kuru laiku pa laikam sarakstās. Jebkurā gadījumā šis ir tas brīdis, kad divas dažādas paaudzes par kaut ko modē ir vienisprātis.