Līdz 2025. gadam ir palikušas tikai dažas nedēļas, tāpēc ir īstais laiks atskatīties uz gandrīz aizgājušo gadu. Ja mūzikas jomā "Spotify Wrapped" ļauj ikvienam atklāt savu individuālo gaumi, tad "Google" meklēšanas tendences atklāj, ko pasaule kopumā mīlēja un kas, iespējams, būs aktuāls vēl kādu brīdi.
Ikgadējā meklējumu kopsavilkumā noskaidrots, ka interešu augšgalā bija filma "Inside Out 2", aktieris Kets Viljamss, mūziķis Ašers, bet ziņu sadaļā dominēja ASV prezidenta vēlēšanas. Šie dati atklāja arī modes pasaules tendences, identificējot 2024. gada populārākos stilus, izstrādājumus un estētikas virzienus.
Mafijas noskaņa
Ikvienam, kurš lieto internetu, nebūs pārsteigums par valdošo modes noskaņu – 2024. gads tika definēts ar mafijas sievu estētiku. Kažokādās un ar tumšām saulesbrillēm uz deguna, viņa iemiesoja seksapīlu, nedaudz agresīvu un pārspīlētu tēlu. Galvenais aksesuārs un izteiksmīgākais akcents? Drosmīga, pašpārliecināta un vēsa attieksme. Vairāk lasi šeit.
Estētika
Virāli aktuāla kļuva arī neona zaļā krāsa, kas savu popularitāti ieguva, pateicoties mūziķes Charli XCX albumam "Brat". Ja ziemas sezonu iezīmēja mafijas sievu estētika, tad vasara bija piesātināta ar neonu un "Brat girl" tendenci – jautriem, seksapīliem, izaicinošiem, deju klubiem piemērotiem tērpiem.
Strauju meklējumu pieaugumu piedzīvoja arī japāņu estētika "Decora", kas saistīta ar krāsainiem, rotaļīgiem aksesuāriem.
Stils
Aktuāli bija arī retro stila tērpi, kas apvienoja koķetīgu un romantisku noskaņu. Šo stilu raksturoja bantītes, rozā krāsas toņi un ziedu vītnes, kas atsaucās uz dārza estētikas burvību (vairāk lasi šeit).
Līdztekus romantiskajām tendencēm aktualitāti guva arī "piezemētas" jeb dabas iedvesmotas krāsu paletes, kas akcentēja vienkāršību un harmoniju ar apkārtējo vidi.
Atdzimšana
Kā redzams "Google" apkopojumā, sabiedrību visvairāk satrauca divi jautājumi par biksēm. Viens – vai "skinny" džinsu bikses ir modē atgriezušās (īsa atbilde – jā, šīs baumas ir patiesas; vairāk lasi šeit ), otrs – kā un ar ko valkāt pārlielās bikses.
Vēl modē atgriezās 80. gadu silueti biksēs, bet bleizeros – plecu polsteri. Pieauga jautājumi par to, vai zeķubikses ir modē, un arī te ir apstiprinoša atbilde. Gados jaunie modes fani atklāja arī citiem labi zināmo zīmolu "Ed Hardy", un šis zīmols 2024. gada novembrī prezentēja savu pirmo modes skati.
Problēmas
Ja tika veltīts laiks meklējot atbildes, kā valkāt platās bikses, tad stila problēmas bija saistītas arī ar plato staru "barrel" biksēm un maksi garuma svārkiem. Cilvēki vērsās arī internetā pēc padoma, kā valkāt snīkerus, konkrēti – "New Balance" modeli "9060s" un (bez pārsteiguma) "Adidas" "Sambas".