Ceturtdien, 25. oktobrī, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētajā apakšveļas modes skatē, kas norisinājās ceturtā apakšveļas nozares uzņēmēju biznesa foruma ietvaros, 10 ievērojami latviešu apakšveļas zīmoli prezentējuši aktuālās kolekcijas. Komforts, izturība un maigums – tās ir 2018./2019. gada sezonas galvenās apakšveļas modes tendences.
Latvijas apakšveļas ražotāji starptautiskajā tirgū spēj piedāvāt pilnu pakalpojumu klāstu – no furnitūras un audumu ražošanas līdz apakšveļas kolekciju dizaina izstrādei un ražošanai. Kā skaidro Latvijas Veļas ražotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Jurijs Hadarovičs, vietējie uzņēmēji vienmēr seko līdzi pasaules modes tendencēm, lai produkcija atbilstu jaunākajām aktualitātēm. Ik gadu, apmeklējot profesionāļu izstādes Parīzē, uzņēmumu dizaineri iedvesmojas no jaunākajām vēsmām veļas modē: krāsu toņiem, dizaina tendencēm un izejvielu piedāvājuma.
Kā informē LIAA pārstāvji, šīs sezonas tendences iezīmē gan uzticību klasiskām un pārbaudītām vērtībām, gan jaunu akcentu meklējumus un tiekšanos uz vēl lielāku komfortu.
Iemīļotās krāsas jaunos toņos
Kontrasts – tā vienā vārdā var raksturot krāsu toņus, kas šosezon ir modē. Aizmirstiet klasiski balto, melno vai pelēko – pat šīs pamatkrāsas kļūst rezonējošas, spilgtas un kliedzošas. Izpratne par miesas krāsas toņiem tālu pārsniedz iepriekš redzēto, un "neredzamās" nokrāsas atklājas desmitiem izsmalcinātās, bagātīgās niansēs. Tik pazīstamais "nude" tonis slēpj sevī bagātīgu nokrāsu paleti, kas ir tikpat daudzveidīga kā sieviešu ādas toņi visā pasaulē. Jauno "nude" paaudzi papildina dūmu vai pūdera efekti, ko piesātina rubīnsarkani, lillā un violeti toņi.
Maigāka par gaisu
Auduma tekstūras un gaisīgu mežģīņu maigums visos laikos ir bijis viens no apakšveļas koķetās spēles veiksmīgākajiem spēlētājiem – vai tas būtu glāsmains pieskāriens valkātājas ādai vai partnera fantāzijai. Izsmalcināti, plāni audumi, caurspīdīgi materiāli, skaistas mežģīnes ar ģeometriskiem rakstiem, izšuvumi, lieli bezsvara volāni, kas vijīgi piekļaujas ķermeņa aprisēm, īpaši nakts apģērbā – šosezon modē ir sievišķība.
Komforts 21. gadsimta gaumē
Tuvs maiguma radinieks ir komforts. Tāpat kā mūsu vecmāmiņas nolēma aizmirstībai nežēlīgās korsetes, kas gadsimtiem ilgi bija apspīlējušas viņu priekšteču augumus, arī 21. gadsimta sievietes iet soli uz priekšu un pieprasa maksimālu komfortu, kas atbilst dinamiskam, priekpilnam dzīves ritmam. Sporta apakšveļas iedvesmotas kolekcijas atgriežas uz palikšanu, ņemot savā paspārnē īpaši vieglus, elpojošus materiālus no dabīgas šķiedras, kas novērš ādas kairinājumu, tillu, tīkla auduma elementus un mežģīnes, kā arī sievišķīgas variācijas par elastīgajām saitēm. Savukārt smagnējas konstrukcijas un krūšturu stīpiņas, pateicoties jaunākajām tehnoloģijām, paliek pagātnē.
Uzticamāka kā jebkad
Drošība un atbalsts ir apakšveļas pamatfunkcijas, kas laika gaitā apvienojušās ar estētisko elementu, pārvēršoties mākslā. Tomēr, atgriežoties pie pamatiem, veļas uzticamība un izturība šosezon ir īpaši aktuāla. Nevis tikai viena lencīte, bet vairākas, ne tikai pār pleciem, bet arī uz muguras un krūtīm – tās koķetē ar dziļiem dekoltē un sportisku stilu. Modē ir bodiji, veļa bez vīlēm, stīpām un polsterējumiem, kas pielāgojama dažādām ķermeņa aprisēm un ļauj baudīt ērtības gan ikdienā, gan īpašos gadījumos.
LIAA organizētajā ceturtajā apakšveļas nozares uzņēmēju biznesa forumā Liepājā divu dienu garumā vairāk nekā 200 dalībnieku no deviņām valstīm iepazinās ar jaunākajām apakšveļas ražošanas tendencēm Latvijā un pasaulē, vērtējot labākos tirdzniecības un eksporta risinājumus un iezīmējot nozares nākotnes iespējas. Īpašā apakšveļas modes skatē jaunās kolekcijas prezentēja "Gracija-RIM", "La Coquette", "Nikol Djumon", "Orhideja", "Regina N", "Rosme", "Stefi L", "V.I.P.A.", "V.O.V.A." un "Ze:Bra". Visu zīmolu veikumu lūko attēlu galerijā.