"TikTok" platformā arvien populārāki kļūst puspliki vīrieši, kas pikantā manierē māca pagatavot gan elementārus salātus, gan greznas kūkas. Viņu veidotie video savāc miljoniem skatījumu, un kaut daudzi lietotāji par šādām pavārmākslas pamācībām sajūsminās, tikmēr dažus šāda tendence dara bažīgus.
Video ar izskatīgiem vīrieši, kuri allaž ir aizmirsuši uzvilkt T kreklu, sociālajos medijos nav nekas jauns. To mēs esam redzējuši simtiem reižu un nevienu ar to vairs nepārsteigsi. Taču nu, lai piesaistītu sev uzmanību un krātu sekotāju skaitu, attapīgākie smukuļi pievērsušies ēst gatavošanai.
Neba jau vienkāršai ēst gatavošanai, bet gan pikantai. Un nav runa tikai par atkailinātu ķermeņa augšdaļu, bet gatavošanas manieri un kopējo atmosfēru. Pieklusināta gaisma, pavedinoši skatieni, jutekliskas roku kustības un nemitīgi aplaizīti pirksti, turklāt rezultātā top "Michelin" zvaigznes cienīgs ēdiens.
"TikTok" lietotāji par šādu saturu ir stāvā sajūsmā – zem pikantajiem video krājas simtiem sieviešu komentāru, kuros tiek apbrīnoti gan paši puiši, gan ēdiens. Tomēr ne visiem tas šķiet pieņemami un sociāli atbildīgi. Piemēram, žurnāliste Teilora Endrūsa medijā "PopSugar" uzsvēra, ka šie video drīzāk atgādina erotiska satura īsfilmas, nevis ēst gatavošanas pamācības. Vienlaikus viņa atzīst, ka pašai patīk vīrieši, kas gatavo ēst un kāpēc gan nē, mēs taču zinām klišejām apaugušo teicienu par "vīriešiem – labākajiem šefpavāriem", kas, protams, sen jau neatbilst patiesībai.
Endrūsa vērš uzmanību ne uz faktu, ka vīrieši gatavo, bet uz to, kā tas tiek pasniegts. Turklāt Endrūsa ir novērojusi, ka bieži vien šos video filmē nevis pavāri, bet "tiktokeri", kas savu popularitāti platformā ieguva dejojot.
Sākotnēji šķietami nevainīgie video kļūst arvien pikantāki un provokatīvāki, kas ne tikai lieki seksualizē ēdiena gatavošanu, bet arī vairo stereotipus. Pirmkārt, vairojas priekšstats, ka vīrietis virtuvē ir kas īpašs, jo, piemēram, video, kurā gatavo vienkārša sieviete, nekļūs par interneta hitu. Savukārt izskatīgs vīrietis virtuvē spēj savākt simtiem tūkstošu skatījumu. Otrkārt, tik pikanti video vairo priekšstatu, ka sociālajos medijos popularitāti var iegūt tikai atkailinoties. Bet par uzticamību "TikTok" publicētajam saturam pat nav vērts sākt runāt. Lai gan, no otras puses, kurš šos video skatās, lai gūtu pamācību, kā pagatavot steiku? Laikam neviens, tomēr tas netraucē viņiem gozēties slavas gaismā.