skola klase skolēni tāfele skolotājs
Foto: AFP/Scanpix
Vai paaugstinātais trokšņa līmenis skolās ietekmē akadēmiskos rezultātus? Kāds ir skolēnu noguruma patiesais iemesls? Kādas sekas rodas bērniem un arī pieaugušajiem no trokšņa skolās? Kādi ir risinājumi un pētījumi pasaulē, lai trokšņa radītās sekas mazinātu un līdzsvarotu nervu sistēmu?

Paaugstinātā trokšņa problēma ir jāaktualizē - tā uzskata Latvijas Skaņas un Valodas Terapijas Asociācijas valdes priekšsēdētāja un SIA "Alirana" projektu vadītāja, skaņas terapeite Ilze Bulate. Speciāliste savā darbā balstās uz pasaulē veiktiem zinātniskiem pētījumiem un vairāk nekā 30 gadu personīgo pieredzi, ikdienā strādājot ar mūziku un skaņu.

Speciāliste uzskata, ka viens no nopietniem iemesliem tam, ka skolēniem ir grūtības koncentrēties un mācību stundas izraisa nogurumu, ir daudzkārt palielinātais trokšņa līmenis skolā. Bērnu nervu sistēmai, protams, piemīt spēja ātri adaptēties, tomēr ilgstoši to pakļaujot paaugstināta trokšņa līmenim- tā nogurst un kvalitatīvs mācību darbs kļūst neiespējams.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!