SCANPIX SWEDEN
Foto: SCANPIX SWEDEN
Vienas no populārākajām un sieviešu iecienītākajām smaržām pasaulē – "Chanel No 5" un "Miss Dior" – jau tuvākajā nākotnē Eiropā var tikt aizliegtas saskaņā ar jaunu regulu ieviešanu par patērētāju veselības aizsardzību. Smaržās izmantotie komponenti var ierosināt alerģijas, tādēļ tās ierosināts izņemt no apgrozības vai mainīt to sastāvu un, attiecīgi, aromātu, vēstī telegraph.co.uk.

"Chanel No 5" tirgū ir jau 93 gadus un ir pasaulē pārdotākais aromāts – šī smaržu pudelīte tiek nopirkta reizi 30 sekundēs visā pasaulē.

Slavenais parfīms ietver jasmīnu, rožu, sandalkoka un vaniļas notis, un, kā vēstī nostāsti, kad dizainere Koko Šanele šo aromātu sev uzsmidzināja kādā Parīzes restorānā 1921. gadā, teju visas apkārt esošās sievietes acumirklī vēlējās noskaidrot neparastā aromāta izcelsmi un iegādes iespējas, tam nekavējoties iemantojot milzu popularitāti.

Nu, saskaņā ar jaunajām Eiropas regulām slavenais aromāts var pilnībā izmainīties un, līdzīgi "Dior" pārstāvjiem, arī "Chanel" meklē jaunas alternatīvas kā atbrīvot parfīmu no alergēniem, neliekot tam zaudēt ierasto aromātu.

Jāpiebilst, ka drīzumā tiks ieviesti arī jauni produktu apraksta veidošanas noteikumi un obligāta prasība būs uz smaržu iepakojumiem norādīt pilnībā visas tajās esošās vielas, minot arī iespējamos alergēnus, kas savukārt var sadārdzināt smaržu cenu.

Tāpat lielākie smaržu ražotāji ir satraukti, ka atsevišķu aromātu radīšanā izmantoties komponenti, kas teorētiski var ierosināt alerģijas, piemēram citrusa eļļas, var tikt pilnībā aizliegti, tā radot milzu pārmaiņas visā tirgus nozarē.

"Ja tiks aizliegts parfīmu ražošanā izmantot citrusa eļļas, tad no apgrozības jāizņem arī apelsīnu sula – tā rada tikpat lielus draudus patērētāju veselībai. Mūsuprāt, šī situācija ir absurda.

Ir nevis jāaizliedz daba jebkādās tās izpausmēs, bet gan jāiemācās ar to sadzīvot," komentējuši smaržu ražotāji.

Tāpat smaržu ražotāji pauduši satraukumu par aromātu sastāva maiņu, kas ir ilglaicīgs process – jaunas formulas izgudrošana prasa vismaz sešus mēnešus, un pēc tam tiek veikti aptuveni 30 testi, lai pārbaudītu tās kvalitāti.

Jāpiebilst, ka sarežģījumus radīs arī jaunās smaržu sastāva nosaukšanas prasības – iespējams, lai izvairītos no neērtībām, ko radīs smaržu etiķešu pārdrukāšana, aromātos izmantotie komponenti tiks fiksēti internetā un, izmantojot jaunāko tehnoloģiju starpniecību, patērētāji šādā veidā tiks informēti par izmaiņām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!