Pieaugušo modes industrija šogad ir spēcīgi ietekmējusi jauno lēdiju un jaunskungu tērpus – tīras un dziļas krāsas, pasteļtoņi, mākslīgā kažokāda, īpaši mātēm un meitām pielāgoti tērpu komplekti – šīs un vēl citas iezīmes ir redzamas aktuālajās rudens/ziemas kolekcijās.
Bērns kā "mini-pieaugušais"
Itāļu zīmola "Dolce & Gabana" dizaineri Dominico Dolce un Stefano Gabana stāsta, ka rudens/ziemas 2014-15 bērnu kolekcijas pamatā ir viņu vēlme "spēlēt vecākus". Tieši tādēļ "Dolce & Gabana" kleitas, svārki un bikškostīmi bērniem atgādina miniatūrus pieaugušo tērpus.
Līdzīgu tendenci aktuālā sezonā ir ievērojis "Armani", "Burberry", itāļu bērnu modes zīmols "Quis Quis" un daudzi citi.
Lai dzīvo tīras krāsas un pasteļtoņi
Šajā sezonā dizaineri noteikti ir atteikušies no tradicionālajām krāsām, ar kurām parasti saista bērnus, piemēram, rozā un gaiši zilā. Tā vietā nākušas tīras, spilgtas un dziļas nokrāsas vai pasteļtoņi. Piemēram, smaragdzaļš, magoņu sarkans, vīna sarkans, violets u.tml.
"Bērnu krāsu uztvere atšķiras no tā, kā to redz vecāki. Mūsu atvases pasauli redz daudz košāk un krāsu neapzināti asociē ar savu attieksmi un noskaņojumu," uzskata Krūze.
Bagātīgas audumu faktūras, raksti un tērpu detaļas
Krāsu dziļumu panāk ar arī bagātīgām auduma faktūrām, piemēram, žakarda audums, kura aušanas tehnika panāk gaismu atstarojošu efektu, piešķirot apģērbam greznumu un daudzdimensiju sajūtu.
Tikmēr "Roberto Cavalli" aktuālajā rudens/ziemas kolekcijā drosmīgi spēlējas ar puķainiem audumiem, it kā vēlētos, lai bērni patur prātā vasaras noskaņas.
Kolekcijās var redzēt samtu, atlasu, vilnu, dizaini var būt askētiski, taču tos papildina un izceļ dažādas detaļas – mežģīnes, aplikācijas, pērlīšu izšuvumi, bižutērija.
"Protams, Latvijā, kur aukstais un mitrais periods ir salīdzinoši ilgs, vairāk nākas domāt par funkcionalitāti – apģērbam jābūt siltam un vieglam.
Ja materiāls ir kvalitatīvs, piemēram, samts, žakards vai merīno vilna, tad drēbes nebūs biezas un bērns varēs saglabāt kustību brīvību," komentē Krūze.
Stilīgi arī apavi
Lai gan svarīgākais bērnu apavos ir to kvalitāte, stulma augstums un ortopēdija, dizaineri uzskata, ka garlaicība nav pieļaujama arī šeit.
"Channel" demonstrē, ka nemainīga topā ir āda, taču to ir svarīgi papildināt ar dažādiem metāliskiem elementiem un apdari. Netiek piemirsts par metāliski spīdīgām krāsām – zelts, sudrabs, violets, zaļš u.c.
Mātes – meitas tērpu saskaņotība
Kas gan vēl vairāk spēj pievērst apkārtējo uzmanību, ja ne izsmalcināti ģērbta sieviete un viņas "kopija"? Šo jebkurā laikā moderno tendenci aizsākušas Holivudas slavenības, nu savās kolekcijās integrējuši arī dizaineri, secina ietekmīgais "Haarper's Bazaar". Piemēram, "Burberry", "Channel", "Dolce & Gabana" un citi.
Tāpat šo tendenci savā jaunākajā kolekcijā "Es neesmu princese!" ņēmis vērā arī pašmāju zīmols "Lazy Francis".
"Kolekcija plašākai publikai būs pieejama oktobra sākumā, un daļu no tās veidos unikālie "mammas - meitas" saskaņotie tērpu komplekti, kas būs pieejami ierobežotā klāstā," teica Krūze.
Pēc dizaineres domām, šāda tērpu saskaņošana ir kas vairāk nekā sekošana līdzi modei, tā ir arī savstarpējo saišu stiprināšana un savā veidā lepošanās ar savu meitu, kas savukārt pozitīvi ietekmē bērna pašapziņu.