"TikTok" pēdējos gados ir kļuvusi par vienu no visstraujāk augošajām sociālo mediju platformām. 2020. gadā tā viena gada laikā pieauga par 325 procentiem. Pašlaik tai ir vairāk nekā miljards lietotāju visā pasaulē, tādējādi tā ir kļuvusi par nozīmīgu ietekmētāju. "TikTok" vairs nav tikai mājvieta jautrajām dejām, tā ir vieta, kas kalpo arī kā bezgalīgi ritināms iedvesmas dēlis praktiskām, ikdienišķām lietām, piemēram, kā iekārtot un uzlabot arī mājas, kurās dzīvojam. Neatkarīgi no tā, vai tas nozīmē vienkārši sakārtot kādu nekārtīgu vietu mājoklī vai pievienot kāda dizaina elementu, "TikTok" ir iedvesmojis daudzus satura veidotājus un "parastos" cilvēkus, kuriem rūp sava labklājība.
Sociālo mediju platformā lietotāji apvienojas, lai dalītos ar padomiem mājas dekorēšanai, kam ne vienmēr nepieciešams ievērojams budžets. Tieši pandēmijas kulminācijā "TikTok" lietotāji pievērsās mājvietas ērtībām un labiekārtoja savus mitekļus. Tam par iemeslu 2022. gadā "TikTok" dizaina tendences ir attīstījušās. Daži stili ir tik ilgi uzkavējušies interneta vidē, ka kļuvuši par sinonīmiem pašai Z paaudzei, citi ir "jaunpienācēji", kas piedāvā gan smalkus, gan radikālus veidus, kā izrotāt savu telpu.
Bet stop, stop, stop! Patiesībā šis ir arī izcils laiks mēbeļu, aksesuāru un mājas interjera izstrādājumu pārdevējiem. Ir jāiekļaujas "TikTok" ažiotāžā un jāuzzina viss par tendencēm, kas pārņem internetu. Platformai ir milzīga ietekme uz patērētāju uzvedību, liekot viņiem būt gluži kā trakiem pēc noteiktiem produktiem un interjera stiliem.
Daudz tika atrādītas arkas
"TikTok" neapšaubāmi mums šogad ziņoja, ka izliekumi un noapaļotas malas var palīdzēt "mīkstināt" interjera atmosfēru, padarot telpas mierīgākas un komfortablākas. Lai gan dažiem māju īpašniekiem un īrniekiem ir paveicies, ka viņu mājās ir iebūvētas arkas, daudziem citiem ir nācies atrast radošākus veidus, kā panākt šo efektu. Šajā ziņā sociālie mediji patiešām noderēja! Krāsotas arkas bija pārņēmušas "TikTok" un pēc statistikas datiem – 22 procenti "TikTok" lietotāju šo tendenci izmēģināja arī savās mājās.
Virtuves lietu organizēšana
Būtībā "TikTok" nemaz nevar aizvērt, ja dienā nav redzēts vismaz viens video, kurā kāds kārto pieliekamo vai ledusskapi. Neatkarīgi no tā, vai tas ir tavs iecienītākais mājas uzkopšanas darbs vai nē, šie videoklipi ir iedvesmojoši, jo daudzi cilvēki pārdomā savu mājas kārtību, it īpaši virtuvē. Izrādās, ka gandrīz puse (49 procenti) no visiem "TikTok" lietotājiem šogad ir guvuši iedvesmu sakārtot savu ledusskapi. Cik lieliski!
Sienu dekori
Vairs nav skumju, tukšu sienu! Lai gan minimālisms ir bijis uzmanības centrā, tomēr pieaug tendence māju sienas izskaistināt ar mākslu un plauktiņiem. 40 procenti lietotāju tika pamudināti izmēģināt "DIY" ("dari pats") mākslas projektus un izrotāt sienas ar saviem darbiem.
Interjers labsajūtai
Lai gan cilvēkiem rūp mājoklis, kas labi izskatītos viņu sociālo mediju platformās, pieaug arī interese par tādas telpas izveidi, kas ir ne tikai skaista, bet kurā ikviens var justies labi. Domājams, ka teju katrs apgalvos, ka vissvarīgākais mājās ir mājīgums un viesmīlīgums. Cilvēki vairāk nekā jebkad agrāk interesējas par mūzikas telpas, meditācijas telpas, bibliotēkas un mājas sporta zāles izveidi.
