dm_1
Foto: Publicitātes foto
Pavasaris klāt, un siltos zābakus beidzot varam nomainīt pret viegliem sezonas apaviem. Par to īpaši liels prieks zīmola DoMORE izveidotājai Madarai Vaido. Viņa nodarbojas ar apavu aksesuāru izgatavošanu, kas pat vienkāršu un ikdienišķu apavu pāri spēj pārvērst līdz nepazīšanai.

Kurpju rotas - tā savus izstrādājumus dēvē Madara un viņas biznesa partnere Linda Zagorska. Ideja gan nav pašas izdomāta, Madara to pirms gadiem astoņiem pamanīja kādā Itālijas veikalā. Savukārt sākums uzņēmējdarbībai bija pašas veidots blogs internetā.

"Jau kopš bērnības visi mani sauca par mākslinieci, jo vienmēr kaut ko zīmēju, radoši darbojos, tas laikam man asinīs," smaida Madara un turpina, "pēc specialitātes esmu interjera dizainere, bet vēl pirms tam apguvu arī iemaņas un pieredzi grafiskajā dizainā. Gribējās darīt kaut ko vairāk, un tā izveidoju internetā savu blogu DoMORE Design."

Drīz pēc bloga izveides Madarai arī radās interese par apavu aksesuāriem. "Sākās manas negulētās naktis pie datora, veicot izpēti, cik ļoti populāri apavu aksesuāri ir citur pasaulē. Biju pārsteigta, ka šī joma ir ļoti plaša. Mans blogs pārtapa par DoMORE Shoes, un sāku nodarboties ar kurpju rotu izgatavošanu." Pērn pavasarī Madara ar saviem darinājumiem piedalījās Kalnciema ielas rīkotajā tirdziņā, pircēju atsaucība un interese bija patiesi negaidīta. Tas motivēja Madaru strādāt vēl vairāk, un viņa apsvēra domu šo pagaidām hobija veida nodarbi pārvērst īstā biznesā.

Rudenī Madarai pievienojās Linda, pēc specialitātes vizuālās mākslas un mākslas vēstures skolotāja, taču ikdienā viņa nodarbojas ar citām radošām lietām un izglītības sfērā nestrādā. Abas meitenes atzīst, ka "mūs uzrunā viss skaistais ap mums, tāpēc radām lietas, kas, cerams, spēs iedvesmot citus". Pašlaik pusgadu Madara un Linda darbosies mentoringa programmā, tuvākajā laikā plānots arī reģistrēt SIA, jo līdz šim abas darbojušās kā pašnodarbinātas personas.

Ar zīmolu DoMORE pagaidām tiek piedāvātas tikai kurpju rotas jeb kurpju klipši, bet ar nākamo rudens/ziemas sezonu piedāvājumu papildinās zābaku jostiņas un citi koši, apaviem paredzēti aksesuāri. Pie kurpes tie stiprinās ar speciālu furnitūru, mehānisms ir analogs klipšu auskariem, bet, lai tie turētos pie kurpes un neslīdētu nost, "ķepiņai" ir speciāli "zobiņi". Klipši ir ērti lietojami un nebojā apavus, tos var spraust arī pie zābakiem, cepures, mēteļa, somas. Madara lepojas, ka "mūsu odziņa ir DoMORE Shoes dizains, koncepts, roku darbs un pasniegšanas veids. Patlaban katrs rotu pārītis tiek radīts tikai vienā eksemplārā. Viss, ko līdz šim esam radījušas, ir 100% mūsu pašu ieguldījums: dizains, līdzekļi, attēli un grafiskie risinājumi. Pamazām attīstāmies, un ideju mums netrūkst."

DoMORE apavu aksesuārus pagaidām var iegādāties divos veikalos Rīgā - I feel SPRING un Zemenītes Sniegā - un veikalos dbdaba Jelgavā un dāvanu studijā Grieta Ogrē. Drīz kurpju rotas būs pieejamas arī Latvijā ražoto lietu veikalā Abra un veikalā Purpurlāde Siguldā. Rotas arī pasūtāmas DoMORE sociālo tīklu lapās.

Madara atklāj, ka viens no tuvākajiem attīstības plāniem ir interneta mājaslapas un arī internetveikala izveide. Pagaidām gan visa komunikācija un reklamēšanās notiek caur iepriekš minētajām sociālo tīklu vietnēm, taču atsaucība esot laba.

Par saviem "stiprajiem punktiem" abas sauc vēlmi darīt, pašu radīšanas procesu un idejas. Madara uzsver: "Ir jābūt lielai ticībai sev un patikai pret to, ko dara, bez tā nevar. Ja kaut kas nesanāk, jādomā cita pieeja, jāmācās no kļūdām, apstāties nevajag. Starp citu, lielu iedvesmu var gūt no daudziem pašmāju jaunajiem uzņēmējiem."

Ko no piedāvātā kurpju rotu klāsta dāmas iecienījušas visvairāk? Madara atbild: "Tā ir gaumes lieta. Nevar izcelt kādu vienu konkrētu veidu, ko gatavojam, jo mums tāda nav - viss ir unikāls, līdz ar to katra rota atrod savu īpašnieci. Protams, sekojam līdzi sezonalitātei un aktuālajām krāsām. Pavasarī un vasarā tās ir košās krāsas, akcenti, strīpas un ziedi. Mēs jau redzam, ka DoMORE Shoes "staigā" pa Rīgas ielām un palīdz sievietes koptēlu padarīt vēl krāšņāku."

Pirmās atziņas, kas gūtas, darbojoties savā biznesā:

  • Galvenais uzdevums jau pašā sākumā - sakārtot jomas, par ko katrs būs atbildīgs, lai pašiem vieglāk un raitāk virzīties uz priekšu.
    Par savu lielāko panākumu uzskatām spēju noticēt sev, ka ideja var dzīvot. Un ideja dzīvo!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!