Reuters/Scanpix
Foto: Reuters/Scanpix

Katra sieviete vēlas izcelt savu neatkārtojamību, sievišķību un jūtīgumu - tā realizēšanai viens no labākajiem palīgiem ir smaržas. Ik sezonu, lai apmierinātu ikvienas sievietes vajadzības, klajā tiek laisti neskaitāmi daudz jaunu parfīmu, taču, kā vēsta portāls novate.ru, ir pieci visā pasaulē zināmi aromāti, kuri savu popularitāti nav zaudējuši gadiem ilgi un droši vien ir atrodami arī uz tava kosmētikas galdiņa.

L`Air du Temps no Nina Ricci

Vienas no sieviešu vidū iecienītākajām smaržām ir modes nama Nina Ricci radītās L`Air du Temps. Tas 1948. gadā izveidoja Ninas Ricci dēls Roberts, kurš bija aizrāvies ar dažādu aromātu radīšanu – L`Air du Temps bija viņa pirmās paša gatavotās un izdotās smaržas, un tās savu slavas gājienu pasaulē turpina vēl joprojām.

Smaržu pamatā ir krustnagliņu un hortenziju notis, kurām pievienots rozes, jasmīna, jutekliskā sandalkoka un īrisa aromāts. Mūsdienās šo sievišķīgo, mīlestības un brīvības garšas piestrāvoto aromātu iespējams izbaudīt ne vien smaržas pudelītēs, bet arī dažādos citos līdzekļos – tas ir iekļauts gan dušas želejās, ķermeņa losjonos, gan arī dezodorantos un ziepēs.

Opium no Yves Saint Laurent

Daudzus gadus Īva Senlorāna profesionālā darbība sabiedrībā izsauca sašutumu. Sadarbībā ar vēl vienu smaržu meistaru, Senlorāns radīja aromātu, kuram deva provokatīvo nosaukumu Opium, tādējādi izraisot dusmas Amerikas Savienoto Valstu ķīniešu kopienā – viņi apvainoja smaržu autorus negatīvā attieksmē pret viņu vēsturi.

Taču - tas radīja pretēju efektu, jo aromātu sāka aktīvi pirkt gan Francijā, gan pārējā pasaulē. Aromāts, kura sastāvā ir mandarīns, koriandrs, pipari, kuri papildināti ar jasmīna, rozes, sandalkoka un ciedru notīm, pārvarēja visus iebildumus un pretenzijas, jo piesaistīja sievietes ar savu pikanto smaržu - slavas zenītā tas atrodas joprojām.

Shalimar no Guerlain

Gerlēna 1925. gadā izveidotās smaržas Shalimar ir tikpat austrumnieciskas un romantiskas, kā stāsts, kura ietekmēs tās radītas – tās vēsta par princeses un viņas vīra nelaimīgo mīlestības stāstu "Mīlestības dārzos".

Bagātīgajās Shalimar ir iekļautas tipiskas austrumu smaržu notis – īriss, saldi sievišķīgā vaniļa, dzintars, citrusaugļi un vēl daudz citu aromātu. Tikpat noslēpumains un piedzīvojumu pilns, kā smaržu aromāts un tā stāsts, ir arī parfīma nosaukums – daži šo aromātu dēvē par "mīlas templi", savukārt tulkojot no arābu valodas "shalimar" nozīmē "mēness gaisma vai "gaismas mājvieta".

Joy no Jean Patou

Aromātu Joy Žans Potū radīja 1930. gadā, kad pasaule pārdzīvoja ekonomisko krīzi un kā dāvanu tās izsūtīja 250 savām labākajām klientēm, kas grūto laiku dēļ citādi smaržas iegādāties nevarēja.

Aromāts, kura sastāvā ir vislabāko rožu šķirņu, jasmīnu un citu ziedu notis, ne vien spēj to nēsātājai uzlabot garastāvokli un cīnīties ar stresu, bet arī ir vienmēr bijis līdzvērtīgs sāncensis citiem pasaules labākajiem aromātiem.

Kaut Žans Potū kopš tā laika ir radījis vēl daudzus aromātus, tieši Joy vēl joprojām ir kā viņa darbības vizītkarte.

Chanel No. 5 no Coco Chanel

Pasaulē ir tikai vienas smaržas, kas kļuvušas par ikonu parfimērijas pasaulē. Tās, protams, ir leģendārās franču modes dizaineres Koko Šaneles 1921. gadā radītās smaržas Chanel No. 5.

Pasaulē slavenākā un mīlētākā aromāta sastāvā ir jasmīna, sandalkoka, dzintara, aldehīdu un ilang-ilang notis un tas ir vienīgais tajā laikā radītais parfīms, kas apvieno neskaitāmi daudz aromātu vienās smaržās.

Chanel No 5. pēc Koko norādījumiem izveidoja smaržu veidotājs Ernests Bo. Viņš Koko piedāvāja vairākus variantus, no kuriem viņa izvēlējās flakoniņu ar piekto numuru. Smaržas viņai ļoti iepatikās, tādēļ tās arī ieguva šādu nosaukumu. Starp citu, Koko Šanele vienmēr domāja, ka numurs pieci nes laimi, un, šķiet, šajā ziņā viņa nav kļūdījusies.

Vērts izmēģināt:

Chloe sieviešu smaržas Chloe ir klasisks aromāts, kurš atkārto 1973. gadā izlaisto Chloe smaržu nosaukumu. Jauno Chloe (Eau de Parfum) veidojuši parfimēri Amandine Marie un Michel Almairac. Sākuma nots: frēzija, līčjas, peonijas. Sirds nots: maijpuķītes, rozes, magnolijas. Beigu nots: ciedrs, ambra. 

Kur pirkt: Zave.lv, cena 47,20 eiro (50 ml EDP).

Bvlgari Pour Femme Rose Essentielle ir Bvlgari Pour Femme aromāta uzlabota versija ar pastiprinātu rozes noti. Šīs smaržas ir īsts sievišķības un rozes zieda smaržas iemiesojums. Sākuma nots: roze, vijolīte. Sirds nots: jasmīns, taifas roze. Beigu nots: muskuss, sandalkoks, pačūlija, gjavaka koks.

Kur pirkt: Zave.lv, cena 52, 90 eiro (100 ml EDP)

Golden Delicious ir izsmalcinātas smaržas, kuras sievietei ļaus justies elegantai un pievilcīgai. Zelta ābolītī ietērpto aromātu var uzskatīt par luksusa preci un to spēs novērtēt ikviena mūsdienīga un moderna sieviete. Sākuma nots: apelsīnu ziedi, ābols, plūme. Sirds nots: roze, maijpuķīte, orhideja, lilija. Beigu nots: sandalkoks, muskuss. 

Kur pirkt: Zave.lv, cena 36, 10 eiro (50 ml EDP).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!