Īpašas skatītāju ovācijas izpelnījās dizaineres Aļonas Bauskas radītā zīmola "QooQoo" jaunākā kolekcija, ko līdztekus profesionāliem modeļiem demonstrēja arī cienījama vecuma kungi un pašmāju modes blogere Agnese Kleina, kā arī popularitāti iemantojušais androgīnais modelis Jaroslavs.
Kā informē "QooQoo" pārstāvji, jauno kolekciju iedvesmojis franču novelists Marseļa Prusta un viņa visslavenākais darbs "Zudušo laiku meklējot". Novele manifestē neparedzamības principu: dzīvot nozīmē uztvert dažādus, bieži vien konfliktējošus realitātes aspektus.
Tāpat modes nedēļas viesus pārsteidza arī vienmēr sievišķīgās dizaineres Jekaterinas Šehurinas veikums.
Šehurina savu zīmolu "KATYA KATYA SHEHURINA" izveidoja 2007. gadā. Tas specializējas 'demi-couture' kāzu kleitu un vakartērpu jomā. Šie tērpi tiek pārdoti visā pasaulē un zīmola galvenajā veikalā Londonas centrā.
Dizaineri iedvesmo mūsdienu pasaules dažādība, straujā mainība un saplūdušās robežas. Akcentējot komfortu un daudzfunkcionalitāti, Jekaterinas veidotajām dizainam raksturīgi viegli, smalki un sievišķīgi mežģīņu tērpi ar atvienojamu apakškleitu un ar kristāliem rotāti aksesuāri.
Savukārt zīmoli "Paviljons" un "Anna LED" izcēlās ar sev raksturīgo kvalitāti un krāsu daudzveidību.
"Anna LED" skatījumā sieviete šajā sezonā sieviete ir pasakaina nimfa – noslēpumaina, romantiska būtne, kurai patīk pastaigāties gar jūru un kāpās.
Etno šiks, romantisks minimālisms un harmonija ir kolekcijas galvenās iezīmes. Tērpi ir veidoti no tvīda, vilnas, trikotāžas un samta, tos papildina smalki izšuvumi, bagātīgas faktūras un apdrukas. Kolekciju veido trikotāžas kleitas, svārki, kostīmi, rupja adījuma kardigani, ar rokām darinātas džemperkleitas, topi, kā arī apjomīgi mohēras un tvīda mēteļi.
Kolekciju papildina unikāli, dizaineres veidoti aksesuāri – mežģīņu jostas, tvīda lakati, putnu formā darinātas piespraudes un dekoratīvas perforācijas tehnikā apstrādātas apkakles.
Zīmola "Paviljons" dizainere Līga Garda modes dizainu ir studējusi Dānijā, kur ir iemīlējusi skandināvu estētiku un sapratusi, cik liela nozīme mūsdienu dizainā ir augstai kvalitātei, pašapziņai un tradicionālām vērtībām.
Latvijai šādu vērtību netrūkst. Līgas mērķis ir nostiprināt jēdzienu "ziemeļu dizains" tādā līmenī, lai tas tiktu uztverts tik pat nepārprotami kā skandināvu dizains.
Kolekcijas krāsu palete ir niansēta un bagāta, atainojot Latvijas dabas gammas skaistākos toņus – bērzu birzs, dzērveņu, jūras liedaga, miglāja un ziemas mēnešu dzidro debesu krāsas.
Dominējošie materiāli ir vilna, kokvilna un lins, kā arī jaunās paaudzes ūdens necaurlaidīgie, vēju aizturošie un elpojošie sintētiskie materiāli, kuri īpaši piemēroti mitram un vējainam klimatam.
"Paviljons", kā Pop UP veikals, savu darbību aizsāka 2009. gadā vairāku jauno modes dizaineru vadībā. To izveidoja neliela Latvijas jauno modes dizaineru grupa. Svaigais modes redzējums lokāli padarīja veikalu arī par modes tendenču noteicēju.