Viņa Foto - 1210

Trīsdesmitā Rīgas modes nedēļa ("Riga Fashion Week") 30. martā aizvadījusi piekto un noslēdzošo dienu. Tajā nākamās sezonas tērpus izrādīja pašmāju zīmoli – "Baiba Ladiga" un "Katya Katya London", kā arī "Morfosis" no Itālijas un "Agne Kuzmickaite" no Lietuvas. Tāpat koši apģērbi bija vērojami pašmāju dizaineru bērnu modes skatēs – "Rock and Mouse", "Zaza Couture" un "Aristocrat Kids".

Jau informējām, ka modes svētki tika atklāti 26. marta vakarā, kur pašmāju dizaineri "Public Makes Image" un "BLCV by Bulichev" izrādīja dumpinieciskas ielu modes. Vairāk uzzini šeit.

Otrajā modes nedēļas dienā norisinājās vairāku pašmāju dizaineru prezentācijas viņu pašu telpās jeb butikos (nelieli veikali, kur tirgo modes preces). Šādā veidā bija iespējams iepazīties ar zīmolu daudzpusību, nonākot krāšņajiem tērpiem un aksesuāriem pavisam tuvu. Savukārt trešajā dienā tika atklāta izstāde mākslas galerijā "Putti" un tērpu kolekcijas "Showroom Intro".

Trešajā dienā jaunākās kolekcijas nākamajam rudenim un ziemai izrādīja vairāki pašmāju zīmoli – "Anna Led", "One Wolf" un "Iveta Vecmane", kā arī igauņu modes dizainere Diāna Arno. Šīs dienas tērpos bija novērojama minimāla elegance, kā arī pārliecinošas modes mākslinieku prasmes.

Savukārt ceturtajā modes nedēļas dienā nākamās sezonas tērpus izrādīja pašmāju zīmoli – "Natalija Jansone", "Bergs Privé", "Amoralle" un "Narciss by Alise Trautmane". Šīs skates pārsteidza ar sievišķību, jutekliskumu, kā arī šarmantām inovācijām.

Vairāk informāciju meklē šeit.

'Baiba Ladiga' (Latvija)

Baiba Ladiga-Kobajaši (Baiba Ladiga-Kobayashi) ir konceptuāla dizainere, kura savu darbību saista ar Rīgu. Viņa radījusi zīmolu "Baiba Ladiga", kas meklē jaunas formas, materiālus un konstrukciju metodes. Piemēram, tērpi bieži vien ir drapēti, minimālistikas stilā un pat arhitektoniski. Zīmola radītie apģērbi ir piemēroti aizņemtiem ceļotājiem, kā arī dzīves cienītājiem, pateicoties to funkcionalitātei.

Zīmola pamata ideja – modei jāievēro mūsu pamata vajadzības, nevis pretēji. Turklāt dekonstrukcijai ir liela nozīme apģērbu dizainā. Tāpat liela izmanība tiek pievērsta ilgtspējai, radot dabai un cilvēkam draudzīgus tērpus.

'Morfosis' (Itālija)

Rīgas modes nedēļas dalībnieku vidū ir ne tikai pašmāju zīmoli, bet arī ārvalstu, piemēram, "Morfosis" no Itālijas. Alesandra Kapjelo (Alessandra Cappiello) ir zīmola dizainere. Viņa ir pārliecināta, ka tā būtība ir kultivēta sieviešu stila atspoguļojums – radoša vīzija izteiksmīgām personībām.

Šajā kolekcijā tērpos valda rudenim un ziemai raksturīgie tumšie toņi, taču vairāki apģērbi veidoti maigās interpretācijās. Tāpat uzmanības centrā tērpiem ir sievietes elegance un šarms.

'Agne Kuzmickaite' (Lietuva)

Tāpat no ārvalstu dalībniekiem modes nedēļā viesojās dizainere Agne Kuzmickaite no Lietuvas. Viņa ir viena no slavenākajām Lietuvas modes māksliniece, kas pazīstama ar saviem funkcionāli konceptuāliem tērpu dizainiem. Dizainere regulāri piedalās ne tikai Lietuvas, bet arī Parīzes, Berlīnes un Rīgas modes pasākumos.

Kuzmickaite strādājusi kā tērpu māksliniece aptuveni divdesmit teātra un operas iestudējumos gan Lietuvā, gan ārpus tās. Viņa iedvesmojas no vienkāršām ikdienas dzīves tēmām, piemēram, objektiem un populārām tautas kultūras zīmēm, kas tiek mākslinieciski integrētas apģērba dizainā.

'Katya Katya London' (Latvija)

Savukārt līgavu tērpus izrādīja Katjas Šehurinas radītais zīmols "Katya Katya London". Tomēr ne tikai graciozas un romantiskas kāzu kleitas ir dizaineres trumpis – tie ir arī sievišķīgi vakara tērpi, kuru radīšanā iedvesma ņemta no vintāžas stila.

Izsmalcināta elegance raksturo katru tērpu. Jāpiemin, ka kleitas darinātas no smalka auduma un delikātām mežģīnēm, kā arī šūtas ar rokām.

Bērnu modes – 'Rock and Mouse', 'Zaza Couture' un 'Aristocrat Kids' (Latvija)

"Rock and Mouse" ir pašmāju bērnu modes zīmols, kas iestājas par kustību brīvību un garšīgiem smiekliem, par bērnu vēlmi izpausties un izzināt šo pasauli. Zīmols tic košiem piedzīvojumiem tāpat kā krāsām. Pieejami apģērbi bērniem vecumā no dzimšanas līdz aptuveni sešu gadu vecumam. Savukārt kolekcijās tiek izmantotas apdrukas, kas radītas sadarbojoties ar latviešu māksliniekiem.

Bērni, kas zied kā puķes lielajā dzīves dārzā, ir zīmola "Zaza Couture" dizaineres neizsmeļams iedvesmas avots. Kolekcijām raksturīgas košas krāsas, drosmīgas formas un neparastas faktūras. Tērpi ir veidoti tā, lai katra diena mazām modes dāmām un mazajiem džentelmeņiem būtu kā svētki.

"Aristocrat Kids" ir bērnu apģērbu zīmols, kas piedāvā augtsvērtīgus, ar rokām darinātus tērpus meitenēm vecumā no diviem līdz 12 gadiem. Zīmola kolekcijas ir piemērotas gan īpašiem notikumiem, gan ikdienai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!