"Premiere Vision" ir populārākā Eiropas audumu un apģērbu izejmateriālu izstāde ar vairāk nekā 700 dalībniekiem un 50 000 apmeklētājiem. Tā notiek divas reizes gadā, un izstādes ietvaros tiek parādītas apģērbu, apavu un aksesuāru krāsu un materiālu tendences, kas būs aktuālas pēc 18 mēnešiem.
Kas būs modē 2015. gada pavasarī/vasarā?
Nākamgad tērpos tiks izmantotas spilgtas, bet ne pārāk intensīvas krāsas. Neona izaicinošās krāsas būs pagātne; tāpat apģērbā un aksesuāros maz redzēsim melno. Tā vietā pavasara/vasaras toņu paletē dominēs pozitīvas krāsas, kas rada svaigu un vitālu noskaņu.
Tendenču prognozētāja Paskalina Vilhelm (Pascaline Wilhelm) apgalvo, ka uz modes skates mēlēm mēs redzēsim daudz jūraszilā. Būšot interesanti pavērot, kā stila eksperti un modes mīļotāji to izmantos un kombinēs ar citiem toņiem. No paterniem moderni būs it kā ar ūdenskrāsām apgleznoti audumi– ziedi un abstrakti raksti – un nelieli, vienkārši grafiskie elementi, piemēram, trijstūri, rūtis vai punkti.
"Nākamā gada audumos ir daudz dekoru un efektīvu, oriģinālu zīmējumu. Šie elementi rada nepabeigtības sajūtu un atstāj plašas iespējas tos turpināt apģērbos," stāsta Paskalina Vilhelm.
Tāpat nākamā gada siltajā sezonā aktuāli būs dabiski, matēti audumi, piemēram, kokvilna un lins, bet vairs ne tik daudz spīdīgie, kā atlass vai zīds. Aktuāla būs nelīdzena, pat rupja faktūra, kā arī saburzītie,"neizgludinātie" audumi.
Izstādi "Premiere Vision" apmeklēja arī Latvijas bērnu modes zīmola "Lazy Francis" īpašniece Olga Krūze. Viņa dalās redzētajā: "Izstādē mēs nākamajai vasarai meklējām dzīvespriecīgu un spilgtu krāsu audumus, kurus varētu kombinēt ar mūsu pašu zīmētiem rakstiem.
Tā kā radām izsmalcinātu un svinīgu apģērbu, audumu izvēle ir ļoti nozīmīgs posms. Lai arī izstāde bija milzīga, atrast interesantus un vienlaicīgi dabiskus izejmateriālus nebija viegls uzdevums, jo lielākā daļa krāsaino audumu ar oriģinālu faktūru satur diezgan lielu procentu sintētikas. Tas mums kā bērnu apģērbu ražotājam neder.
Pēdējā izstādes dienā izdevās atrast īpašu audumu, kurš atbilst mūsu zīmola kvalitātes prasībām un kurš tiks izmantots arī mūsu nākamā gada pavasara/vasaras kolekcijā. Tā ir lieliska sajūta, kad, redzot oriģinālu audumu, jau rodas tēli un idejas tērpiem. Izstādes apmeklējums patiešām ir vērtīgs iedvesmas avots."
"A+A Design Studio" – uzņēmuma, kas nodarbojas ar globālo modes tendenču prognozēšanu un to pārdošanu – mārketinga vadītāja Valentina Fossati Olgai atklāja, ka šī gada rudens/ziemas sezona bijusi pēdējā, kad viņi vēl strādājuši pie bērnu modes tendenču prognozēm, jo izrādās, ka šī mode it kā veidojoties pati par sevi un dizaineri nepakļaujoties konkrētas sezonas standartiem.
"Premiere Vision" organizatori atklājuši, ka tirgus pēc ekonomiskās krīzes ir atjaunojies un patērētāji arvien biežāk izvēlas kvalitatīvas lietas, priekšroku dodot dažām izsmalcinātām precēm, nevis vairākiem viduvējiem pirkumiem. Šo tendenci izmanto arī apģērbu ražotāji, radot ekskluzīvas līnijas un rūpējoties par ilgtspējīgumodi.
"Mūsu radītajos tērpos tiek izmantoti tikai Eiropā ražoti audumi un izejmateriāli. Izvēloties audumus saviem tērpiem, mēs rūpējamies par to, lai apģērbs būtu ļoti kvalitatīvs, ērts un izsmalcināts," stāsta Olga Krūze.
Zīmols "Lazy Francis" dibināts 2013. gadā. Tas ražo elegantu apģērbu un aksesuārus meitenēm no 2 līdz 13 gadiem. Apģērbi un aksesuāri tiek darināti Latvijā, izmantojot tikai Eiropā ražotus audumus un izejmateriālus.