Ne velti arī Latvijas Ārstu biedrības prezidents Pēteris Apinis brīdina, ka patlaban mēs dzīvojam ķīmiskā kara apstākļos. Pēc šīs sarunas pārņem dusmas uz pasaules pelēkajiem kardināliem, kas, peļņas apmāti, ir radījuši industriālo ķimikāliju kultu un vārda tiešā nozīmē iet pāri cilvēku līķiem. Bet es veikalā mēģinu indes atpazīt un nenopirkt, lai neatbalstītu ne nākamo paaudžu, ne arī sevis indēšanu. Es cenšos iegādāties produktus ar īpašiem ekomarķējumiem. Taču arī marķējums jeb, kā saka moderni, brends, leibls jeb zīmols var būt nodevīgs un slēpt indes pilnu saturu. Uz šīm pārdomām vedināja pasaules vides organizācijas "Greenpeace" nesen publiskotais jaunākais pētījums "Netīrā veļa 2" ("Dirty Laundry 2").
"Greenpeace" astoņpadsmit valstīs iegādājās piecpadsmit dažādu slavenu zīmolu ("Adidas", "Uniqlo", "Calvin Klein", "H&M", "Abercrombie&Fitch", "Lacoste", "Converse", "Ralph Lauren", "Puma" u. c.) apģērbu un auduma apavu paraugus, no kuriem lielākā daļa, izrādās, bija tapuši Ķīnā, Vjetnamā, Malaizijā un Filipīnās, un veica šo produktu analīzes neatkarīgās laboratorijās. Pētījumā tika analizēti 78 dažādi paraugi, un izrādījās, ka divas trešdaļas, t. i., 52 eksemplāri, šo visā pasaulē tik populāro zīmolu vīriešu, sieviešu un bērnu (!) apģērbu un apavu ir apstrādāti ar bīstamām ķīmiskajām vielām - nonilfenola etoksilātiem (NPE).