Zinātnieki atklājuši, ka smēķētāju smadzenes krietni aktīvāk reaģē uz attēliem, kuros smēķēšana pozicionēta labvēlīgā gaismā, salīdzinot ar fotogrāfijām, kurās redzami atkarības negatīvie aspekti.
Monreālas Universitātes pētnieki arī konstatējuši, ka hroniski smēķētāji tabakas izstrādājumu reklāmas uztver atšķirīgāk no nesmēķētājiem, krietni mazāku uzmanību pievēršot tās negatīvajām sekām, kā arī retāk izjūtot nepatīkamas emocijas šai sakarā.
Tāpat smēķētāji savu paštēlu veido pozitīvāku nekā nesmēķētāji, koncentrējoties uz patīkamajām sajūtām, ko rada tabakas izstrādājumu lietošana.
Pētījuma vadītāji, komentējot šo tendenci, stāsta, ka tabaka smēķētāju smadzenes savā ziņā "apmuļķo", liekot tiem pievērst mazāku uzmanību atkarības sekām, kā arī izjust mazāk negatīvu emociju, iepazīstoties ar informāciju par smēķēšanas izraisītām slimībām un gadījumiem, kas beigušies letāli.
"Redzot attēlus ar informāciju, kas raksturo smēķēšanu, no tās atkarīgo cilvēku smadzenēs reģioni, kas saistīti ar motivāciju, aktīvāk darbojas tad, kad redzami pozitīvi attēli, piemēram, pievilcīga dāma ar cigareti rokās. Savukārt, redzot attēlus ar mutes vēža pacientiem, šo smadzeņu daļu aktivitāte krītas.
Tā rezultātā varam secināt, ka no tabakas izstrādājumiem atkarīgie cilvēki informāciju par smēķēšanas negatīvajām sekām gluži vienkārši neuztver," rezumē pētnieki.