Cerot iegūt gludu, nevainojamu ādu, veselīgi mirdzošus, biezus matus, satriecošu frizūru un valdzinošu grimu, eiropieši ik gadus iztērē gandrīz 60 miljardus eiro (COLIPA, Annual Report 2004) un katrs vienlaikus lieto 20 un vairāk kosmētikas līdzekļu. Ik gadus tirgū parādās vismaz tūkstotis jaunu kosmētikas līdzekļu.
Ražotāji piedāvā arvien jaunas, ultramodernas tehnoloģijas un vēl nebijušas aktīvās vielas, bet lietotāji kā izslāpuši to izmēģina uz savās ādas un nezaudē cerības ar šo brīnumlīdzekļu palīdzību iemantot mūžīgo jaunību vai vismaz nerimstošu apkārtējo apbrīnu.
Tā kā ķermeņa āda ir caurlaidīga, kosmētikā esošās vielas iesūcas ādā un nonāk asinīs. Tādēļ pastāv likumi, kas regulē, ko ražotājs drīkst, un ko nedrīkst likt kosmētikas līdzekļa sastāvā. Katrs daudzmaz cienījams ražotājs likumu ievēro, un kontrolējošās valsts institūcijas modru aci seko, lai kādā līdzeklī neparādītos neatļautas vielas vai netiktu pārsniegtas atļauto vielu normas.