"Es esmu, jo es degu," tik spēji uzsauc Latvijas modes dizainere Iveta Vecmane un piedāvā pavasara/vasaras kolekciju, kurā apvienojas sievietes duālā daba – liktenīgums un trauslums –, un ir veltījums brīvībai un dekadentiskajai iedabai.
"Iveta Vecmane" ir pirms sešiem gadiem Latvijā radīts zīmols ar ilgtspējīgu, funkcionālu, klasiskajās vērtībās balstītu filozofiju. Kā informējusi zīmola izveidotāja, dizainere Iveta Vecmane, sieviete pati par sevi ir personība un zīmols, bet apģērbs viņai ir kā identitātes raksturojošs paņēmiens.
Jaunā kolekcija "Melancholia IX Decadence" ir kā estētisks dialogs starp liktenīgo un trauslo rozi jeb femme fatale un femme fragile. Ivetas Vecmanes dekadences manifests ir zīmola minimālistiskais rokraksts un krāsu izvēle. Melnā, kā visu krāsu kopums, ir pamats. Dekadentiem tuvā nāves tēma, kurā melna nakts ir mirklis pirms rītausmas. Sarkanā krāsa ir kaislību un baudas pieredze, kārdinājumi, kuros krītam sapņojot. Rozā krāsas maigums ir ilgotā pārdzimšana, atbrīvošanās. Auduma rozes ar sarežģīto ziedlapu kārtojumu kolekcijai piešķir erotisku rotaļību un trauslumu. Tās rotā ģeometriskajā precizitātē izturēto siluetu un redzamas gan uz žaketes ārējām kabatām, gan zīmuļveida svārkiem. Kolekcijas vienības ir viegli kombinējamas savā starpā, saglabājot zīmola rokrakstu. "Par šo skaisto puķi var teikt, ka daba sevi izsmēla pilnībā mēģinot tai piešķirt neatkārtojamu greznumu formā, smaržā un grācijā," par rozi raksta Šarlote de Latūra savā grāmatā "Ziedu valoda". Ivetas Vecmanes jaunajā kolekcijā rozes zieds caur savu trauslo vienkāršību iemieso visu esības sarežģītību, ieskaitot miljoniem simbolisko nozīmju, kas rozei piešķirtas gadu tūkstošiem.