Kadrs no filmas
Foto: Kadrs no filmas
Mode un kino vienmēr ir gājuši roku rokā - vai tas ir modes mākslinieks, kurš smēlies iedvesmu no kādā filmā redzamas garderobes, vai kino aktrise, kura savā lomā demonstrē konkrēta laika perioda modes tendences. Šai sakarā, apkopojot "Harper's Bazaar" sniegto informāciju, piedāvājam lieliskus kino šedevrus no sešdesmitajiem gadiem, kas sniegs īstu baudījumu ikvienai modes cienītājai.

La Dolce Vita (1960)

Leģendārā kino režisora Federiko Fellini meistardarbs savu aktualitāti nav zaudējis arī mūsdienās. Filma uzņemta, režisoram iedvesmojoties no kāda īpaša tērpa, kas, lai gan filmā īsti nav parādījies, tik un tā meistardarbam licis iegūt nomināciju par labākajiem tērpiem Oskara balvu pasniegšanas ceremonijā. 

Ikoniska ir filmas aina, kurā tās galvenā varone Silvija (Anita Ekberga) redzama leģendārajā Trevi strūklakā, tērpusies melnā vakarkleitā. Jāpiebilst, ka šī aina apspēlēta arī krietni vēlāk uzņemtajā filmā "Under the Tuscan Sun".

Breakfast At Tiffany's (1961)

Ikoniskā Trūmena Kapotes romāna ekranizācija sniedza iespēju Odrijai Hepbernai nospēlēt lomu, kas aktrises daiļrades cienītājiem radīja vēl neskaitāmus iemeslus Hepbernu dievināt. Filma ir gluži kā modes svētki – Hollijas Golaitlijas cepures, dārglietas, greznie mēteļi un nepārspējamās kleitas – tas viss šo kino meistardarbu pārvērš nebeidzamā elegances, modes un patiesa stila parādē.

Bonnie and Clyde (1967)

Filmas galvenie varoņi Bonija un Klaids (Feja Danaveja un Vorens Bītijs) pierādīja, ka pastrādāt noziegumus iespējams arī, izskatoties neticami krāšņi. Leģendārajā kino darbā spilgti redzamas trīsdesmito gadu modes tendences – svārki virs ceļa, oriģinālas cepures un arī interesanti auduma raksti, kas savukārt raksturo sešdesmito gadu stilu.

Belle du Jour (1968)

Franču kinozvaigzne Katrīna Denēva, spēlējot šīs filmas galveno lomu, teicami attēloja stilīgu un nevainīgu mājsaimnieci dienā, kura naktīs savukārt pārvērtās par kaislīgu prostitūtu. Tērpus filmai radīja modes dizainers Īvs Senlorāns, kurš, izmantojot pamanāmus akcentus, spilgti attēloja sešdesmito gadu tendenci – padarīt sievietes ķermeni stūraināku un masīvāku.

Filmā redzami gan leģendārie mēteļi ar pogu divrindēm, gan skolnieču apkaklītes un pat seksīga apakšveļa.

Cleopatra (1963)

Grandiozā kino meistardarba galveno lomu attēloja Elizabete Teilore, demonstrējot vairāk nekā 60 krāšņu tērpu, tai skaitā, leģendāro 24 karātu zelta apmetni, kas filmai ļāva iegūt nomināciju par labākajiem kostīmiem Oskara balvu pasniegšanas ceremonijā 1963. gadā.

Rosemary's Baby (1968)

Filmas galveno varoni Rozmariju Vudhausu attēloja amerikāņu aktrise Mija Ferova. Viņas laumiņas stila matu griezums kļuva par desmitgades populārāko frizūru, gluži tāpat kā meitenīgas kleitas ar puķu rakstiem un skolnieču tipa apkaklītes, kas dominēja aktrises atveidotās varones garderobē.

My Fair Lady (1964)

Vēl viens ikonisks kino pasaules šedevrs, ko atliek vien baudīt, vērojot Odrijas Hepbernas tēlojumu un modes mākslinieka Sesila Bītona veidotos tērpus. Tāpat jāuzteic aktrises prasme skatītāju uzmanību pievērst ne tikai savas varones pārdzīvojumiem, bet arī dažādajiem apģērbiem un akesusāriem, kas tiek demonstrēti filmas spilgtākajās ainās.

Who's Afraid of Virginia Woolf? (1966)

Sarežģīts un dramatisks mīlasstāsts, kas nominēts trīspadsmit "Oskara" balvām un tiek uzskatīts par vienu no iespaidīgākajiem Elizabetes Teilores meistardarbiem viņas aktrises karjerā. Lai gan melnbaltajā kino darbā bija grūti demonstrēt tā laika modes tendences, tā ir iedvesmojusi neskaitāmus modes māksliniekus un tiek uzskatīta par vienu no modes pasaulē ietekmīgākajām filmām.

Charade (1963)

Šī filma teicami atspoguļo sešdesmito gadu laikmeta sievieti. Nevainojams un līdz smalkākajām detaļām pārdomāts tēls, eleganti un izteiksmīgi aksesuāri – valda uzskats, ka tieši kino darba pārdomātie tērpi un stils, kas ļāva ar Odrijas Hepbernas tēloto varoni identificēties ikvienai sievietei, ir tā veiksmes pamatā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!