Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto
Jūlija sākumā konceptveikalu "Taste Latvia" plauktos nonākusi Latvijas Modes palātas organizētā jauno dizaineru konkursa uzvarētājas Evas Borhertes kolekcija "Plankumainā zeme". Šis ir īpašs gadījums Latvijas modes veicināšanā, kad konkursa laureātam tiek piedāvāta iespēja realizēt savu kolekciju un pārdot prestižākajā Latvijas modes veikalu tīklā, informē tā pārstāvji.

Aizvadītā gada rudenī Latvijas Modes palāta sadarbībā ar konceptveikaliem "Taste Latvia" un žurnālu "Pastaiga" organizēja konkursu jaunajiem modes dizaineriem, kurā uzvarēja Latvijas Mākslas akadēmijas maģistrantūras studente Eva Borherte ar savu kolekciju "Plankumainā zeme".

Balvā jaunā dizainere saņēma 1000 EUR savas kolekcijas komercializācijai un realizācijai konceptveikalos "Taste Latvia". Kopš jūlija sākuma dizaineres kolekcija ir pieejama visiem modes mīļotājiem.

"Ar prieku un lepnumu veikalos "Taste Latvia" piedāvājam talantīgās jaunās dizaineres Evas Borhertes kolekciju. Šis projekts atspoguļo ilgo un grūto ceļu no kolekcijas idejas līdz tērpu nonākšanai veikalos. 

Daudzi jaunie dizaineri sastopas ar problēmu, ka kolekcijas nav iespējams komercializēt un ražot tirdzniecībai. Tāpēc priecājamies, ka esam raduši iespēju veicināt un atbalstīt kādu no mūsu jaunajiem talantiem. 

Manuprāt, Evas oriģinālā un praktiskā kolekcija gūs lielu pircēju atzinību un atsaucību. Tradīciju turpināsim, jo apzināmies, ka šādam konkursam ir liela nozīme Latvijas modes un mūsu jauno dizaineru attīstībā," stāsta Latvijas Modes palātas vadītāja Dita Danosa

Evas Borhertes kolekcija "Plankumainā zeme" sastāv no 7 sieviešu modeļiem, kuru iedvesmojusi Latvijas un Kirgizstānas etnogrāfija. Idejas smeltas latviešu, it īpaši Kurzemes tautastērpa galvassegu tinumos, turku tērpu kārtainībā un latviešu tautastērpu rakstos. Kolekcijā izmantota trikotāža, vilna, kokvilna, viskoze un zīds.

Stāsta konkursa uzvarētāja Eva Borherte: "Esmu ļoti pateicīga Latvijas Modes palātai par šo balvu. Esmu mācījusies daudz jauna, jo radīt paraugmodeli ir viens, bet veidot rūpniecisku konstrukciju dažādiem izmēriem veselai kolekcijai ir kaut kas pavisam cits. Tas nemaz nav tik vienkārši – radīt tehniski ražojamu apģērbu, saglabājot tā dizainu un izskatu. Iegūtā pieredze ir nenovērtējama un ļoti noderēs manā turpmākajā darbā."

Konkursa žūrija savulaik novērtēja jaunās dizaineres kolekcijas koptēla un detaļu pārdomātību, individuālo rokrakstu, praktiskuma un nēsājamības savienojumu. Kolekcijas daudzslāņainie komplekti no dažādu materiālu un faktūru salikuma, ar interesantu krāsu toņu gammas saspēli rada praktiski valkājamu apģērbu gan atsevišķās vienībās, gan individuāli sakombinētos komplektos.

Konkurss tapa sadarbībā ar žurnālu "Pastaiga". Konkursu vērtē žurnāla modes redaktore Anita Sedliņa: "Jaunajiem modes dizaineriem ir vērtīgs jebkāds atbalsts, neatkarīgi no tā, vai tas ir finansiāls, popularizējošs vai izglītojošs. 

"Riga Fashion Mood" ietvaros notikušais jauno dizaineru konkurss ir aptvēris visas minētās nepieciešamības: 1000 EUR naudas balva ir ieguldījums kolekcijas komercializēšanā, dalība "Riga Fashion Mood" dizainerei ir bijusi laba publicitāte, bet "Banku augstskolas" kursi sniedz biznesa zināšanas. Manuprāt, tas viss kopumā veido lielisku atspēriena punktu sava modes biznesa uzsākšanai."

"Riga Fashion Mood" jauno modes dizaineru konkursu organizēja Latvijas Modes palāta sadarbībā ar konceptveikaliem "Taste Latvia", žurnālu "Pastaiga" un "Banku augstskolas" programmu "Uzņēmumu vadīšana radošajās industrijās". 

Konkursam tika pieteiktas 27 kolekcijas, no kurām 6 finālisti pagājušā gada rudenī savus tērpus demonstrēja modes festivālā "Riga Fashion Mood". Uzvarētāja Eva Borherte ieguva ne vien 1000 EUR kolekcijas ražošanai un realizēšanai veikalos "Taste Latvia", bet arī iespēju apmeklēt noteiktus studiju kursus "Banku augstskolas" maģistra studiju programmā "Uzņēmumu vadīšana radošajās industrijās", kas Evai sniegs sava zīmola attīstīšanai nepieciešamās zināšanas un prasmes.

Biedrība Latvijas Modes palāta apvieno modes dizainerus, mācībspēkus, ražotājus un citas modes attīstībā ieinteresētās personas. Modes palātas mērķis ir attīstīt modes platformu Latvijā un organizēt pasākumus, kas sniedz iespēju Latvijas modes dizaineriem un zīmoliem piedāvāt jaunās kolekcijas klientu segmentam vietējā un starptautiskā mērogā, kā arī veicināt Latvijas modes patēriņa pieaugumu sabiedrībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!