Foto: Vida Press
Jāaizmirst par centiem vērto pārtikas preču veikalu iepirkumu maisu, ja tā vietā var iegādāties identisku somu par vismaz 2000 eiro! Tieši to cenšas iestāstīt luksusa modes nami, un, ja pārtikas cenas aizvien šķiet adekvātas, tad maisiņš produktiem gan var kļūt par ekskluzīvu aksesuāru.
Foto: Publicitātes foto
2023. gada sākumā zīmols "Bottega Veneta" laida klajā brūnas, neapstrādātas ādas somas ar diviem augšējiem rokturiem. Papīra iepirkuma maisam vizuāli līdzīgais izstrādājums iegādei bija un ir pieejams divās ekskluzīvās cenu kategorijās. Par maza izmēru somu 1800 eiro, bet par vidējo 2300. Tūkstoši par rokassomu, kas ir vizuāli izskatās pēc iepirkumu maisa, ir jaunā (īpaši, slavenību) tendence, ko stila žurnāls "Nylon" nodēvējis par "errand-core". To latviskot varētu kā ikdienas pienākumu, ikdienas iepirkšanās iedvesmotu stilu.


"Bottega Veneta" ar šo somu debitēja jau gada sākumā (2023. gada pirms-rudens kolekcijā) un pagājušajā nedēļā reanimēja vēlreiz, šoreiz nākamā gada vasarai un ar mūziķi A$AP Rocky galvenajā lomā.

Foto: Vida Press

"Bottega Veneta" nav vienīgais modes nams, kas cenšas pārtikas iegādi padarīt smalkāku. "Balenciaga" 2024. gada rudens/ziemas kolekcijas prezentācijā Losandželosā bija redzams identisks maiss rokās TV šovu zvaigznei, uzņēmējai Kimai Kardašjanai. Tērpusies super piegulošā mežģīņu tērpā, viņa rokās turēja slavenību iecienītā, dārgā pārtikas veikala (veselīga, bioloģiska pārtika) "Erewhon" brūno iepirkumu maisu. Šķita, viņa uz skati atsteigusies uzreiz pēc pārtikas sagādes. Tā gluži nebija – modeles un modeļi skatē nesa to pašu iepirkumu somu, un Kardašjana izdevumā "WWD" skaidroja: "Tā ir mana šodienas soma, ko Demna (aut. – Demna Gvasalia ir "Balenciaga" dizainers) vēlējās, lai paņemu. "Erewhon" somā ir ziedi, un tos pasniegšu dizaineram pēc skates." Šis īpatnējais izstrādājums ir sadarbības ar veikalu rezultāts, un projekta ietvaros ir pieejami ne tikai maisi, bet arī apģērbi – hūdijs par 1000, t-krekls par 670, beisbola cepure par 420 eiro.

Foto: Vida Press
Aktieris Šia Lebafs filmas "Nimfomāne" prezentācijā, 2014. gadā

Interpretācijas iespējas ir plašas. Modes kritiķe Raijena Fina soctīklā "X" to dēvē par luksusa paņēmienu projicēt realitāti un piebilst, ka ideja ir tuva 2000. gados iecienītajām reklāmas kampaņām, kas imitēja paparaci stila fotogrāfu bildes. Tiesa, arī "Bottega Veneta" jaunā reklāmas kampaņa ir līdzīga. Vai pazemīgais un pieticīgais maisiņš ir pierādījums, ka slavenības ir tādas pašas kā mēs!? Vai arī dizaineri cenšas normālās ikdienas aktivitātes padarīt īpašākas? Un varbūt, ka slavenībām un cilvēkiem, kas pērk šādas somas, patiešām normāla iepirkšanās ir rets luksuss?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!