Lai palīdzētu skaistumkopšanas saloniem uzlabot apkalpošanas kvalitāti un dotu mājienu, kam jāpievērš uzmanība, portāls Intensa.pro veica aptauju, piedāvājot tā lasītājam atbildēt uz vienkāršu, taču svarīgu jautājumu: "Kas jums nepatīk skaistumkopšanas salonos?"
"Mūsu aptaujas galvenais mērķis ir veidot atgriezenisko saiti starp skaistumkopšanas saloniem un apmeklētājiem. Bieži klientiem nav iespējas dalīties savā viedoklī par salonu ar tā administrāciju vai darbiniekiem. Tā vietā viņi publicē pozitīvas vai negatīvas atsauksmes savos profilos sociālajos tīklos. Tā nolēmām apkopot dažādus klientu viedokļus un vēlmes, ko noteikti sadzirdēs arī skaistumkopšanas saloni," stāsta portāla pārstāvji.
Aptaujas rezultāti rāda, ka visbiežāk klientus var atbaidīt pārlieka meistara uzbāzība, personāla vērtējošie skatieni un speciālista ārējais izskats. Turpinājumā lasi, kādas ir izplatītākās skaistumkopšanas salonu klientu sūdzības un tiem veltītā kritika.
Speciālista ārējais izskats
Salonu biznesā īpaša nozīme ir tam, kā meistars redz pats sevi. Nav noslēpums, ka cilvēkus bieži vien vērtējam pēc izskata. Jo īpaši tas attiecas uz skaistumkopšanas salonu darbiniekiem.
- "Speciālista ārējais izskats jau runā par viņa iespējām un prasmēm";
- "Nepatīk, ja pašam meistaram mati ir sliktā stāvoklī – kur ir garantija, ka arī man nesabojās matus?".
Profesionalitāte
Augsti kvalitatīva salona administratora un speciālista apkalpošana ir viens no galvenajiem aspektiem, kas ietekmē klienta iespaidu par salonu. Meistara punktualitāte, laipnība, uzmanība un profesionalitāte ir priekšnosacījumi, lai salona apmeklētājs justos pozitīvi noskaņots procedūrai.
- "Bija gadījums, kad parādīju frizūras bildi, ko gribētu, lai uztaisa, meistare pārliecināja, ka spēs paveikt darbu, taču rezultāts sanāca pavisam citādāks. Domāju, ka nevajadzētu uzņemties darbu, ko nevari izpildīt";
- "Nepatīk, ja meistara prasmes neatbilst salona cenām. Noteikti atbaida kompetences trūkums. Bieži gribētos, lai meistars varētu kaut ko ieteikt, pareizi noteikt un pateikt, kas piestāvēs tieši man";
- "Nepatīk, ja meistars nevar ieteikt matu griezumu vai procedūru, kas derēs tieši man. Nav individuālas pieejas klientam";
- "Kad gadu no gada visiem klientiem taisa vienādus matu griezumus. Neseko modes tendencēm";
- "Nepatīk, ja apdedzina ādu ar fēnu matu žāvēšanas laikā, tāpat nepatīk meistari, kuri nemitīgi kaut ko stāsta, novēršoties no darba, nepatīk, ka sveši cilvēki klausās manu sarunu ar meistaru un pēc tam vērtējoši skatās uz rezultātu".
