Foto: Mark Litvyakov

Ar krāšņām tērpu demonstrācijām noslēgusies Rīgas modes nedēļas (Riga Fashion Week, RFW) 35. sesija, kurā pastiprināta uzmanība tika pievērsta apzinīgai, uz nākotni vērstai un ētiskai modei. Pēdējā stila svētku nedēļas dienā savus veikumus atrādīja trīs Latvijas un viens Igaunijas zīmols.

Šī Rīgas modes nedēļa atnesa daudz interesantu notikumu. Pirmajā dienā ar semināru par ilgtspējību tika dots starts starta signāls jaunajiem modes gardēžu svētkiem, kam uzreiz sekoja pirmās prezentācijas un skates – gan greznās viesnīcas telpās, gan franču kafejnīcas noskaņās. Starp citu, šoreiz ar saviem veikumiem katru dienu iepriecināja arī kāds "ārzemnieks" – viesu lomā bija gan zīmols no Polijas, gan Lietuvas un Igaunijas.

Bērnu modei šajā modes nedēļā tika atvēlēta trešā diena, tērpus atrādot zīmoliem "Julija Dremiene", "Paade Mode", "Tiny Bunny", kā arī "Rock and Mouse". Savukārt uz galvenās skatuves "Hanzas Peronā" ceturtajā dienā savas kolekcijas skatītājiem piedāvāja "Selina Keer", "Collected Story", "Amoralle" un "Diana Arno". Šosezon pasākumā pārstāvēti vairāk nekā 20 dizaineri, starp kuriem bija gan debijas, gan arī ekozīmoli.

Cik grandiozs izvērtās kārtējās Rīgas modes nedēļas noslēgums ar četru zīmolu piedalīšanos, lūko fotogrāfijās!


Natālija Jansone


Foto: Mark Litvyakov

Natālija Jansone ir viena no vadošajiem dizaineriem Latvijā. "NJ Studija" izveidota 1997. gadā, strādājot galvenokārt kā dizaina ateljē tādiem klientiem kā Latvijas Nacionālā opera, Latvijas olimpiskā komanda, Eirovīzijas dziesmu konkurss un citi. Pēcāk tas attīstījās par individuāla dizaina veidošanu vairākām slavenībām un prominentām personām Latvijā un Eiropā.

Elegance, funkcionalitāte un sievišķīgs šiks. Natālijas Jansones radītie tērpi pārliecinoši turas pašmāju modes pasaules virsotnēs, vienlaikus arī sekmīgi konkurējot pasaulē. RFW "Instagram" kontā vēstīts, ka jaunās kolekcijas tērpi izgatavoti no audmiem, kas nākuši no labākajām Itālijas ražotnēm.


Ivo Nikkolo


Foto: Mark Litvyakov

Rīgas modes nedēļā tradicionāli piedalās arī ārzemju viesi, un šogad šajā godā iecelts arī igauņu zīmols "Ivo Nikkolo". Tas ir viens no vecākajiem un unikālākajiem Igaunijas dizaineru zīmoliem, kas dibināts 1994. gadā. 2021. gadā zīmols "Ivo Nikkolo" tika atjaunots, iepazīstinot ar jaunu dizaineru komandu un to rokrakstu, produktu piedāvājumu un atjauninātiem zīmola elementiem. Tā pārvērtības atspoguļojas jaunajā dizaina virzienā – kas ir maigs un sievišķīgs, tomēr pārliecinoši estētisks, informē modes nedēļas pārstāvji.

Caur jaunās kolekcijas "Moments that Matter" prismu igauņu zīmola "Ivo Nikkolo" dizaineri aicina svinēt dzīvi šeit un tagad. Kolekcijas uzmanības centrā ir sezonai atbilstošās – klasiskās un praktiskās – visrdrēbes, kas īpaši svarīgas mūsu klimatiskajos apstākļos, brīvā laika apģērbs, kā arī citi izstrādājumi un aksesuāri.



Iveta Vecmane

Foto: Mark Litvyakov

Zīmola dizainere Iveta Vecmane mācījusies Latvijas Mākslas akadēmijā, savukārt jau vairāk nekā pēdējos 10 gadus strādājusi kā modes stiliste. Modes mākslinieces darbi ir vērojami lielākajos Latvijas modes un dzīvesveida žurnālos un modes projektos.

Savu pieredzi dizainere ir ieguldījusi un pārveidojusi kvalitatīvā modes zīmolā mūsdienīgām un elegantām sievietēm. "Mana misija ir veidot elegantus un klasiskus siluetus, izmantojot radošas auduma manipulācijas. Katrs unikālais zīmola apģērba gabals iet roku rokā ar "timeless" un "slow fashion" filosofiju", citējot dizaineri, vēstīts "rfw.lv" mājaslapā.

Jaunā kolekcija ir veltījums zīmola klientiem un sekotājiem, mūzām, kas iedvesmo dizaineri jaunu apvāršņu izzināšanā. Galvenais vēstījums ir iedvesmot skaistumu un rosināt radošumu, ļaujot tam uzplaukt spilgtās izpausmēs.


Nóló

Foto: Mark Litvyakov

Zīmolu 2012. gadā dibinājusi latviešu dizainere Viktorija Joniene. Šo gadu laikā viņai ir izdevies zīmolu padarīt veiksmīgu un atpazīstamu ne tikai Latvijā un Baltijā, bet visā pasaulē. "Nóló" kolekcijas un modes skates ir ieguvušas vairākas Latvijas stila un modes apbalvojumus, norādīts "rfw.lv" mājaslapā.

Viktorija Joniene reiz intervijā ar "Delfi" atzinusi, ka par modes pasauli sapņojusi jau kopš bērnības, un brīvajā laikā to vien darījusi, kā šuvusi. Septītajā klasē viņa sākusi šūt apģērbus savām draudzenēm, savukārt vidusskolā skolas pasākumos jau rīkojusi modes skates.

Šajā sezonā zīmols piedāvā kvalitatīvu pamatu garderobei, ko nepieciešamības gadījumā iespējams pārveidot. Ņemot vērā, ka strauju attīstību piedzīvojusi pāreja uz vienkāršu un universālu apģērbu, šajā kolekcijā līdz minimumam samazinātas dekoratīvās detaļas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!