MISC 2.0 - 24024
Foto: Vida Press
Z paaudzes sievietes izvēlas krāsoties koši un dramatiski, lai bāros un klubos, bez lieka vārda teikšanas, aizbiedētu uzstājīgus uzmanības apliecinājumus.

“Tas darbojas,” jūsmo 22 gadus vecā influencere no Filadelfijas Megija Hebeja, “Un šim grimam ir nepieciešamas tikai desmit minūtes.” Viņa "bruņojas" ar tumšām acu ēnām un efektīgu bronzeri, lai mestos cīņā pret vīriešu bezkaunību. Apņēmībai ļaut grimam runāt vairāk kā vārdiem, ir tēmturis #UnapproachableMakeup, kas latviski tulkojams kā nepieejams meikaps. Ja tā ir arī tava problēma, vērts pamēģināt.

@taontm How i imagine “Unapproachable” makeup ❤️‍🔥 #beauty #unapproachablemakeup ♬ Glory Box - Portishead

Par tendences un tēmtura autori tiek uzskatīta topošā popdziedātāja no Losandželosas – Hila Bakseja – , kura jūnija beigās “TikTok” atrādīja savu izgudroto meikapa paņēmienu. Līdzīgi kā iepriekš populārs ir bijis grims ar nosaukumiem “atriebība” un tamlīdzīgi, šis ir vēl viens veids kā paust nicinājumu pret pretējo dzimumu un atsevišķiem tā indivīdiem.

Baksejas mirkļbirka ir iedvesmojusi daudzas sociālā tīkla satura veidotājas un pamācību ir noskatījies 31 miljons lietotāju. Kā “New York Post” skaidro Megija Hebeja: “Vīriešus aizbiedē tumša un dramatiska kosmētika,” un lai atgaiņātos no piedāvājumiem nopirkt dzērienu vai mājieniem pavadīt kopīgu nakti, šis grims lieti noder, “Kad lietoju "nepieejamo grimu", viņi man nenāk klāt, jo šāds tēls izraisa bailes, ka viņi tiks atraidīti. Un tā arī notiks.”

@megihebeja Unapproachable makeup> #makeuptransition #unapproachablemakeup #makeup #transition ♬ оригинальный звук - MIR

“Nekas man nepatīk vairāk kā saniknot vīriešus un nekas viņus netracina vairāk kā tas, ka izskatieties tik labi, ka ir bail jums tuvoties,” kādā no pamācībām Hebeja ķiķina, “Manuprāt, tas ir jautri, kad vīrieši tiek atraidīti un viņi tāpēc sāk apšaubīt savu vīrišķību.”

@lottiestarrs If u wanna be intimidating #darkhila ♬ LOOK AT ME - sanika • skywvker

Lai šādu izskatu panāktu, pietikšot ar ierasto ikdienas kosmētikas maka saturu. Jāsāk ar praimera uzklāšanu jeb ādas sagatavošanu, pēc tam jāpadara sejas tonis vienmērīgs ar tonālajiem, BB vai CC krēmiem. Konsīleri sejas pantu izgaismošanai, vaigu sārtumu akcentiem. Pats būtiskākais solis ir acu meikaps, kam jābūt tumšam, dramatiskam un arī mirdzošam. Piemēram, dūmakains ēnojums, melns un pārspīlēts acu zīmuļa lietojums. Nekā dabiska vai maiga!

Hebeja piebilst, ka šāds izskats viņai liekot justies “spēcīgākai”: “Ļauj neuztraukties par to, ka puiši var man pieskarties bez atļaujas. Nav lieliskākas sajūtas par to kā redzēt puišu sejas mirklī, kad viņi saprot, ka man tuvoties nevar.” Par tendences popularitāti priecājas arī tā izgudrotāja Bakseja, kura “New York Post” reklamē: “Dievinu, ka sievietes ar meikapa palīdzību var kontrolēt situāciju. Jo intensīvāk, jo vairāk lietojat sliktās meitenes paņēmienus, jo mazāk vīrieši jums tuvosies.”

Izmantotie avoti:
Gen Z women are painting on ‘unapproachable makeup’ to ‘reject’ men / Asia Grace, New York Post
Gen Z's Colorful Rebellion: The #UnapproachableMakeup Trend / Alegre Beauty
Why women are wearing 'unapproachable makeup' to 'reject' men / Anish Vij, Tyla

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!