Ceturtajā Rīgas modes nedēļas (Riga Fashion Week, RFW) rudens sesijas dienā skatītājiem bija iespēja klātienē novērtēt četru zīmolu kolekcijas – uz galvenās skatuves "Hanzas Peronā" tika atrādīti tērpi no "Selina Keer", "Collected Story", "Diana Arno" un "Amoralle" jaunumu lādītes. Atskatā uz spilgtākajiem mirkļiem piedāvājam ielūkoties arī tev!
Šosezon pasākumā pārstāvēti vairāk nekā 20 dizaineri, starp kuriem ir arī ārvalstu debijas un vietējie ekozīmoli. Kas interesanti, šosezon arī bērnu mode tika prezentēta starptautiskā formātā – aktuālās kolekcijas atrādīja lietuviešu zīmols "Julija Dremiene" un latviešu "Paade Mode", "Tiny Bunny", kā arī "Rock and Mouse".
Vēl pirms bērnu zīmolu uznācieniem starmešu gaismās nonāca citi – galvaspilsētas stila svētkus atklāja kolekciju prezentācija no "QooQoo" un "One Wolf", modes gardēžu svētki turpinājās "Grand Hotel Kempinski Riga" telpās, bet noslēdzās ar "Anna Led" modes šovu franču kafejnīcas atmosfērā. Šogad pirmo reizi norisinājās "Hot Couture" vakarkleitu skate, un to piedāvāja "Volga Vintage". Gaidot šovu Rīgas modes nedēļas ietvaros, tā pārstāvji "Instagram" kontā rakstīja: "Pietiek visjaukākās drēbes nostumt skapja tālākajā stūrī! Katrs mirklis ir iespēja "nozagt šovu" un atkal pasaulei atrādīt tūkstošiem pērlīšu, spīguļus, bantes un siltuetus."
Šajā RFW sesijā uzmanība pievērsta apzinīgai, uz nākotni vērstai un ētiskai modei. Kā šo vadmotīvu savās kolekcijas izdevās atradīt ceturtās dienas galvenajiem varoņiem, skaties galerijā!
Selina Keer
Pēc daudzu gadu sadarbības un projektiem zīmola dizainere izveidoja pati savu "Selina Keer" līniju, ar kuru debitēja Rīgas modes nedēļā SS20. Vēstīts, ka romantisks minimālisms un elegance ir zīmola rokraksts un DNA.
Dizainere dzimusi Latvijā un mērojusi tālu ceļu, mācoties no modes industrijas profesionāļiem un nonākot līdz zīmola kreatīvajam dizainam, pastāvīgi pilnveidojot savu pieredzi. Vēl maza meitene būdama, viņa sākusi šūt, savukārt 12 gadu vecumā jau rūpējusies par savu imidžu. "Iedvesmai un radošumam nav nedz laika, nedz vietas un vecuma," vēstīts zīmola mājaslapā.
Kolekcijas "In search of your red" vadmotīvs ir sarkanā krāsa, kas atpazīstama kā mīlestības simbols, norādīts modes nedēļas "Instagram" kontā. "Krāsa ir kaut kas daudz vairāk par to, ko var saskatīt ar aci," sacījusi dizainere Svetlana Kairova.
Collected Story
"Collected Story" ir vietējais zīmols, kura dibinātāja ir Milanna Gavaleško – Rīgas Dizaina Skolas un Burda Skolas absolvente, vēstīts modes nedēļas mājaslapā.
Savos tērpos dizainere piedāvā smalku robežu starp brīvību un atturību. Zīmola mūza ir dinamiska sieviete, kura priekšroku dod sievišķīgam stilam, bet neiebilst pret tā mūsdienīgu un reizēm pat nedaudz rotaļīgu interpretāciju. Izstrādājumu vizītkarte ir tērpu iekšpuse, kas vienmēr darināta no zīda. Apģērbs radīts rokām no dabīgiem materiāliem, augstas kvalitātes dzijas.
RFW atrādītās kolekcijas nosaukums ir "Resilience".
Diana Arno
Foto: Mark Litvyakov
"Diana Arno" ir sieviešu apģērbu zīmols, kura pirmsākumi meklējami pirms vairāk nekā 10 gadiem, kad tā dibinātāja – Diana Arno – sacīja "jā" savam sapnim. Jau pēc dažiem gadiem Tallinā durvis vēra viņas pirmais veikals, savukārt 2015. gadā zīmols atrādīja pirmo pret-a-porter ("ready to wear") apģērbu kolekciju. Katra kolekcija ir veidota tā, lai apmierinātu būtiskākās pilsētvides sievietes stila un garderobes vajadzības, skaidrots "rfw.lv" mājaslapā.
Itin visu sezonu zīmola tērpi ir sievišķīgi – ar rotaļīgām detaļām, pielāgotām apdarēm un zīmolam raksturīgiem stila elementiem, kas katram apģērba gabalam piešķir bezrūpīgu, bet izsmalcinātu noskaņu.
Jaunā kolekcija pārsvarā ieturēta tumšos toņos, un tā ir slavas dziesma spēkam, pretspēkam un mūžīgai elegancei.
Amoralle
Pēdējo vārdu skates dienā teica zīmols "Amoralle". Modes radītāja Inese Ozola ir viena no veiksmīgākajām zeķu, veļas un nakts tērpu dizainerēm Ziemeļeiropā, kuras tērpus raksturo sievišķība, greznas detaļas un auguma formu izceļoši silueti. Vēstīts, ka katrs modelis tiek darināts ar rokām no zīda un mežģīnēm, vēršot uzmanību detaļām. Vērts piebilst, ka par zīmola radītajām kolekcijām ar atzinību izteikušies "Vogue Italy", "Marie Claire Italy", "Cosmopolitan Russia" un citu starptautisko modes izdevumu redaktori.
Jaunās kolekcijas stāsts ir par skaistu ceļojumu – par vienlaicīgi spēcīgās un maigās sievietes esību. Vēstīts, ka viņa pasauli redz kā vietu, kur dzimst iedvesma. Viņa dzīvo savu dzīvi tā, kā pati vēlas – laimīgi un netraucēti. Nav nekā spēcīgāka par maigu dvēseli!