"Cottagecore" jeb mājas dizaina stils un dzīvesveids, kas ir par vienkāršību, komfortu, pašpaļāvību
Šis stils ir sasniedzis savu maksimumu! Šī romantiskā, dabas virzītā dizaina tendence pieprasa omulīgas telpas, kas dekorētas ar lauku pieskārienu un iekārtotas ar mēbelēm, kas sniedz visu nepieciešamo laimīgai un produktīvai dzīvei. Šogad "TikTok" populārākā māja patiesi bija tāda, kas varētu "gozēties" Eiropas laukos.
Šai tendencei ir bijuši vairāk nekā 12 miljardi "TikTok" skatījumu – līdz šim lielākā no visām interjera tendencēm. "Cottagecore" mērķis ir radīt siltu un aicinošu telpu ar daudziem dabas iedvesmotiem elementiem, piemēram, kaltētiem ziediem un koka sijām, neaizmirstot par linu, mežģīnēm.
Tātad – liela daļa "TikTok" lietotāju vēlas smelties iedvesmu no dabas un lauku dzīves, iekļaujot to savā mājas interjerā. Padomā par ziedu apdrukām, lauku ("vintage") stila mēbelēm, lieliem spilveniem – gluži kā pasaku iedvesmotu vidi. Ļoti ieteicama ir arī persiku un olīvu zaļā palete.
Melni mājas akcenti
Pēdējo piecu gadu laikā mēs esam bijuši liecinieki tam, ka daudzi savas mājas ir padarījuši baltas jo baltas. Ja esi noguris no šīs īpaši tīrās estētikas, melni akcenti ir vienkāršs veids, kā atbrīvoties no tā. Tas var būt tikpat vienkārši kā visas metāla aparatūras nomaiņa pret matētu melnu stilu, vai tie būtu durvju rokturi vai dušas uzgaļi. Arī logu rūtis vai flīzes.
Tātad, ja tava mājas krāsu palete atbilst gaišākai pusei, melnās krāsas klātbūtne ierobežotā daudzumā var piešķirt meklēto pēdējo pieskārienu jeb "burtiņu uz i" un padarīt telpu piezemētāku.
Maksimālisms
Uz redzēšanos, minimālism! Balstoties uz pēdējo gadu postminimālisma kustību, novērojam maksimālistisku telpu popularitātes pieaugumu, kas izceļas ar krāsām un daudzveidīgām faktūrām un demonstrē īpašnieka unikālo gaumi. Neitrālo krāsu laiki ir beigušies! Ar vairāk nekā 683 miljoniem skatījumu vietnē "TikTok", netrūkst intereses par maksimālistisku dizainu. Tiem, kas pagājušajā gadā ķērās pie "Japandi" (nozīmē pieticību un atturību kā dizainā, tā arī dzīves uztverē), varētu rasties grūtības pielāgoties salīdzinoši eksplozīvai maksimālisma pieejai. Šī estētika nav skopa pret dekoriem. Tieši pretēji, padomā par dinamisku krāsu paleti, pretrunīgiem rakstiem un avangarda formu un faktūru sajaukumu.
Lai sasniegtu maksimālismu, sāc ar dažiem izteiksmīgiem elementiem, piemēram, drosmīgu mākslas darbu vai krāsainu paklāju, pēc tam izmētā spilvenus, saliec ģimenes fotogrāfijas, izvieto daudz telpaugu un turpini pievienot mazākus priekšmetus. Nepārtraukti kaut ko mainot, lai istaba paliktu pārblīvēta jeb pārkrauta. Bet, lūdzu, labajā nozīmē! Lai nav par daudz!
Mājas tendenču prognozes 2023. gadam
Raugoties uz 2023. gadu, ir prognozes, ka interjeri attālināsies no minimālisma, vienlaikus meklējot mājīgus un relaksējošus interjerus. Ņemot vērā vajadzību pēc budžeta ierobežošanas, daudzi māju īpašnieki vēlēsies strādāt ar to, kas viņiem jau ir, lai atsvaidzinātu savas telpas. Visdrīzāk cilvēki ķersies klāt mēbeļu pārstrādei, nevis nomaiņai, atradīs pieejamākās iespējas renovācijai.
Raksta tapšanā izmantota informācija no portāla "Forbes", "Yahoo", "Apartmenttherapy" un "Insider".