Ar spilgtām modes skatēm un jaunumiem stila pasaulē noslēgusies tradicionālā Rīgas modes nedēļa, kas šogad pulcēja vairāk nekā 15 dažādus vietējos zīmolus un arī pāris ārzemju viesus. Pielikt punktu pēc skaita 34. sesijai tika uzticēts zīmoliem "Natālija Jansone", "NARCISS by Alise Trautmane" un "Volga Vintage". Modes svētku noslēdzošajā dienā starmešu gaismās nonāca arī bērnu modes zīmoli "Rock and Mouse", "Pafingo" un "Paade Mode".
Pavasara modes nedēļu 27. maijā atklāja Ukrainas 3D modes dizaineru digitālās apģērbu kolekcijas skate, kas radīta sadarbībā ar pirmo un vienu no lielākajām apģērbu dizaina skolām Ukrainā "Pushka School". Paralēli digitālajai apģērbu kolekcijas skatei modes mīļiem bija iespēja apmeklēt ekskluzīvus modes filmu seansus par leģendāriem industrijas personāžiem – Žanu Polu Gotjē un Pjēru Kardēnu.
Turpinājumā sekoja vairākas interesantas prezentācijas – sākot no "Saint Key" sievišķīgajiem peldkostīmiem un "QooQoo" košajām apdrukām un beidzot ar "Iveta Vecmane" un rotaslietu zīmola "Verba by Anna Faninga" kopdarbu. Arī šogad neiztika bez kāzu kleitām – tās parādīja zīmols "Amelli", kam sekoja mākslinieciskā zīmolā "Dobrzanska" iznāciens. Savukārt ar modes skatēm klasiskajā izpratnē priecēja "Anna Led", "Selina Keer", kā arī viesi no Uzbekistānas un Igaunijas, attiecīgi "Moel Bosh" un "Ivo Nikkolo".
Ko teiksi par sievišķīgu eleganci? Vai interesē, kas jauns bērnu apģērbu modē? Un varbūt ir laiks gūt iedvesmu, paceļojot laikā? Tas viss raksta turpinājumā!
Natālija Jansone
Foto:Mark Litvyakov
Natālija Jansone ir viena no vadošajiem dizaineriem Latvijā. "NJ Studija" izveidota 1997. gadā, strādājot galvenokārt kā dizaina ateljē tādiem klientiem kā Latvijas Nacionālā opera, Latvijas olimpiskā komanda, Eirovīzijas dziesmu konkurss un citi. Pēcāk tas attīstījās par individuāla dizaina veidošanu vairākām slavenībām un prominentām personām Latvijā un Eiropā.
Elegance, funkcionalitāte un sievišķīgs šiks. Natālijas Jansones radītie tērpi pārliecinoši turas pašmāju modes pasaules virsotnēs, vienlaikus arī sekmīgi konkurējot pasaulē.
Bērnu mode: Rock and Mouse, Pafingo, Paade Mode
"Rock and Mouse"
Rock and Mouse ir Latvijā radīts bērnu modes zīmols, kas iestājas par kustību brīvību un garšīgiem smiekliem. Zīmola vadītāja ir Ieva Trumpekoja, kura ideju par apģērbu radīšanu attīstīja bērnu kopšanas atvaļinājuma laikā. Viņa ir sieviete ar stipru gribasspēku, kuru no savas sirdslietas īstenošanas neattur pat četri mazi bērni un nebeidzamās mazās krīzītes katru dienu.
Zīmols rada apģērbu un aksesuārus bērniem no dzimšanas līdz aptuveni sešu gadu vecumam, kolekcijās izmantojot kopā ar latviešu māksliniekiem radītas audumu apdrukas, vēstīts modes nedēļas mājaslapā.
"Pafingo"
Šī gada modes skate bērnu modes zīmolam "Pafingo" bija pirmā galvaspilsētas stila svētkos ietvaros. Zīmola dizainere ir Marta Štrausa un, kā vēsta tā apraksts, radītie tērpi nav drēbes gabals vien – apģērbs dēvējams par mākslas darbu. Tāpat zīmols ļauj arī bērniem izpaust savu radošumu, dodot iespēju nākt klajā pašiem ar saviem dizainiem.
"Paade Mode"
Pirms vairāk nekā 10 gadiem Linda Raituma pameta labus amatus finanšu un apdrošināšanas jomā, lai mestos jaunos izaicinājumos, nodibinot savu uzņēmumu SIA "Paade mode", kas ražo bērnu apģērbus. Nu uzņēmums iekarojis savu vietu arī vairākās pasaules valstīs.
"Paade mode" kolekcijās ietilpst dažādi apģērbi – sākot no adījumiem līdz smalkām zīda kleitām, no zeķēm līdz mēteļiem. "Cenšamies, lai kolekcijas varētu kombinēt gan vienas, gan vairāku sezonu ietvaros, fotografējam un modeļus ģērbjam tā, kā ģērbtos bērni paši, bez stereotipiem, ka pie rozā kleitas jāvelk arī rozā zeķubikses un rozā kurpes," sarunā ar "Delfi Bizness" atklājusi Raituma.
NARCISS by Alise Trautmane
"NARCISS" ir modes zīmols, kuru 2009. gadā radījusi Alise Trautmane. 2018. gada intervijā portālā "Delfi" viņa sacījusi: "No vienas puses, apģērbs un aksesuāri ir kā "emodži", kurus telefonā pievienojam vēstījumam. Mode ir pakalpojumu bizness – kā mobilā aplikācija, kura atjaunojas un kuru cilvēks var pirkt pēc vajadzības atbilstoši sabiedrības dzīves virzībai, globālajām un lokālajām tēmām vai vienkārši konkrētai situācijai. No otras puses, mode ir laikmetīgā māksla – ļoti demokrātiska un liberāla. Tā ir iespēja cilvēkam – dizaineram – izpausties radoši. Iespējams, ka atšķirībā no citiem modes dizaineriem – vismaz par mani – var teikt, ka savā darbā "lielos jēgas" jautājumus nerisinu."
"NARCISS" kolekcijas izceļas ar pārdomātu dizainu, augstvērtīgiem materiāliem, kā arī luksusa klases apģērbiem atbilstošu šūšanas kvalitāti, rezumē modes nedēļas pārstāvji.
Volga Vintage
Zīmola "Volga Vintage" tēvs ir Sergejs Hantazeiskis – blogeris, stilists, vintāžas apģērbu zīmola dibinātājs. Laikā un telpā "Volga Vintage" atrodas kaut kur starp deviņdesmitajiem un divtūkstošo sākumu, starp noplukušām piecstāvenēm un glancētu podiumu – tā portāla "Delfi" intervijā 2019. gada nogalē rakturots zīmols.
Augstās modes patosu Sergejs atvēsina ar mežonīgiem vintāžas atklājumiem, ko uzgājis milzu noliktavās un lietoto preču veikalos.