Riga Fashion Week - 81
Foto: DELFI
Rudens/ ziemas 2011/12 kolekciju parādes otrā diena sākās ar daudzsološām gaidām - kā nekā bija gaidāmas vairāku jau atzinību ieguvušu Latvijas modes mākslinieku kolekcijas. Vakara noslēgumā - arī Katjas Šehurinas radīto tērpu skate, uz kuru sapulcējās tik daudz cilvēku, ka sāka trūkt gaisa. Bet nu, par visu pēc kārtas.

Pirmā modes skate - Žanetes Auziņas kolekcija. "Veicot modes attīstības procesa izpēti, Žanetes Auziņas rudens-ziemas 2011/2012. gada kolekcijas ideja ir pretrunā ar modes tendenču izvirzītajām prasībām. Kolekcijas uzdevums ir pievērst uzmanību krāsas tonālajiem un siluetu risinājumiem. Akcentējot vienu no sabiedrības galvenajiem uzdevumiem  21. gadsimtā: saglabāt cilvēcīgas īpašības, kā arī spēju atstāt nākamajām paaudzēm ieraudzīto skaistumu" - lasu informatīvajā bukletā.


Tērpu mākslinieces radītais sievietes tēls izskatās tā, it kā teiktu - man neko nevajag, esmu pašpietiekama. Ietinusies dūmakaino toņu audumos, sieviete ik pa brīdim atgādina jaunu, slaiku zēnu, īpaši žaketēs ar taisno plecu līniju un biksēs, kuru staru gali sniedzas pāri platformu apavu zolei līdz zemei. Kolekcijas tērpiem raksturīgas platas manšetes, spēles ar auduma faktūru un struktūru - no viegli burzīta līdz pat auduma šķiedrām, kas brīvi plīvo pār plecu. Svārku daļa vairākām kolekcijas kleitām ir ar šlepi, kas velkas nopakaļ vai steidzas pa priekšu. Kolekcijas svārkaudums ir kā bērns - nepieskatīts tas pinas pa kājām, klupinot nēsātāju. Grims modelēm veidots, turpinot tērpa krāsu plakstos, uzacīs un pat acu krāsa, izmantojot kontaktlēcas, pietuvināta apģērba tonim. Kas šos tērpus valkās? Gvineta Patrova 'Lielajās cerībās', sieviete, kura par vakartērpu atzīst garo kleitu, romantiķe un tā, kurai pašai par sevi viss ir skaidrs.

Ata Artemjeva skate sākas ar video - līdzīgi kā vakar Alises Trautmanes zīmola Narciss skate. Šajā video - šogad Baltijas Modes Federācijas atzinības balvu saņēmusī modele Māra Kampernova trinas gar palodzi, raugoties ārā pa logu. Viņa kādu gaida vai nevar ko izlemt - mēģinu nolasīt sejā. Pēc tam sevi nobaru par to, ka vispār kaut ko mēģinu lasīt no modeļu sejām. Māra, saprotams, ģērbusies kolekcijas apģērbos. Skate sākas, viena aiz otras nāk modeles un viņām galvā - maskas kā rallija braucējiem!


Katram skatītājam tās asociējas ar to, kas tuvāks - man, tā kā ģimenē ir rallists un tādēļ zinu, kas apakšā ķiverei, tās ir ugunsizturīgās maskas. Paši tērpi - kā uzmetumi, skices, līdz galam nepabeigti un it kā gaida savu valkātāju, lai transformētos un kļūtu par ideālo apģērbu savai vienīgajai. Jāteic, valkātāja manā iztēlē ir dāma, kura paģēr būt vienīgā un neatkārtojamā. To, kuras lūgumu paslinkāks oficiants varētu izlikties nedzirdam, Ata Artemjeva radītie tērpi varētu arī 'noēst'... Skatē izmantotie apavi - no Madam BonBon.

Sākoties franču zīmola Sultan skatei, esmu mēma no pārsteiguma - modele smaida! Un smaida tā, ka smaids pielīp! Pašķielēju - blakussēdētāja "Sema" meitene Kitija arī smaida. Viņa gan to dara vienmēr. Pa to laiku modele - meitene dungriņos ir tikusi līdz mēles galam un nāk atpakaļ. Aha, kājas tomēr apautas, lai gan pati izskatās pēc mazas meža iemītnieces. Pēc izaugušas Ronjas - laupītāja meitas no Astrīdas Lingrēnes stāsta. Vai pēc meitenes, kuras nolēmusi atpūsties, pārģērbusies, bet make -up atstājusi mugurā, līdz ar platformkurpēm. Sultan meitene valkā rūtainu flaneļa kleitu aktuālajā garumā - midi vai sava drauga bikses no bieza, pakļāvīga auduma, aptinot ap kaklu auduma šalli, kuru atritinot, iespējams varētu izmantot arī par piknika segu. Vai svārkus - garus, kuplus un priekšā pogājamus visā to garumā.


Kolekcija izskatās jaunavīga un krāsaina, neskatoties uz to, ka tajā izmantotās audumu krāsas patiesībā būtu dēvējamas par zemes - tātad mierīgajiem toņiem. Un vispār - ja apģērba nēsātājs smaida, kā to dara modeles, jebkas izskatās labi. Tā nu ir patiesība. Otrkārt - Francija latvietei ir vājā vieta, iespējams, arī tāpēc Sultan tika uzņemts ar smaidu.

Vakara pēdējā skate, par ko jau ieminējos ievadā - zīmola Katyakatya Shehurina kolekcijas parāde. Cilvēku, ka biezs. Svaigais gaiss uz izķeršanu. Tāpat kā vietas zālē. Šķiet, ka jāgaida ilgāk kā parasti - iespējams tādēļ, ka pēdējā skate vai tādēļ, ka gaisā jūtams satraukums - kā būs?! Visi zina, ka modes māksliniece martā ir atvērusi savu veikalu Londonā. Kolekcijai ir jābūt spēcīgai. Un te sākas.

Tik atpazīstams, bet iemīļots dizaineres rokraksts - kuplas piedurknes, mulss caurspīdīgums, it kā tiklās mātesmeitas naktstērps būtu pārvērties trauslā medūzā. Skulpturālas kārtas, kleita, kas kā bura apņem un aizsargā augumu no liekiem skatieniem, vīnogu sulas krāsas mētelis un pazīstamie rozīgi-krēmīgie toņi ar mežģīņu garnējumu. Pie potītēm sašļukušas 'neilonenes'. Un apsienamās apkakles un jostas. Burbuļblūzes un gaišzils kombinē, starp auduma krokām paziboši šķēlumi un stingri vidukli saturošas biezas ādas jostas.


Visbeidzot, saņemt ziedus un applausus Katja nāk tērpusies lillā hūdijā ar uzrakstu I Love London. Vismaz tā man likās - daudz bija to apsveikt gribētāju, kuri ielenca mākslinieci.

Rīt - par Riga Fashion Week pēdējo dienu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!