"Par atstarotājiem tos vēl nevaru saukt, pagaidām tie ir atstarojošie adījumi, bet, kad dabūšu CE marķējumu, tad jau tie būs atstarotāji," laikrakstam Dienas Bizness saka Inga Priedīte, atstarojošu adījumu zīmola ZIB izveidotāja.
Ar auto tuvajām gaismām ZIB atstarojošie adījumi atstarojas 150 metru attālumā, bet ar tālajām - pat 500 metru attālumā. Lielākoties veikalos var nopirkt vienkāršus atstarotājus - piespraužamas un piekarināmas sirsniņas, aplīšus, ap roku vai kāju apliekamas lentas vai vestes. Samērā nesen parādījušās arī rokdarbnieču no atstarojošas lentes gatavotas brošas, tāpat ko līdzīgu gatavo no termoplēves. "Vienīgi tie tik un tā ir redzami tikai no vienas puses," uzsver Inga. Kad viņa apjautājās draugiem par to, vai viņi lieto atstarotājus, izrādījās, ka, lai arī cilvēki zina, ka atstarotāji ir ļoti svarīgi un nepieciešami, jo īpaši tumšās ielās, lielākā daļa tos nenēsā, jo nepatīk, kā tie izskatās.
Patlaban ZIB atstarojošo aksesuāru sortimentā ir cimdi un cepures, kur ieadīts atstarojošs pavediens. Sākumā bija domāts, ka aksesuāri būs ar Latvijas ornamentiem, kā suvenīrs - cepures un cimdi ar tajos ieadītām Latvijai raksturīgajām zīmēm. Ideja nav īstenojusies, jo tādu darbu neatmaksājas veikt ar rokām, turklāt nepieciešama speciāla adāmmašīna, kas nav lēta, bet tās iegāde ietilpst Ingas nākotnes plānos. Iecerētas arī sievišķīgākas cepures, piemēram, ar bumbuļiem, lentēm, kā arī tiek domāts par bērniem.
Vaicāta, vai Ingu nebiedē biznesa sezonalitāte, viņa atbild, ka ir nodrošinājusies - vasarā būs cits piedāvājums, turklāt siltā sezona ir ļoti īsa. "Pavasarī vēl aprīlī var staigāt plānā cepurītē, bērni vēl ilgāk, un jau septembrī var atsākt silto aksesuāru nēsāšanu. Pavasarim būs pavisam kas cits - lielāks akcents uz apģērbiem, apdruku, somām, aksesuāriem, arī brošām. Ideju ir daudz, dažreiz šķiet, ka visam pietrūkst laika," viņa aizrautīgi stāsta.