Prototips filmai "Sātans Prada brunčos", ietekmīgā amerikāņu modes redaktore Anna Vintūra vienmēr ir uzticīga savai uniformai: perfekta boba frizūra, pārlielas melnas saulesbrilles, siluetu akcentējoša kleita un – pārsteidzoši reti – rokassoma rokās (galu galā, viņai ir privātais šoferis). Tomēr, kad viņa izvēlas somu, priekšroka tiek dota itāļu zīmola "Fendi" ikoniskajam modelim "Baguette".
Janvārī Parīzē notiek vīriešu modes nedēļa ar 2025. gada rudens/ziemas kolekciju prezentācijām, un šī ir retā reize, kad Vintūra bijusi redzama ar rokassomu. Viņa izvēlējusies ilgtspējīgu attieksmi, ekskluzīvo "Fendi" 2019. gada "NM Baguette" modeli, izšūtu ar pērlītēm. Šādas somas ir pieejamas tikai dažos pārdošanas veikalos –piemēram, "Rebag" to iespējams iegādāties par 2790 ASV dolāriem (2679 eiro).
Arī 2022. gada maijā un septembrī ielu modes fotogrāfi reto reizi iemūžināja ietekmīgo Annu Vintūru ar somu pār pleciem. Un atkal tā bija "Fendi", lai gan cits "Baguette" modelis.
Vintūras uzticamais somas modelis dzimis 1997. gadā, kad to radīja Silvija Venturīni Fendi – modes nama dibinātāju Adeles un Eduardo Fendi mazmeita. Tajā laikā nelaiķis Karls Lāgerfelds bija "Fendi" radošais direktors. Ne tikai nosaukumā, somai patiesi ir saikne ar franču bageti – Silvija iedvesmojās no parīziešu paraduma eleganti nest šo garo maizi padusē, radot dizainu, kas ir tikpat ērti pārnēsājams kā maizes kukulis.
Jā, dizains ir patiešām praktisks. Standarta "Baguette" somas izmērs ir 26 x 14 cm, un, pateicoties tās garenajai formai, tā ērti pieguļ zem rokas. Laika gaitā modelis ir piedzīvojis dažādas izmēru variācijas – mini, mazo, vidējo un lielo, kā arī "Pico" versiju, kas ir tik neliels, ka kalpo kā dekoratīvs aksesuārs citām somām. Nemaz nerunājot par plašo materiālu, krāsu, rakstu, rotājumu un sadarbības kolekciju klāstu. Kopš debijas "Baguette" ir radīta vairāk nekā 1000 dažādās versijās.
Šīs somas tapšana bija nozīmīgs pagrieziena punkts "Fendi" vēsturē, jo 1990. gados zīmols tikai sāka ražot rokassomas. Līdz tam "Fendi" bija pazīstams galvenokārt kā ādas un kažokādu uzņēmums, kas radīja arī augstās modes kolekcijas no kažokādām. Tieši pateicoties franču maizes kukulītim tā kļuva par ikonu, kas nostiprināja "Fendi" kā rokassomu zīmola statusu modes industrijā.
Neskatoties uz to, ka "Baguette" sākotnēji nepiedzīvoja tūlītēju popularitāti, tās debijas gadā tika pārdoti vairāk nekā 100 000 eksemplāru. Lielu lomu somas panākumos spēlēja kulta seriāls "Sekss un lielpilsēta" un Kerijas Bredšovas tēls, kuru atveidoja Sāra Džesika Pārkere. Seriāla īstenākie fani noteikti atceras slavenos vārdus, kad Kerija aizrāda zaglim: "Tā nav soma, tā ir "Baguette"!"
Somas 25. gadadienas svinību laikā Silvija Venturīni Fendi teica: "Kad radīju šo somu, tā bija īpaša diena – zvaigznes bija sastājušās. Horoskops teica – tā ir Fendi diena!" Un, kā apliecina arī Annas Vintūras modes izvēles, "Baguette" nav tikai soma – tā ir modes vēstures ikona un ilgtspējīga pieeja.