Izskaidrot atšķirības starp labu viltojumu un oriģinālu "Fashioniser" komanda aicināja Lindu Laitmenu – sievieti labākajos gados, kura uzsākusi savu biznesu, pārdodot tīmekļa izsoļu vietnē "eBay" visu ko pagadās. 15 gadu laikā viņa šo nodarbošanos pārvērtusi par gana ienesīgu biznesu – "DailyMail" vēsta, ka gada laikā viņai izdodas nopelnīt 25 miljonus ASV dolāru.
Ņemot vērā arī vietu, kur somu iegādājies, nekaitēs arī Laitmenas padomi!
Prada
Vispirms jāpārliecinās par zīmola logo. Oriģinālā logo plāksnītei jābūt cieši piestiprinātai un apstrādātai. Vērts pievērst uzmanību arī tam, kā logo zīme saskan ar kopējo somas materiālu.
Tad kārta rāvējslēdzēja izpētei – tā otrā pusē vajadzētu būt iegravējumam "YKK", "RiRi", "Lampo", "Opti" vai "Ipi".
Kā ar "R" burtu zīmola nosaukumā? Ja "R" burta ķepiņa ir ieliekta, tas, visticamāk, esot viltojums.
Tāpat somas iekšējā kabatā vērts uzmeklēt iešūtu baltu birku ar sērijas numuru – ja nevari to atrast, noteikti neesi trāpījusi uz oriģināla.
Jāpiemin, ka logo nosaukums var būt iestrādāts arī šādi.
Balenciaga
"Balenciaga" somiņas parasti rotā ādas vai metāla plāksnīte ar iegravētu logo. Tomēr, atkarībā no dizaina, logo var būt iestrādāts materiālā. Zem zīmola nosaukuma vienmēr būs atrodams vārds "Paris", tomēr viltojumos "Paris" mēdz sekot tajā pašā rindiņā, kur "Balenciaga", atdalot abus vārdus ar zemsvītru.
Tāpat esot būtiski pavērot somas rokturus. Oriģināls paredz, ka rokturu iekšpuse ir rievota.
Arī šoreiz uzmanība jāpievērš rāvējslēdzējam. Tā otru pusi vajadzētu rotāt iegravējumam "Lampo". Bet pašam rāvējam vajadzētu būt pildītam, kas nozīmē – tā vidū nebūs caurumu.
Chanel
Šajā gadījumā uzreiz varam ķerties pie rāvējslēdzēja izpētes – uz tā vajadzētu būt iegravētam zīmola "Chanel" nosaukumam. Pēc rāvējslēdzēja dizaina varēsi arī noteikt, cik veca ir somiņa, jo, izrādās, katru gadu zīmols pārsteidz ar citādāku tā dizainu.
Louis Vuitton
Tā kā "Louis Vuitton" somiņas bieži nāk komplektā ar vairākām detaļām, vispirms jāpārbauda, vai uz visām atrodami logo – tas radīs pārliecību, ka neviena no detaļām nav aizstāta.
Gucci
Zem "Gucci" logo vienmēr meklē pēc vārdu salikuma "Made in Italy". Tomēr pārliecinies, ka tas ir izstrādāts akurāti. Runājot par zīmola nosaukumu "G" burtam jābūt gludam, ar perfektām līnijām – viltotāji bieži vien mēdz nogrēkot, burtu padarot visai izplūdušu.
Hermès
"Hermès" somiņas darinātas tikai no labas ādas materiāliem – ja pēc taustes vai izskata jūti, ka kaut kas nav, kā nākas, visticamāk, tavā īpašumā nonācis viltojums.