Pētījums atklāj, ka sievietes jau agrā vecumā sāk justies "neredzamas", un par to tiek vainota mode
Foto: Vida Press

Aptauja liecina, ka jau no 36 gadu vecuma vairākums sieviešu sāk justies gandrīz neredzamas, aizmirstas un it kā viņu viedoklis nebūtu nozīmīgs. Šī sajūta izpaužas gan darba vidē un sabiedrībā, bet visvairāk – modē.

"Šis pētījums izgaismo problēmas, ar kurām, novecojot, saskaras daudzas sievietes, tostarp sajūtu, ka viņas dažādās dzīves jomās netiek pamanītas," norāda apģērbu mazumtirgotāja "Klass" direktors Saimons Barnets "The Sun" publicētajā paziņojumā.

Šis zīmols ar "OnePoll" starpniecību veica aptauju, kurā noskaidrots, ka 75 procenti sieviešu uzskata, ka dizaineru un zīmolu prioritāte ir gados jaunākas sievietes. Vecākas sievietes tādēļ jūtas nepamanītas, neatzītas un uzskata, ka mode viņām nav paredzēta.

Barnets saka: "Top skaidrs, ka sabiedrības attieksmei pret novecošanu, īpaši sieviešu gadījumā, ir liela ietekme uz šiem pārdzīvojumiem. Žēl, ka pēdējā laikā parādās fenomens, ko dēvē par "neredzamo sieviešu sindromu"."

Psiholoģes Kirstinas Blousas vārdiem, izdevumā "The Body and Soul", neredzamo sieviešu sindroms ir parādība, kad sievietes noteiktā vecumā tiek "kaut kādā veidā atraidītas vai devalvētas". Piedevām Z paaudzes sievietes jau 18 gadu vecumā sāk baidīties no novecošanas, jo ir pārliecinātas, ka pēc 30. dzimšanas dienas sabiedrība viņas automātiski uzskatīs par nepievilcīgām, apgalvo izdevums "The New York Post".

Zīmola "Klass" aptaujas dati liecina, ka sievietes, kas vecākas par 35 gadiem, šīs ignorances dēļ nespēj pilnvērtīgi rast prieku. 45 procenti sieviešu atzina, ka sabiedriskā vidē jūtas nepamanītas, 24 procenti norādīja, ka vecuma dēļ viņām trūkst uzmanības darba vidē, bet 23 procenti izjūt to veselības aprūpes sistēmā. Aptuveni 39 procenti aptaujāto sieviešu atzina, ka šīs sajūtas piedzīvo, mēģinot atrast sev piemērotu apģērbu, savukārt 37 procenti šo atstumtību saista ar izmaiņām savā izskatā.

Lielākā daļa (62 procenti) aptaujas respondentu uzskata, ka sieviešu sajūtu par "neredzamību" lielā mērā ietekmē sabiedrības skaistuma standarti. 57 procenti aptaujāto kritizēja plašsaziņas līdzekļus par nepietiekamu uzmanību, kas tiek pievērsta tūkstošgades paaudzes un vecāku sieviešu pievilcībai.

Savukārt 29 procenti cilvēku, kas sasnieguši 40 gadu vecumu un vairāk, apgalvo, ka darbavietā jūtas mazāk pamanāmi. 60 procenti uzskata, ka viņu viedoklis vecuma dēļ bieži netiek ņemts vērā.

"Pētījuma rezultāti skaidri parāda, ka nepieciešama lielāka iekļautība gan modes industrijā, gan citās dzīves jomās," sacīja slavenību stiliste un zīmola "Klass" vēstnese Laina Makkenna. "Sievietes vēlas justies pārliecinātas un pārstāvētas neatkarīgi no sava vecuma vai dzīves posma. Viņām vajadzētu izstarot pašapziņu un justies pasakainām, nevis neredzamām."

Viņas padoms, kam grūti nepiekrist: valkājiet to, kas jūs dara laimīgas, un izvairieties no stereotipiem un tendenču spiediena.

Stilistes Lainas Makkennas padomi, lai izskatītos un justos lieliski neatkarīgi no vecuma:

  • Galvenais ir pārliecība. Valkājiet to, kas liek jums justies ērti un labi.

  • Ieguldiet kvalitātē. Labi darināts apģērbs kalpo ilgāk un piešķir izsmalcinātību.

  • Nebaidieties no krāsām. Tās acumirklī padara izskatu spilgtāku un sniedz enerģiju.

  • Izvēlieties stilu, kas jums piestāv. Sekojiet savam gaumes izjūtam, nevis akli pakļaujieties uz modes tendencēm.

  • Aksesuāri ir jūsu sabiedrotie. Rotaslietas, šalles un somas piešķir individualitāti un raksturu.

  • Atjauniniet frizūru. Svaigs matu griezums vai krāsa var radīt pārsteidzošu efektu.

  • Pievērsiet uzmanību detaļām. Perfekti izgludināts krekls vai elegants bleizeris var būt izskata atslēga.

  • Izbaudiet pucēšanos! Stils ir jūsu personības izpausme – ļaujiet tam atspoguļot to, kas jūs esat.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!