Fitnesa treneris un uzturzinātnes entuziasts Lauris Mičulis šonedēļ parūpējies par viļņošanos pašmāju "TikTok" aprindās – viņš publiskojis tīkla mārketinga kompānijas "NL International" (NL) Latvijas atzara iekšējo čatu, kurā pārdevējas spriež, kā potenciālajām klientēm pavēstīt par labumiem produktos. Mičulis atklāj, ka pašas pārdevējas nereti nemaz nezina, no kā sastāv viņu tirgotie uztura bagātinātāji, kurus tautā mēdz saukt par "brīnumpulverīšiem".
Savā materiālā treneris Mičulis piedāvā ieskatu kompānijas darbinieču iekšējā čatā, lai, kā pats saka, parādītu, kāda ir darbinieču izpratne par pašu tirgotajiem produktiem.
Publiskotajai sarakstei nav nosakāms datums un laiks, taču saruna starp izplatītājām vedina domāt, ka viņas apspriež kādu uzņēmuma jaunumu, par kuru pašām zināms gaužām maz. Viena no tīkla mentorēm Signe Sproga piedāvā kolēģēm atlikušo informāciju vienkārši "iegūglēt", savukārt, ja kāds jautā precīzāku vielu sastāvu procentos, katram gadījumam allaž var teikt, ka aktīvo vielu sastāvs produktā ir "puse uz pusi".
"Viņām nav ne mazākās izpratnes, ko viņas tirgo," secina Mičulis. Īsais tiktoks nepilnas diennakts laikā jau guvis ievērojamu popularitāti, tas noskatīts jau 20 000 reižu.
Jāpiebilst, ka Mičulis jau iepriekš publicējis vairākus tiktokus, vēršoties pret nekompetenci NL uzturbagātinātāju izplatītāju vidū. Sportists allaž uzsvēris, ka neanalizē šī uzņēmuma izplatīto kosmētiku un citus līdzekļus, viņu interesē tikai uzturbagātinātāju saturs. Mičulis uzskata, ka šī tīkla mārketinga tirgotājām nedrīkst uzticēties, jo "vienīgais, kas viņas interesē, ir nopelnīt savu procentu".
Latvijas NL komūnas līdere Katrīne Vasiļevska (agrāk – Sauliete) pēc Mičuļa virālā video nepalika atbildi parādā. Izplatītāja, kariķējot Mičuli, publiskoja tiktoku, kurā uzsver, ka treneris pret NL rūpalu vērsies savas popularitātes veicināšanai, jo citas viņa aktivitātes nesniedz cerēto efektu (Mičulis vada dažādus fitnesa izaicinājumus). Tomēr piektdienas pēcpusdienā video autore to dzēsa no sava profila.
Uz kādas "TikTok" lietotājas jautājumu, kāpēc Vasiļevska nesniedz kontrargumentus Mičuļa apgalvojumiem un pēc būtības neizskaidro NL uztura bagātinātāju sastāvu, uzņēmēja saka: "Tieši kāda jēga? Šeit nevienam tas nav vajadzīgs, te ir vajadzīgas intrigas un nolikšanas, tiem ir fani. Kāda jēga tērēt man laiku uz heiteriem?"
Mičuļa veidotajam "TikTok" profilam "Labākais fitnesa kanāls" ir 17,5 tūkstoši sekotāju, savukārt Katrīnei Vasiļevskai tiktokā seko nedaudz vairāk par 7000 interesentu. Vasiļevskas lielākā auditorija meklējama "Instagram" vietnē, kur viņai seko daudzi desmiti tūkstoši. Ceturtdienas vakarā viņa savu profilu padarīja plašākai publikai neredzamu, jo cietusi no "botu" jeb nopirktu nevērtīgu sekotāju uzbrukuma.