Rīgas modes nedēļā ("Riga Fashion Week") 27. oktobrī aizvadīta krāšņa piektā un noslēdzošā diena. Karstākā rudens stila festivāla noslēgums noticis darbīgā gaisotnē – dienas pirmajā daļā trīs zīmoli izrādīja apģērbus mazākajiem, savukārt vakarpusē tērpus nākamajam pavasarim un vasarai atklāja – "Amoralle", "Pixie Won't Play", "Duarte", "Diana Arno" un "Nolo".
Ierasts, ka Rīgas modes nedēļas skatēs piedalās arī bērnu apģērbu dizaineri. Šoreiz mazo rakaru skatēs dominēja gaiši toņi – rozā, bēšs, violets, balts un gaiši zils. Radošos tērpus mazākajiem izrādīja latviešu zīmoli – "Paade Mode", "Aristocrat Kids" un "Leny Tomy Factory"
Savukārt noslēguma dienas pieaugušo apģērbu skatēs valdīja valdzinoši tērpi, mežģīnes, neordināri koncepti un, protams, jaunākās modes tendences. Jāpiemin, ka piektajā dienā uz lielā podiuma varēja vērot gan pašmāju zīmolus – "Amoralle", "Pixie Won't Play" un "Nolo", gan ārzemju viesus – "Duarte" no Portugāles un "Diana Arno" no Igaunijas.
Rīgas modes nedēļas pirmajā dienā notika atklāšanas pasākums ar trim jaunām dizainerēm. Otrā diena atnesa pavasarīgas dvesmas, taču trešā – funkcionālu apģērbu iedvesmu. Savukārt ceturtajā dienā skatēs bija vērojams valdzinošs maigums un graciozas detaļas.
Bērnu mode: 'Paade Mode', 'Aristocrat Kids', 'Leny Tomy Factory' (Latvija)
Skaisti saposti mazie apģērbu modeļi lieliski izrādīja pašmāju dizaineru veikumu nākamajai pavasara/vasaras sezonai. Modē ir košas krāsas, kas vēl vairāk atdzīvina bērnišķīgo enerģiju. Tāpat skatēs vērojami ērti apģērbi, lai mazie rakari vienlaicīgi spētu komfortabli justies un izskatīties lieliski.
'Paade Mode'
Bērnu modes zīmola "Paade Mode" nākamā pavasara un vasaras kolekcijai dots nosaukums "Inside out". Apģērbi piedāvā sezonai atbilstošu toņu paleti – maigus pasteļus, papildinot tos ar spilgtākām notīm un izteiksmīgām detaļām. Kolekcijas izstrādē līdzdarbojusies radošā komanda: zīmola dibinātāja un vadītāja Linda Raituma, radošā direktore Santa Pīlēna un dizainere Edīte Ķirse. Tajā apvienoti četri dažādi virzieni, piedāvājot gudri nokomplektētu garderobes izvēli katrai dzīves situācijai.
'Aristocrat Kids'
Zīmols "Aristocrat Kids" rada apģērbus meitenēm vecumā no diviem līdz 12 gadiem. Augstvērtīgie tērpi ir darināti ar rokām. Tāpat tie lieliski iederēsies gan īpašos notikumos, piemēram, dzimšanas dienas ballītēs, gan arī ikdienā, piemēram, skolas gaitās.
'Leny Tomy Factory'
Jaunajai kolekcijai zīmols devis nosaukumu "Rising Star", kas tulkojumā nozīmē "uzlecošā zvaigzne". "Leny Tomy Factory" kolekcijas "uzlecošā zvaigzne" ir maza meitene, kuras sapnis ir kādu dienu dejot uz lielās skatuves. 2019. gada pavasara/vasaras kolekcija ir viegla un izsmalcināta gan izteiksmes, gan kustību ziņā – izsmalcinātas Itāļu zīda apdrukas kleitas, tilla apmetņi un garie svārki būs nākamās sezonas katras princeses sapņu tērps. "Leny Tomy Factory" apģērbi izceļ un iedrošina katru mazo meiteni kļūt par savu sapņu dīvu un balerīnu.
'Amoralle' (Latvija)
Modes zīmolu "Amoralle" radījusi Inese Ozola, kas ir viena no veiksmīgākajām veļas un nakts tērpu dizainerēm visā Ziemeļeiropā. Viņas krāšņos tērpus raksturo sievišķība, greznas detaļas un auguma formu izceļoši silueti. Jāpiemin, ka katrs modelis tiek darināts ar rokām no augstākās kvalitātes zīda un mežģīnēm, piešķirot īpašu uzmanību detaļām.
