Rīgas modes nedēļas (Riga Fashion Week, RFW) ietvaros jau par tradīciju kļuvušas bērnu apģērbu zīmolu skates, kas ļauj ieskatīties jaunākajos un modīgākajos tērpos mazākajiem mūsu sabiedrības biedriem. 35. RFW sesijā multimediālās mākslas centrā "Digital Art House" savus veikumus prezentēja latvieši "Paade Mode", "Tiny Bunny" un "Rock and Mouse", kā arī ciemiņi no Lietuvas – zīmols "Julija Dremiene".
Stila svētku rudens cēlienu atklāja starptautisks seminārs par modes ilgtspējīgu, bet skašu maratons sākās ar "QooQoo", "One Wolf" un "H&M" ilgtspējīgas modes prezentāciju "Grand Hotel Kempinski Riga" interjerā. Pēcāk vārds tika dots sezonas debitantiem jeb poļu zīmolam "Szczygiel-" un pašmāju zīmolam "Unattached" ar dizaineri Unu Pūpolu priekšgalā. Tāpat pirmo reizi norisinājās "Hot Couture" vakarkleitu skate, ko piedāvāja "Volga Vintage". Tajā pašā dienā "Moel Bosh" telpās viesus uzņēma Zugra Ignata – dizainere no Uzbekistānas, savukārt "Anna Led" prezentācija bija skatāma franču kafejnīcas atmosfērā "Berga Bazārā".
Atskatu uz pārsteigumiem, ar kuriem tika pacelts priekškars Rīgas modes nedēļai, lūko šeit.
Bet nu iekārtojamies ērtāk un dodamies virtuālā ceļojumā baudīt modi! Neaizmirsti blakus apsēdināt arī jaunākos ģimenes locekļus, jo RFW otrās dienas kolekcijas bija tieši viņu mērķauditorijai.
Paade Mode
"Paade Mode" ir Latvijā dibināts, starptautiski atpazīts un godalgots bērnu modes zīmols, kas joprojām ir ģimenes vadīts uzņēmums, tā radošajai direktorei un dibinātājai Lindai Raitumai sadarbojoties ar ražotājiem un amatniekiem un apģērbu izstrādē apvienojot tradīcijas un inovatīvus sasniegumus.
"Mūsu zīmols vēlas izcelt un atbalstīt bērna personību, būt bērna iztēles spogulis. Mode, apģērbs, stils un dzīvesstils ir mūsu katra ļoti privāts, personisks stāsts. "Paade Mode" tic atvērtiem, piedzīvojumiem bagātiem un no stereotipiem brīviem prātiem. Bērns ir bērns gan Rīgā, gan Milānā, gan Parīzē, Ņujorkā vai citā pasaules vietā – mūžīgi mainīgajā, pieejamajā, "apaļajā" un bezgalīgā pasaulē," pārdomās dalās Raituma.
Julija Dremiene
"Ideja radīt skaistu bērnu apģērbu radās tālajā 1999. gadā, kad apceļoju pasauli un iedvesmojos no ārzemju dizaineru zīmoliem. Man tas bija kā kaut kas no fantāzijas pasaules, jo Baltijā es neko tādu nebiju redzējusi. Līdz ar meitas piedzimšanu – "puzle salikās", un sapratu, kas bērniem nepieciešams ne tikai skaistuma, bet arī komforta un daudzpusības ziņā. Katra kolekcija man vienmēr ir svētki," tā par saviem apģērbiem stāsta Jūlija Dremiene.
Turpinājumā iesaktīsimies, kādus apģērbus un to kombinācijas kaimiņi no Lietuvas atveduši uz RFW!
Tiny Bunny
"Tiny Bunny" ir bērnu apģērbu zīmols no Latvijas, kas piedāvā lakoniskus un gaumīgus apģērbus bērniem vecumā līdz 10 gadiem, kā arī limitētas kolekcijas ar bērniem pieskaņotiem sieviešu apģērbiem, vēstīts zīmola mājaslapā.
Katrs zīmola radītais apģērbs ir roku darbs, kas radīts, izmantojot dabīgus materiālus. Kolekcijas papildina apģērbu apdrukas, kas veidotas no oriģinālām, ar roku zīmētām ilustrācijām, kā arī audumi ar unikāli veidotiem rakstiem.
Zīmols apvieno bērnu mammītes, kas mīl savu darbu, un dara visu iespējamo, lai nodrošinātu apģērbu kvalitāti, iepriecinot citus, vēstīts "rfw.lv" mājaslapā.
Rock and Mouse
"Rock and Mouse" ir Latvijā radīts bērnu zīmols, kas iestājas par kustību brīvību un garšīgiem smiekliem – par bērnu vēlmi izpausties un izzināt pasauli. Zīmols uzsver, ka tic košiem piedzīvojumiem tāpat kā krāsām, strādājot ar pārliecību, ka "praktiski" ne vienmēr jābūt "garlaicīgi". Zīmols kolekcijās izmanto kopā ar latviešu māksliniekiem radītas audumu apdrukas, vēstīts "rfw.lv" mājaslapā.
Zīmola vadītāja Ieva Trumpekoja ir arī sieva un mamma. Trumpekojas izlolots, "Rock and Mouse" šogad svin savu septīto dzimšanas dienu. Pirms pāris gadiem, intervijā atskatoties uz paveikto, radītāja uzsvēra, ka bizness attīstījies visnotaļ lēni, taču pamatīgi un visu laiku augšupejoši. "Sākām tiešām no nekā. Bez lielām investīcijām, ar 1000 eiro budžetu, kuru aizņēmos pašam sākumam. Sākumā pat prātā neienāca, ka varētu taisīt savas audumu apdrukas!" stāsta zīmola vadītāja.
Pilnu interviju lasi šeit.