indija manekeni veikals
Foto: AFP/Scanpix
Trīs ceturtdaļas Latvijas sieviešu iedvesmu jauna apģērba iegādei gūst uz vietas veikalā, pētot piedāvājumu. Svarīgākais kritērijs jauna apģērba iegādē 68% sieviešu ir izvēlētā apģērba un tā krāsas atbilstība viņu gaumei, bet 59% pievērš uzmanību arī pirkuma cenas un kvalitātes attiecībai, liecina "Elkor" veiktā aptauja.

Iepazīstoties ar veikalos pieejamo piedāvājumu, iedvesmu jauna apģērba iegādei gūst 73% sieviešu, savukārt 23% iedvesmojas no internetā pieejamajiem resursiem. 15% sieviešu idejas smeļas modes un stila žurnālos, bet 11% - no ģimenes locekļiem vai draugiem.

"Aptaujas rezultāti liecina, ka, lai gan dzīvojam aizvien vairāk digitalizētā laikmetā, kas dod gandrīz neierobežotu pieeju informācijai neizejot no mājas, pārliecinoši lielākajai daļai pircēju iepirkšanās iedvesmai un lēmuma pieņemšanai joprojām būtiska ir iespēja salīdzināt dažādas preces klātienē un iecerēto pirkumu izmēģināt," stāsta "Elkor" valdes loceklis Ronalds Feldmanis

Tā dēļ tirgotāji esot spiesti rūpēties ne tikai par attālinātas apkalpošanas iespējām, bet arī nodrošināt tiem labāko iespējamo iepirkšanās pieredzi, plašu zīmolu klāstu un papildu pievienoto vērtību veikala apmeklējuma laikā.

Sievietes vecumā no 20 līdz 29 gadiem biežāk kā citās vecuma grupās iedvesmu gūst uz vietas veikalā (85%), internetā (34%), kā arī no radiem un draugiem (14%).

Meitenes vecumā no 15 līdz 19 gadiem biežāk nekā citas jaunus apģērbus izvēlas modes un stila žurnālos (23%), un sociālajos tīklos (16%), savukārt dāmas vecumā no 40-49 gadiem - TV pārraidēs (13%).

Pilsētnieces biežāk nekā lauku rajonu iedzīvotājas uz apģērbu pirkšanu iedvesmojas internetā, lasot žurnālus un konsultējoties ar draugiem, bet laucinieces - no televīzijas raidījumiem.

Katra otrā respondente atzīst, ka viņai svarīgs ir apģērba praktiskums un kvalitāte, savukārt mazāk būtiska ir pirkuma atbilstība jaunākajām modes tendencēm un ilgmūžība - šos faktorus norādījušas attiecīgi 13% un 11% sieviešu.

Apģērba krāsas un modeļa atbilstība gaumei svarīgāka ir gados jaunākām sievietēm (norādījuši 87% aptaujāto meiteņu vecumā no 15 līdz 19 gadiem, salīdzinot ar 49% vecumā virs 50 gadiem). Sievietes vecumā no 20 līdz 39 gadiem biežāk nekā citas uzmanību pievērš pirkuma kvalitātei, kā arī atlaidēm un īpašiem piedāvājumiem. Savukārt apģērba praktiskums un funkcionalitāte svarīgāks ir meitenēm vecumā no 15 līdz 19 gadiem un dāmām vecumā virs 50 gadiem.

Pilsētnieces biežāk nekā laukos dzīvojošās respondentes pievērš uzmanību apģērba atbilstībai viņu gaumei, kā arī pirkuma cenas un kvalitātes attiecībai, bet palielinoties respondenšu ienākumiem, lielāka uzmanība tiek pievērsta apģērba zīmolu atpazīstamībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!