Foto: AP/Scanpix
Lai novērstu digitāli apstrādātu fotogrāfiju un supertievu modeļu negatīvo ietekmi uz jaunu meiteņu psihi, Izraēlā pieņemts jauns likums.

Saskaņā ar tā dēvēto "Photoshop" likumu, reklāmas izvietotājiem pie grafiskajās programmās apstrādātām modeļu fotogrāfijām tas jānorāda, vēsta televīzijas kanāls CNN.

Tāpat jaunais likums paredz, ka modelēm, lai fotografētos reklāmas materiāliem, jāiesniedz medicīniska izziņa, kurā apliecināts, ka viņu ķermeņa masas indekss (ĶMI) nav zemāks par 18,5.

ĶMI aprēķināšanas formula - ķermeņa masu (kilogramos) dala ar ķermeņa garumu (metros), kas kāpināts kvadrātā.  Slimīgi zems svars ir cilvēkiem, kuru ĶMI ir zemāks par 18, bet par lieko svaru norāda indekss, kas pārsniedz 26.

Likums pieņemts, jo turpina pieaugt to jauno sieviešu īpatsvars, kuras cieš no dažādiem ēšanas traucējumiem tieši sagrozīto skaistuma ideālu dēļ.

"Pirms 20 gadiem visā pasaulē modē bija kaulainas meitenes, bet diemžēl arī šobrīd mēs redzam neveselīgi tievas modeles," intervijā CNN atzina kādas Izraēlas modeļu aģentūras īpašnieks Adi Barkans.

"Viņas ir burtiski mirstošas. Šajā biznesā pieprasītas ir tikai kaulainas meitenes. Tāpēc meitenes pārstāj ēst, un tas ir briesmīgi. Mums jāuzņemas atbildība un viņām jāpasaka, ka šādi nav jāizskatās," uzsvēra Barkans, kurš arī ierosinājis kampaņu, kurā paralēli fotografējās anorektiska un vesela modele.

Jaunos noteikumus visumā pozitīvi vērtē gan sabiedrība, gan reklāmas industrijas pārstāvji, gan piebilstot, ka tas pagaidām neattiecas uz ārzemēs veidoties reklāmas materiāliem.

Fotogalerija: ieskats Telavivas modes nedēļas norisēs

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!