Jau iepriekš zīmola tērpi izpelnījušies atzinību no "Vogue Italy", "Marie Claire Italy", "Cosmopolitan Russia" un citiem starptautisko modes izdevumu redaktoriem. Savukārt šajā skatē tika sniegta īstena sievišķības paraugstunda.
'Pixie Won't Play' (Latvija)
"Pixie Won't Play" kopš 2015. gada savos apģērbos apvieno eleganci, nepiespiestību un vieglumu. Sievišķīgi un vīrišķīgi silueti tiek iznesti neitrālā krāsu paletē un materializēti izmantojot elpojošus audumus. Šosezon zīmols iepazīstina ar kupro audumu, vienlaikus saglabājot uzticību zīmola ilgtspējas favorītam – linam. "Pixie Won't Play" tic pasaulei, kurā sievietes ceļā šķēršļu nav.
Ērts dizains, pārdomāta materiāla izvēle un iespēja būt daudzveidīgai ir katra zīmola apģērbu modeļa pamatā, paredzot vietu valkātājas pašizpausmei un neatkārtojamajam stilam. Apģērbs ir radīts sievietei, kura ir iepazinusi savu iekšējo skaistumu – viņa vēlas tērpu, kas ir atbilstošs jebkuram mirklim. Tas ir tāds, kas ikdienas solī nes līdzi vēstījumu par personīgo nostāju un vērtībām.
'Duarte' (Portugāle)
Zīmolu "Duarte" radījusi Ana Duarte no Portugāles. Tas noticis pēc Londonas Modes koledžas absolvēšanas ar izcilību un iegūstot maģistra grādu vīriešu apģērbu dizaina un tehnoloģiju jomā. Šobrīd zīmols piedāvā gan sieviešu, gan vīriešu apģērbu līnijas.
Tērpiem ir raksturīga dažādu faktūru sajaukšana un radīšana, galvenokārt izmantojot ādas, trikotāžas izstrādājumus, tehnoloģiskos audumus un unikālas apdrukas. Radītajos apģērbos ir vērojamas īpašas detaļas, kvalitatīva izstrāde un materiāli. Apvienojot klasisko piegriezumu un sporta apģērbu tehniku, zīmola apģērbi ir radīti mūžīgai kalpošanai.
'Diana Arno' (Igaunija)
Igaunijas zīmols "Diana Arno" radies 2011. gadā, kad tā dibinātāja Diāna Arno nolēma sekot savam sapnim. Pēc pāris gadiem viņa atvēra savu pirmo veikalu Tallinā. Savukārt 2015. gadā Arno iepazīstināja ar savu pirmo "pret-a-porter" apģērbu kolekciju. Tērpi tiek radīti, lai apmierinātu būtiskākās pilsētvides sievietes stila un garderobes vajadzības.
Neatkarīgi no gadalaika, zīmola tērpi vienmēr ir sievišķīgi – ar rotaļīgām detaļām, pielāgotām apdarēm un zīmolam raksturīgiem stila elementiem, kas katram no apģērba gabaliem piešķir bezrūpīgu, bet izsmalcinātu noskaņu, kas ir nepieciešams, lai radītu izcilu, ilgtspējīgu un neaizmirstamu tērpu.
Savukārt jaunākās kolekcijas iedvesmas avots ir ikoniskais ģeometrisku debesskrāpju horizonts, kas paveras no lidmašīnas loga brīdī, kad pilots uzsāk nolaišanos – garu līniju silueti ar arhitektoniskām locījuma vietām un īpašu apdruku saplūst ar brīvi krītošiem audumiem, kas nododas jūras viļņiem līdzīgā dejā. Saulainie sinepju toņi ir smalki izgreznoti ar jūrnieku strīpām un papildināti ar zīmola dizainerei raksturīgiem volāniem.
'Nolo' (Latvija)
"Nolo" zīmola tēma nākamā pavasara un vasaras apģērbos ir medicīna, veselība, kā arī veselīgais dzīvesveids. Tēma spilgti atainota "pop art" stilā izpildītajās apdrukās un auduma rakstos. Sezonas pamata krāsas ir košas un dzīvīgas – elektriski zilā, "tiffany", fuksija, koši oranžā un dzeltenā.
Tradicionāli tiek izmantoti augstas kvalitātes dabīgie materiāli, kas ir maksimāli piemēroti vasarai – kokvilnas poplīns un gabardīns, viskozes kreps un žoržets, lins, zīds un citi. Viktorija Joniene izveidojusi profesionālu, augsti tehnoloģisku šūšanas ražotni. Par dizaineri tā tīrā izpratnē Joniene sevi neuzskata – "Nolo" zīmola kreatīvā direktore esot piemērotāka definīcija.