
Milānas modes nedēļas laikā, demonstrējot aktuālo 2025. gada rudens/ziemas kolekciju, modeļu galvas rotāja frizūras, kas atgādināja tikko no gultas izkāpuša cilvēka izskatu – izjukuši, izspūruši mati un matu gumijas, kas tajos turas gandrīz vai ar godavārdu. Kamēr soctīklos par to smejas, dizaineriem Miučai Pradai un Rafam Simonsam ir labi argumenti.
Kāds "TikTok" lietotājs publicējis video ar "Prada" frizūrām no Milānas modes nedēļas skates, pievienojot ironisku izsaucienu: "Ohhhh, man ir "Prada" frizūra, nevis hroniska depresija – jauki." Komentāru sadaļā smējās un jokoja arī citi: "Šādi izskatās mani mati, kad tie nedēļu ir puvuši gultā."
Izspūrušās copes un nevīžīgās zirgastes satraukušas miljoniem skatītāju, un gandrīz 20 tūkstoši no viņiem pauduši savu viedokli komentāros, bieži nekautrējoties veltīt modes dizaineriem arī skarbu kritiku. Taču šī diskusija nes līdzi arī vērtīgus "augļus", rosinot dziļāku pārdomu apmaiņu par to, kas īsti ir skaistums.
Kā vēstī zīmols savā interneta vietnē, kolekcijas aprakstā: "Ko mūsdienās nozīmē sievišķība? Kā to definēt? "Prada" 2025. gada rudens/ziemas kolekcija, ko veidojuši Miuča Prada un Rafs Simonss, izjautā šo jēdzienu, kas pats par sevi ir vingrinājums diskusijai par mūsu kolektīvajiem priekšstatiem – par tipisku sievišķību, par skaistuma jēdzieniem un to, kā šī uztvere var pastāvīgi mainīties."
Vizuālajā valodā "Prada" šo ideju atklāj ne tikai ar neieveidotajām frizūrām (patiesībā – stundām ilgu stilistu darbu), bet arī ar neapstrādātām tērpu malām, brīviem siluetiem un nepareizi valkātām pidžamām publiskā vidē. Klasiskais skaistuma ideāls – šmaugais viduklis – tika ietverts auduma drapērijās, kas pilnībā likvidēja jebkādu smilšu pulksteņa formas efektu.
Tērpu materiāli nav smalki, bet gan biezi un raupji, taustei nepatīkami. Šuves atsegtas, malas neapstrādātas un nepabeigtas, audumi – neizgludināti un pat šķietami nodiluši. Kolekcijā atbalsojas "Prada" gadiem ilgā uzticība sauklim "Neglītais šiks".
"Kleitas, kas tradicionāli simbolizē sievišķību, tiek pastāvīgi un nemitīgi pārveidotas gan formā, gan valkāšanas veidā," raksta "Prada", uzsverot vēlmi tās dekonstruēt vēlreiz. Vienīgie glamūra akcenti atrodami aksesuāros – dārglietās, rokassomiņās, bantēs un dekoratīvajos elementos, kas kontrastē ar neapstrādātajiem materiāliem.
Neraugoties uz paskaidrojumiem un netradicionālā izskata argumentiem, interneta lietotājus satrauc kolekcijas radītās asociācijas ar depresiju. "Ak, mana depresija ir tik eleganta," "Depresijas kodols," "Mana kultūra nav kostīms!!!" – šādi komentāri pārpludina sociālos tīklus.
Tikmēr "Prada" pretojas tradicionālajai sistēmai, ka mode ir tikai seksapīla spogulis. Kā šajos drebelīgajos laikos saka pati Miuča Prada: "Mēs runājam tikai par to, kādām drēbēm tagad ir jēga."