Jau šo sestdien, 10. maijā, Ventspilī norisināsies Latvijas Modes palātas rīkotais modes festivāls "Riga Fashion Mood". Savas kolekcijas izrādīs 13 talantīgi jaunie un jau pazīstamie modes dizaineri. Modi varēs baudīt ne vien pasākuma apmeklētāji, bet ar interneta starpniecību arī ikviens modes mīļotājs jebkurā pasaules vietā. Vienlaicīgi teātra namā "Jūras vārti" būs apskatāma īpaša izstāde, kas veltīta latviešu modes un dizaina zīmoliem, informē pasākuma organizatori.
Ventspilī tiks izrādītas Latvijas vadošo un jauno modes dizaineru aktuālās un nākamās sezonas kolekcijas. Varēsim baudīt gan pieredzējušu "Riga Fashion Mood" dalībnieku talantu, gan arī iepriekš neredzētus dizainerus.
Dalībnieku vidū būs zīmoli "Alexander Pavlov", "I'M Your Shirt", "NINA", "More Salt", "Cinnamons Atelier", "Taste by Sonita Pāvuliņa", dizaineri Baiba Ladiga, Natālija Jansone, Artis Štamgūts, Reinis Ratnieks un Keita, kā arī bērnu apģērbu zīmoli "Hebe" un "Leny Tomy Factory".
"Riga Fashion Mood" norisināsies teātra namā "Jūras Vārti", sākums plkst. 18.00. Vakaru vadīs nesen sevi kā dizaineri pieteikušais aktieris Rihards Lepers. Pasākuma laikā varēs baudīt ne tikai modi, bet, kā ierasts, arī mūziku. Šoreiz skatītājus priecēs grupa "Bunch of Gentlemen".
Ventspilniekiem un pilsētas viesiem jau no piektdienas būs iespēja sākt gatavoties modes festivālam, jo "Jūras vārtos" darbosies latviešu modes pop-up konceptveikals "Taste Latvia", kurā varēs iegādāties gan modes skatēs redzamo zīmolu tērpus, gan citu dizaineru izstrādājumus. "Taste Latvia" pop-up veikals būs atvērts 9., 10. un 11. maijā.
No 3. līdz 12. maijam "Jūras vārtos" apskatāma izstāde "Latvijas dizains Latvijai". Izstādē parādās latviešu dizaina divi konceptuālie virzieni. Pirmajā ekspozīcijā apskatāmas fotogrāfijas ar sabiedrībā cienītām un atpazīstamām sievietēm, kuras tērpjas Latvijas modes dizaina tērpos.
Izstādīto fotogrāfiju papildina katras sievietes personisks stāsts par Latvijas modi un kādu ar to saistītu notikumu. Fotogrāfijās redzamas: mākslas galerijas "Putti" īpašniece Agita Putāne, žurnāla "Pastaiga" galvenā redaktore Inita Saulīte-Zandere, Eiropas Parlamenta deputāte Inese Vaidere, Latvijas Modes palātas vadītāja Dita Danosa, pasākumu radītāja Gundega Skudriņa, režisore un māksliniece Adriāna Roze, tirdzniecības kompleksa "Spice" direktore Iveta Lāce, finansiste, grāmatas "Dzīves garša" autore Ilze Jurkāne, juriste Liene Stūraine, Dailes teātra aktrise Dārta Daneviča un gleznotāja Vija Zariņa.
Izstādes otrā ekspozīcija veltīta Latvijas dizaina zīmoliem, izceļot mājas lietas un aksesuārus. Izstādīti tādi zīmoli kā "FeltStyle", "Latvian Lights", "Munio Candela", "Purpurs", "3 wind knots", "Piebalgas porcelāns", "An & Angel", "Buduart", "Bug", "Cinnamons atelier". Šajā izstādes daļā varēsim novērot, kā mākslinieki atrod savu oriģinālo pieeju dažādiem materiāliem, caur dizaina priekšmetiem un aksesuāriem atklājot savas vērtības un parādot latvisko identitāti.
Izstādes "Latvijas dizains Latvijai" svinīgā atklāšana norisināsies dienu pirms modes festivāla – 9. maijā plkst. 18.00 teātra namā "Jūras Vārti". Atklāšanas laikā pirmo reizi Latvijā tiks prezentēta zīmola "Cinnamons Atelier" parfīmu kolekcija. Šis ir īpašs notikums, jo "Cinnamons Atelier" ir pirmais latviešu modes zīmols, kurš radījis savu parfīmu. Prezentācijā būs iespēja iepazīties ar 12 aromātiem sievietēm un 4 aromātiem vīriešiem.
Kā ierasts, "Riga Fashion Mood" ir modes festivāls, kas pieejams plašai sabiedrībai. Pasākumu ir iespēja apmeklēt ikvienam, iegādājoties biļeti visās "Biļešu serviss" tirdzniecības vietās. Ar Lattelecom tehnoloģisko atbalstu modes skates tiešraide tiks translēta internetā – Lattelecom.tv, kā arī Lattelecom Interaktīvās televīzijas 113. kanālā.
Modes festivāls Riga Fashion Mood tiek organizēts kopš 2011. gada. Tā organizators ir biedrība Latvijas Modes palāta, kas apvieno modes dizainerus, mācībspēkus, ražotājus un citas modes attīstībā ieinteresētās personas. Modes palātas mērķis ir attīstīt modes platformu Latvijā un organizēt pasākumus, kas sniedz iespēju Latvijas modes dizaineriem un zīmoliem piedāvāt jaunās kolekcijas klientu segmentam vietējā un starptautiskā mērogā, kā arī veicināt Latvijas modes patēriņa pieaugumu sabiedrībā.