Baiba Braže, Bolt
Foto: DPA/Scanpix/LETA, Shutterstock

Ārlietu ministre Baiba Braže piedzīvojusi situāciju, ka "Bolt" šoferis neprot nevienu vārdu valsts valodā, turklāt spējis sarunāties ar viņu tikai un vienīgi krievu valodā. "Bolt" pārstāvji skaidro, ka piekļuve "Bolt" platformai pienākas tikai tiem autovadītājiem, kuriem ir Autotransporta direkcijas izsniegta licence, kura reģistrē tikai tos taksometru vadītājus, kuriem valsts valodas zināšanām ir jābūt vismaz B1 līmenī.

Ministre vietnē "X" šonedēļ publicēja dusmīgu ierakstu par lietotnes "Bolt" šoferi. Kā viņa vēsta savā ierakstā angļu valodā, šoferis vārdā Aleksandrs nemācējis nevienu vārdu latviski, turklāt nepratis sarunāties ne angļu, ne franču, ne ukraiņu, ne holandiešu, ne vācu valodā. Tikai un vienīgi krievu.

Jautājām uzņēmumam "Bolt", kādi ir viņu noteikumi šoferiem attiecībā par valsts valodu. Kā stāsta "Bolt" operāciju vadītājs Latvijā Mārcis Baķis: "Starp "Bolt" un partneršoferiem nepastāv darba ņēmēja un darba devēja attiecības – šoferi ir neatkarīgi pakalpojuma sniedzēji un strādā individuāli vai kādā no autoparkiem."

Baķis norāda, ka piekļuve "Bolt" platformai ir tikai tiem autovadītājiem, kuri saņēmuši Autotransporta direkcijas (ATD) izsniegtu licenci. "ATD, kā nozari uzraugošā un kontrolējošā iestāde, taksometru vadītāju reģistrā reģistrē autovadītājus pēc noteiktiem kritērijiem, tostarp personas valsts valodas zināšanām ir jābūt vismaz B1 līmenī," viņš skaidro.

Arī pats "Bolt " izstrādājis dažādus uzraudzības mehānismus, lai nodrošinātu, ka partneršoferi sniedz pakalpojumus saskaņā ar labās prakses vadlīnijām, norāda Baķis. "Ikvienam vadītājam pirms sadarbības uzsākšanas ar "Bolt" ir jāpabeidz apmācības, kurās viņš tiek iepazīstināts ar sadarbības noteikumiem un nosacījumiem, kā arī rīcību darbā ar klientu. Gadījumos, ja tiek konstatēti pārkāpumi, partneršoferis tiek brīdināts. Savukārt, ja partneršofera sniegums neuzlabojas, mēs varam ierobežot viņa piekļuvi vadītāja profilam "Bolt" platformā."

Baķis arī atgādina, ka ikvienam klientam pēc brauciena ir iespēja novērtēt pakalpojumu piecu ballu sistēmā un arī atstāt atsauksmi. "Mūsu klientu apkalpošanas komanda izskata visas sūdzības un apstrādā tās individuāli, sniedzot atbildes pēc iespējas ātrāk." Tādēļ arī ikviens klients ir aicināts ziņot par pieredzēto brauciena laikā, lai uzņēmums var uzlabot savu pakalpojumu. "Aicinām ziņot par brauciena laikā konstatētiem pārkāpumiem, rakstot "Bolt" klientu atbalsta dienestam mobilajā lietotnē vai uz oficiālo e-pastu riga@bolt.eu," iesaka "Bolt" pārstāvis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!