"The New York Times" jauno modes talantu topā izceļ Latvijas dizaineri Sabīni Skaruli
Foto: Publicitātes foto

Prestižā izdevuma "The New York Times" modes žurnālists Kins Vū ir nosaucis Sabīni Skaruli starp spilgtākajiem jaunajiem dizaineriem, kuri šogad noteikti jāņem vērā. Viņas pieeja modei spēs nostiprināt stabilu vietu starp nozares nākotnes līderiem.

Ietekmīgais modes žurnālists Kins Vū, kurš ir modes rubriku autors raksta prestižajos "British Vogue", "Dazed" un "Another Magazine" izdevumos, ir nosaucis četrus uzlecošos dizainerus, kuri veido jaunu stilu, balstoties uz klasiskām vērtībām.

Ekskluzīvajā sarakstā līdzās Beirūtā dzimušajai, Londonā bāzētajai Mirai Maktabi, brazīlietei Reičelai de Karvālo un spāņu dizaineram Tiskaram Espadasam ir arī latviešu dizainere Sabīne Skarule.

Viņš raksta: "Sabīne Skarule, uzaugusi postpadomju Latvijā, jau bērnībā apguva DIY mentalitāti."

"1990. gadu Rīgā apģērbu nepirka – to darināja," izdevumā stāsta 35 gadus vecā dizainere. "Manai mammai bija adāmmašīna, un es iemācījos, kā no nulles izveidot apģērbu."

Lai gan 24 gadu vecumā Sabīne pārcēlās uz Antverpeni, Beļģijā, lai studētu Karaliskajā Tēlotājmākslas akadēmijā, un pēc absolvēšanas devās uz Ņujorku, kur stažējās luksusa zīmolā "The Row", viņa joprojām ir cieši saistīta ar savu kultūras mantojumu.

Skarules 2020. gada diplomdarba kolekcija, par kuru viņa saņēma "H&M" dizaina balvu, tika nosaukta "+371", atsaucoties uz Latvijas starptautisko telefona kodu. Pēc tam viņa atgriezās Rīgā, lai dibinātu savu zīmolu, ko pati dēvē par "Baltijas nostalģiju"."

Dizaineres 2025. gada pavasara kolekcijā īpašu vietu ieņem liela izmēra melna ādas jaka, kuras raksts iedvesmots no latviešu tradicionālā vīriešu krekla. Skarule sadarbojas ar vietējiem amatniekiem, lai radītu unikālus izstrādājumus – ar rokām adītu un tamborētu mozaīkas zīda vesti, kā arī ar rokām austas lina bikses ar bārkstīm.

Jauno kolekciju, ko prezentēs Parīzes modes nedēļā, caurstrāvo mājas sajūta. "Materiāli – lins, kokvilna, vilna, āda – ir cieši saistīti ar saknēm," saka dizainere. "Krāsu palete ir piezemētāka nekā parasti. Dominē Rīgas pelēkā krāsa."

Savu zīmolu Skarule raksturo kā "latviešu tradīciju, māņticību un ticējumu kluso zemtekstu – detaļas, ko atpazīs tikai vietējais iedzīvotājs".

Sabīne Skarule "Delfi" stāsta: "Šis piedāvājums bija pilnīgi negaidīts. Sākumā domāju, ka tas varētu būt spams, bet, kad aplūkoju to rūpīgāk, sapratu, ka patiešām man raksta "The New York Times" un lūdz atbildēt uz jautājumiem, jo vēlas iekļaut zīmolu "Skarule" kā vienu no jaunajiem zīmoliem, kuriem pievērst uzmanību šajā sezonā. Ar Kinu Vū bija diezgan plaša intervija, kurā daudz jautājumu bija tieši par Latviju un to, kā ir strādāt modes industrijā, kad neatrodies ne Parīzē, ne Ņujorkā. Protams, man tas ir nozīmīgs notikums! Priecājos un novērtēju, ka profesionāļu vidū spējam noturēt interesi."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!