God Save My Shoes (13)
Foto: Publicitātes foto
Kā zināt, vai veikalā izvēlētās kurpes kalpos ilgi un būs ērtas? Kā saprast, kam pievērst uzmanību, iegādājoties apavus, un ko darīt, ja tomēr izvēlētais kurpju pāris ar kvalitāti pievīlis? Padomus sniedz Māra Andersone, SIA "Euroskor Latvija" pārstāve.

"Kurpes vispirms noteikti rūpīgi jāapskata vizuāli - šuvju un līmes vietas, papēža nostiprinājums, krāsa - un ne tikai tās kvalitāte, bet jāsalīdzina, vai abas kurpes ir vienā tonī, jāsalīdzina arī aplikāciju un furnitūru simetrija. Noteikti jāizpēta furnitūras kvalitāte - vai tai nav defekti, piemēram, jāpaskatās, vai ir visas pērlītes," stāsta Andersone.

Visi apavi noteikti ir jālaiko abās kājās, ar tiem jāpastaigā pa veikalu - tas ļaus saprast, vai izvēlēto apavu lieste ir ērta un vai zolē nav gadījies kāds negludums. Tādā gadījumā noteikti jāpalūdz cits kurpju pāris.

Pirms apavu iegādes noteikti svarīgi apzināties mērķi, kam tie tiks lietoti. Pēc apavu iegādes, noteikti jāiepazīstas ar "Apavu lietošanas noteikumiem", ko saņemat kopā ar čeku. Tajā noteikti atradīsiet daudz vērtīgu padomu, kā kopt apavus, lai tie kalpotu ilgi un arī vizuāli saglabātu savu pievilcību.

Ko darīt, ja kurpju kvalitāte neapmierina?

Kā stāsta Andersone, apavu ražošanas industrijā līdz apmēram 1% ir pieļaujams brāķētas produkcijas apjoms, tāpēc, lai cik rūpīgi atlasīti tiek apavu modeļi, tik un tā veikalu plauktos var iemaldies kāds pāris ar ražošanas defektu. Bet ko darīt, ja tikko iegādāto kurpju kvalitāte neapmierina?

"Vienmēr, kad pērkat apavus, neaizmirstiet paņemt pirkuma čeku! Pretējā gadījumā neviens veikals Jums nevarēs palīdzēt. Ja esat iegādājušies kurpes,  kurām Jūsuprāt ir defekts, jāņem apavi, pirkuma čeks un jādodas atpakaļ uz veikalu," skaidro Māra Andersone.

"Saskaņā ar Latvijas likumdošanu, patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas."

Veikalā kopā ar pārdevēju jāaizpilda pieprasījuma pieteikums, kuram jāpievieno darījumu apliecinoša dokumenta kopija, un 10 dienu laikā jāgaida atbilde. Ja kopš apavu iegādes vēl nav pagājuši 6 mēneši, iespējama ir to maiņa, remonts vai naudas atmaksa, ja vairāk kā pusgads - remonts, maiņa un naudas atmaksa, bet šajā gadījumā jāņem vērā apavu nolietojums, ko nosaka neatkarīgs apavu eksperts.

Atbilde var būt arī negatīva, ja apavu defekts nav konstatēts vai radies apavu nepareizas valkāšanas rezultātā, piemēram, ar augstpapēžu kurpēm, kam papēdis ir apvilkts ar ādu, staigāts pa bruģi, vai ar apaviem, kuriem ir ādas zole, ilgstoši ir staigāts pa mitrumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!