ELLE
Elitārā franču modes izdevuma "Elle" titullapā pirmo reizi ir redzama modele ar apaļīgām miesas formām - tabu ir lauzts! Viens no vadošajiem modes izdevumiem uzsācis atklātu cīņu pret badošanās māniju un nedabiski tievajām modelēm, kas līdz šim brīdim dominēja modes pasaulē. Tā vēstī portāls nra.lv.

Franču modes izdevums "Elle" līdz šim visai bieži šokējis savus lasītājus, rādot uz vāka gan pilnīgi kailas modeles, gan arī aktrises savā dabiskā izskatā - bez grima un datora veiktām korekcijām. Šoreiz žurnāla redakcija, veltot modelei ar lieko svaru pat speciālu pielikumu, saviļņojusi visu franču modes pasauli - uz "Elle" vāka redzamās modeles Taras Linnas apģērba izmērs ir ...52! Titullapā viņa pozē baltā kombinezonā, bet par žurnāla galveno fotogrāfiju kļuvusi tā, kurā modele redzama pilnīgi kaila.

Modes pasaulē dominē ekstrēmi tievās modeles, taču pēdējā laikā parādās tendence popularizēt pilnīgas miesas uzbūves modeles - sievietes, kādas sastopamas uz ielas, veikalā, darbā, kaimiņos u. c. Pirms kāda laika šādas modeles bija redzamas itāliešu izdevumā "Vogue", vācu sieviešu žurnālā "Brigitte" un amerikāņu izdevumā "V". Taču Francijā šo stereotipu laušana norit ļoti smagi. Aktuālo "Elle" izdevumu daudzi uzskata par "supertievās estētikas pēdējā bastiona" sabrukumu modes pasaulē. Turpretim citi pauž viedokli, ka nekas nespēs nogāzt no podesta slaidās modeles, cerot, ka "Elle" aktuālā fotosesija ar Linnu nav vis jauna virziena sākums, bet tikai vienreizēja akcija vai pat sava veida rotaļa.

Par spīti visām diskusijām, aizvien vairāk modes preču veikalu un interneta portālu pievērš uzmanību lieliem apģērbu izmēriem. "Pilnīgi neticami, ka tik ievērojams izdevums kā "Elle" uz sava vāka rāda XXL modeli," atklāti priecājas Parīzes modes eksperte Sakina. Galvenais šo izdevumu nopelns esot cīņa pret anoreksiju pasaulē.

Tiesa, citas problēmas ir viņpus okeānam - tur sabiedrību satrauc nevis anoreksija, bet gan liekā svara problēmas. Amerikā tuklums tiek dēvēts par vienu no nācijas ienaidniekiem. Interneta portāls "PopEater" pat apgalvo, ka "Vogue" amerikāņu izdevums nekad nepiekristu ievietot resnu modeļu fotoattēlus.

Vai fotogrāfijas un reklāmas, kurās redzamas apaļīgas modeles, palīdzēs sievietēm ar lieko svaru, esot diskutējams jautājums. Saskaņā ar Ķelnes, Roterdamas un Taksonas universitāšu sociālpsihologu veikto pētījumu tuklām sievietēm, aplūkojot šādas fotogrāfijas, nav mazinājusies nepatika attiecībā uz savu izskatu, bet normāla svara sievietēs tās izraisījušas pat riebumu. Pētījumā iesaistītās normāla svara sievietes izrādīja augstāku pašapziņas līmeni, ja fotoattēlos bija redzamas tievas modeles.

Savukārt tuklajām pētījuma dalībniecēm pašapziņas līmenis bija vienādi zems neatkarīgi no tā, kādus fotoattēlus viņām demonstrēja. Īpaši resnu modeļu attēli ne mazākā mērā necēla šo sieviešu pašapziņu. "Mūsu pētījums rāda, ka vienmēr spontāni salīdzinām sevi ar modelēm, kuras smaidošas raugās pretim no reklāmu un žurnālu vākiem, un cenšamies tām līdzināties," skaidro Ķelnes universitātes psihologs Tomass Musveilers.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!