Maija
Foto: Kadrs no video

2024. gada pavasarī 37 gadu vecumā Maijai tika diagnosticēts ļaundabīgs krūts audzējs. Tobrīd viņas lielākās bažas bija par to, kā šīs ziņas ietekmēs ģimeni: "Man liekas, ka lielākais satraukums bija nevis par to, kā jūtos es pati, bet kā jūtās mani bērni." Maija dalās savā pieredzē, uzsverot, cik svarīgi ir rīkoties laikus, lai palielinātu izveseļošanās iespējas.

"Sajūtas, kad es pati sapratu, ka kaut kas nav līdz galam kārtībā, raisīja paniku un trauksmi. Pats grūtākais brīdis bija sākums, kad vēl tikai gaidīju atbildes," Maija atceras, aprakstot smago neziņas laiku. Taču, neraugoties uz bailēm, viņa izvēlējās cīnīties!

Maija atklāj, cik svarīgi ir reaģēt ātri, ja ir aizdomas par veselības problēmām: "Jā, ir bail, ka tiešām tiks konstatēts kaut kas nepatīkams un ļaundabīgs. Bet mans padoms – dariet to pēc iespējas ātrāk," viņa saka. "Jo ātrāk rīkojaties, jo lielākas iespējas izveseļoties."

Šajā sarežģītajā laikā milzīgu spēku sniedza draugu un darba devēja atbalsts. Viņa stāsta, ka izvēlējās sevi un savu veselību kā prioritāti, lai regulāri apmeklētu nepieciešamās vizītes pie ārsta. Līdzās tam arī Rozā vilciena fonds nodrošināja viņai nepieciešamo atbalstu – gan fizioterapeita, gan psihologa konsultācijas. Maija izsaka pateicību par šo iespēju, kas palīdzēja viņai tikt galā ar izaicinājumiem gan emocionāli, gan fiziski.

Lasi arī citus pieredzes stāstus:

Tavu krūšu drošībai

Krūts vēzis ir nāvējošākais vēža tips sievietēm Eiropas Savienībā un šī problēma ir aktuāla arī Latvijā. 2023. gadā no krūts vēža priekšlaicīgi mirušas 411 sievietes. Viena no 8 sievietēm Latvijā savas dzīves laikā var saskarties ar krūts vēzi. Tas nozīmē, ka šī slimība tieši vai netieši ietekmēs gandrīz katru Latvijas ģimeni. Lai veicinātu agrīnu diagnosticēšanu un ārstēšanu, kā arī pievērstu sieviešu uzmanību krūšu veselībai, fonds "Rozā vilciens" sadarbībā ar reklāmas aģentūru "McCann Rīga" radījuši sociālu kampaņu "Tavu krūšu drošībai". Kampaņas mērķis ir ne tikai atgādināt par pašpārbaudi un regulārām ārsta vizītēm, bet arī piedāvāt praktisku iespēju sievietēm vecākām par 40 gadiem veikt mamogrāfiju bez maksas.

Šī "Pupkultūras" iniciatīva plānota, lai pievērstu uzmanību krūts vēža profilaksei, izglītotu sabiedrību par krūšu veselības nozīmi un, pateicoties "Veselības centra 4" un farmācijas uzņēmuma "Novartis" atbalstam, piedāvātu iespēju sievietēm veikt bezmaksas izmeklējumus.

"Pupkultūras" jaunās kampaņas "Tavu krūšu drošībai" pamatā ir atklāsme, ka sievietēm nav pietiekami spēcīgi krūšu drošības protokoli, lai gan iespēja saskarties ar krūts vēzi dzīves laikā ir vienai no astoņām sievietēm. Savukārt lidmašīnās, kur iespēja iekļūt dzīvībai bīstamā situācijā ir tikai vienam no 13 miljoniem, ir skaidri saprotamas drošības instrukcijas. Tādēļ arī tapusi "Krūšu drošības instrukcija", kur krūšu pašpārbaude tiek atrādīta ar stjuartes kustībām. Arī rozā mobilais mamogrāfs veidots kā "Krūšu drošības kontrole", atsaucoties uz stingrajām pārbaudēm, ko veic lidostās pirms pacelšanās.

No 1. oktobra rozā mobilais mamogrāfs kursēs pa Latviju, kampaņas laikā piestājot vairākās pilsētās: Dundagā, Smiltenē, Viesītē, Iecavā un Grobiņā, tādējādi padarot izmeklējumu pieejamu arī sievietēm, kas dzīvo ārpus lielākām pilsētām.

Vairāk par kampaņu vari izlasīt, spiežot šeit!

Kampaņa tapusi sadarbībā ar "ERGO", "Veselības centrs 4", "Novartis", "Always", "Roche", "TV3 Life", "Delfi", "White Label" un "McCann Rīga".

Arī tu vari ziedot fondam un palīdzēt sievietēm, kuras skāris krūts vēzis, informācijas meklē šeit!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!