Uldis Vilks
Foto: Uldis Vilks

16. martā ar apakšveļas un peldkostīmu skatēm atklāta Latvijas modes nedēļa "Modes manifestācija". Ar jauno kolekciju skatītājus iepriecināja strauju popularitāti gan Latvijā, gan ārvalstīs iemantojušais apakšveļas zīmols "Flash you and me". Tāpat uz mēles bija vērojama arī jutekliskuma un spēcīga seksapīla caurstrāvota modes dizaineru Reiņa Ratnieka un Arvila Lindes pirmā apakšveļas kolekcija. Apskatāma bija arī "Collar swimwear" jaunākā peldkostīmu un apakšveļas kolekcija "Athirst".

Latvijas modes nedēļa turpināsies līdz 19. martam. Tajā ikviens interesents varēs izbaudīt Latvijas modes zīmolu daudzveidību, vērojot Latvijas modes dizaineru kolekcijas. 17. un 18. martā tiks demonstrēts plašs spektrs Latvijas modes zīmolu kolekciju sākot no tādiem Latvijā labi pazīstamiem zīmoliem kā "Baiba Ripa", "Alexander Pavlov", "Cinnamon concept", "Keita for Rosme", "red Salt", "Blank blank" un citiem līdz jaunajiem modes dizaineriem – Simonai Veilandei un Ievai Mežulei. Savukārt sestdien, 19. martā, modes mēle tiks atvēlēta bērnu zīmoliem.

"Flash you and me"

Apakšveļas zīmola "Flash you and me" jaunajā kolekcijā "The Perfect Transparency" veļa spēlē galveno lomu sievietes koptēlā. Jaunā kolekcija ir stāsts par sievietes dabu – no delikāta un gaiši romantiska tēla līdz pat izaicinošai pavedinātajai. Viņa izstaro spēku un pārliecību gan vienatnē, gan citu klātbūtnē. Kolekcijā ir izceltas sievietes rakstura pretrunas, kas padara viņu tik noslēpumainu un intriģējošu.

Zīmols ir ģimenes uzņēmums, tā dizainere ir Līva Šteina ar vairāk kā desmit gadu pieredzi apģērbu dizainā. Zīmols divu gadu laikā pieredzējis strauju izaugsmi un iekarojis klientu uzticību Eiropā, ASV, Kanādā un Austrālijā. "Flash you and me" regulāri piedalās prestižajā "Salon International de la Lingerie" apakšveļas izstādē Parīzē.

Reinis ratnieks un Arvils Linde

Modes dizaineri Reinis Ratnieks un Arvils Linde šosezon sevi pieteica ar tieši daiļā dzimuma pārstāvēm radītu apakšveļas kolekciju. Tās ideja bija lolota kopš studijām Latvijas Mākslas akadēmijā, līdz beidzot ir piepildījusies vēlme īstenot ieceres dzīvē. Kolekciju caurstrāvo smalks jutekliskums un erotisks seksapīls, tai raksturīgas ļoti vienkāršotas un minimālas detaļas. Abi modes dizaineri līdz šim kopā ir sastrādājušies apģērbu kolekciju radīšanā, un šis bija jauns, intriģējošs pieteikums jaunā modes segmentā.

"Collar Swimwear"

Zīmola peldkostīmu un apakšveļas kolekcija "Athirst" ir īpaši veidota dzīvās modes mākslas izstādei, kas gaidāma šī gada maijā Rīgā. Tērpos apspēlēti karstuma un sausuma motīvi, tā simbolizējot mūsdienu cilvēka nebeidzamās slāpes pēc laika, līdzsvara un tiekšanos pēc pilnības, procesā neiztiekot arī bez apdedzināšanās. Zīmols izveidots 2013. gadā, un līdz šim bija izradītas jau trīs kolekcijas. Tā komandu veido modes dizainere Monta Apsāne un žurnāliste Ieva Laube.

"Modes manifestācija" norisināsies RISEBA Arhitektūras un mediju centrā H2O 6, Durbes ielā 4, Rīgā. Modes skates būs iespējams apmeklēt ikvienam interesentam, iegādājoties biļeti Biļešu servisa tirdzniecības vietās.

Latvijas modes nedēļas "Modes manifestācija" modes skates būs skatāmas tiešraidē mobilajā televīzijā, lietotnē LMT Straume, kā arī internetā un RīgaTV 24 vietnē play24.lv.

Pasākuma kuratore ir Dita Danosa, vizuālās identitātes autore ir stila dizainere Iveta Vecmane un fotogrāfs Mārtiņš Cīrulis sadarbībā ar modeli Beati Stivriņu un grima mākslinieci Jeļenu Kaņuku. Grafikas dizaina autors ir Kirils Kirasirovs.

Latvijas modes nedēļa 2016. gadā ir atzīta par valstiski nozīmīgu kultūras pasākumu, jo īsteno Latvijas kultūras telpai nozīmīgu projektu, iegūstot līdzfinansējumu no Valsts Kultūrkapitāla Fonda. Pasākuma organizators ir biedrība "Latvijas Modes palāta".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!