Foto: Kadrs no video

Dacei pirms septiņiem gadiem tika atklāts krūts vēzis 2. stadijā. Viņa pati sajuta aizdomīgo veidojumu un, rīkojoties proaktīvi, uzsāka ceļu uz atveseļošanos. Dace ir priecīga par to, ka ārstēšanās tika uzsākta laikus, un viņas stāsts ir iedvesmojošs piemērs tam, cik svarīgi ir ieklausīties savā ķermenī.

Dace stāsta: "Tad, kad sajutu, ka ir kaut kas aizdomīgs, nekavējoties devos pie ārsta, un pēcāk sekoja izmeklējumi. Pēc tam bija tāds: "Ok, ir problēma, ko darīt tālāk, kā risināt?'" Viņa uzsver, ka šī pieredze viņu ir padarījusi stiprāku un iemācījusi viņai lūgt palīdzību mirkļos, kad tas ir nepieciešams. Agrāk Dace bija vairāk orientēta uz citiem, bieži aizmirstot par sevi: "Visiem citiem, bet par sevi atceros beigās." Tagad viņa esot tiešāka, atklātāka, spēj pateikt "nē" un nospraust savas robežas.

Citām sievietēm, kuras saskārušās ar vēzi, Dace iesaka atrast uzticamas atbalsta personas, kas var sniegt psiholoģisku, fizisku un praktisku palīdzību. Ar labdarības fonda "Rozā vilciens" atbalstu Dacei bija iespēja saņemt fizioterapijas nodarbības, kas būtiski veicināja viņas atlabšanu pēc ārstēšanas.

Lasi arī citus pieredzes stāstus:

Tavu krūšu drošībai

Krūts vēzis ir nāvējošākais vēža tips sievietēm Eiropas Savienībā un šī problēma ir aktuāla arī Latvijā. 2023. gadā no krūts vēža priekšlaicīgi mirušas 411 sievietes. Viena no 8 sievietēm Latvijā savas dzīves laikā var saskarties ar krūts vēzi. Tas nozīmē, ka šī slimība tieši vai netieši ietekmēs gandrīz katru Latvijas ģimeni. Lai veicinātu agrīnu diagnosticēšanu un ārstēšanu, kā arī pievērstu sieviešu uzmanību krūšu veselībai, fonds "Rozā vilciens" sadarbībā ar reklāmas aģentūru "McCann Rīga" radījuši sociālu kampaņu "Tavu krūšu drošībai". Kampaņas mērķis ir ne tikai atgādināt par pašpārbaudi un regulārām ārsta vizītēm, bet arī piedāvāt praktisku iespēju sievietēm vecākām par 40 gadiem veikt mamogrāfiju bez maksas.

Šī "Pupkultūras" iniciatīva plānota, lai pievērstu uzmanību krūts vēža profilaksei, izglītotu sabiedrību par krūšu veselības nozīmi un, pateicoties "Veselības centra 4" un farmācijas uzņēmuma "Novartis" atbalstam, piedāvātu iespēju sievietēm veikt bezmaksas izmeklējumus.

"Pupkultūras" jaunās kampaņas "Tavu krūšu drošībai" pamatā ir atklāsme, ka sievietēm nav pietiekami spēcīgi krūšu drošības protokoli, lai gan iespēja saskarties ar krūts vēzi dzīves laikā ir vienai no astoņām sievietēm. Savukārt lidmašīnās, kur iespēja iekļūt dzīvībai bīstamā situācijā ir tikai vienam no 13 miljoniem, ir skaidri saprotamas drošības instrukcijas. Tādēļ arī tapusi "Krūšu drošības instrukcija", kur krūšu pašpārbaude tiek atrādīta ar stjuartes kustībām. Arī rozā mobilais mamogrāfs veidots kā "Krūšu drošības kontrole", atsaucoties uz stingrajām pārbaudēm, ko veic lidostās pirms pacelšanās.

No 1. oktobra rozā mobilais mamogrāfs kursēs pa Latviju, kampaņas laikā piestājot vairākās pilsētās: Dundagā, Smiltenē, Viesītē, Iecavā un Grobiņā, tādējādi padarot izmeklējumu pieejamu arī sievietēm, kas dzīvo ārpus lielākām pilsētām.

Vairāk par kampaņu vari izlasīt, spiežot šeit!

Kampaņa tapusi sadarbībā ar "ERGO", "Veselības centrs 4", "Novartis", "Always", "Roche", "TV3 Life", "Delfi", "White Label" un "McCann Rīga".

Arī tu vari ziedot fondam un palīdzēt sievietēm, kuras skāris krūts vēzis, informācijas meklē šeit!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!