Komunikācija
- "Nerunīgie frizieri";
- "Nepatīk, ka aizmirst un pašai jāatgādina par pierakstu. Cik reizes ir bijis tā, ka pieraksties pie friziera un uzreiz uz uzacu korekciju, bet par to tika aizmirsts";
- "Nepatīk, ka meistars uzbāžas ar sarunām un ka slikti atsaucās par citiem meistariem. Man nepatīk, ka salonos klienta (t.sk. friziera pakalpojumi, manikīrs, pedikīrs utt.) apkalpošana notiek, pārējiem redzot. Kad atnāk citi apmeklētāji un, gaidot rindā, vēro meistaru darbu, kuri ieveido matus vai, vēl ļaunāk, veic pedikīru";
- "Nepatīk, ka apkalpojošais personāls kaut ko apspriež savā starpā, vēl ļaunāk, ja aprunā citus klientus. Un, protams, diskomfortu rada meistara nevīžīgais izskats";
- "Nepatīkami, ka meistars strādā ar tevi un vienlaikus sarunājas ar kolēģiem vai novērš uzmanību uz telefona sarunām. Jūties kā uzprasījies, nesaukts ciemiņš, nevis kā kliente";
- "Nepatīk, ka speciālists vienlaikus apkalpo vairākus klientus, apspriež dažnedažādākās tēmas ar kolēģiem, klientu novērtē pēc drēbēm";
- "Nepatīk pļāpīgie frizieri";
- "Kad ir valodas barjera, īpaši mazo pilsētu salonos. Dažreiz atnāc uz salonu, bet tur tikai divas meistares un abas aizņemtas. Un nevienai nav laika ne tevi pierakstīt, ne pat pasveicināt. Rīgā, protams, šādu problēmu ir mazāk";
- "Grūti, kad meistars ar tevi nerunā tajā valodā, kurā tu pie viņa vērsies. Šādas komunikācijas rezultāts – abpusēja nesaprašanās. Man, kā klientam, vairāk negribas apmeklēt šādu salonu. Vēl nepatīk, ka meistars pēkšņi izlemj kaut ko izdarīt, neaprunājoties ar klientu. Piemēram, vienreiz tieši šī iemesla dēļ man nokrāsoja uzacis melnā krāsā. Kad es sapratu, kas tieši notika, diemžēl bija jau par vēlu, lai ko labotu. Brīžiem ļoti traucē, ka meistars bez apstājas runā. Klients varbūt nevēlas komunicēt, bet vēlas mierīgi izbaudīt procedūru".
Dzenoties pēc diviem zaķiem...
Viens no pārbaudītiem veidiem, kā skaistumkopšanas salona klientam dāvāt psiholoģisku komfortu, ir ļaut klientam sajust viņa individualitāti un nozīmīgumu. Katrs no mums, atnākot uz skaistumkopšanas salonu, vēlas justies īpašs, taču, kad speciālists vienlaikus strādā ar vairākiem klientiem vai "nodod" klientu savam kolēģim, mēs automātiski pārstājam just personisko nozīmīgumu un nekavējoties sākam jauna salona meklējumus.
- "Kad vienlaikus apkalpo vairākus klientus";
- "Kad vilcina laiku! Kad nesaprotamu iemeslu dēļ procedūra aizkavējas – te šampūns beidzies, tad telefons iezvanās vai vēl kas cits";
- "Nepatīk, ka meistars strādā ar vairākiem klientiem vienlaicīgi";
- "Visvairāk nepatīk, ka pieraksties pie konkrētā meistara, bet rezultātā tevi apkalpo cits";
- "Vairākas reizes nācu uz salonu pie viena un tā paša meistara, taču cenas par vienu un to pašu procedūru katru reizi atšķīrās. Uz šo salonu es vairāk neeju".
Salona atmosfēra
- "Patīkami, ka piedāvā tēju vai kafiju. Tad rindā gaidīšanas laiks kļūst omulīgāka";
- "Vienmēr pievēršu uzmanību kārtībai un tīrībai darba vietā un vispār salonā. Elementāras prasības, taču bieži vien tās neievēro. Putekļi, mati, netīri instrumenti un spoguļi, gadiem krājušās nagu lakas un cita kosmētika... Ja meistars strādā labi, it kā varētu arī nepievērst uzmanību, taču tas nav nekas patīkams";
- "Pirmkārt, nepatīk, ka es, piemēram, atnāku uz matu krāsošanu, bet procedūras laikā meistars pēkšņi izdomā, ka laiks "atjaunot" matu galus. Otrkārt, ka administrators (vai par kārtību un tīrību salonā atbildīgā persona) laikus nepamana, ka jāsavāc iepriekšēja klienta mati. Treškārt, nepatīk, ka manas vizītes laikā salona darbinieces skaļi pļāpā, viena otrai veidojot matus vai krāsojot savus nagus";