"Vienu apkarosi, un to aizvietos pieci, seši vai desmit produkti," tā par dažādu nereģistrētu produktu un uztura bagātinātāju tirgošanu saka Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vadītāja Tatjana Marčenkova. Gada sākumā pamatīgu šūmēšanos sociālajos tīklos izraisīja "Instagram" slavenību un viņu domubiedru tirgotie "brīnumpulverīši", kas sola lieliskus rezultātus cīņā ar liekajiem kilogramiem.
Šādu produktu tirgošana un izplatīšana Latvijā nav nekas jauns. Tā bieži notiek nelegāli. Šis konkrētais gadījums parāda daudz plašāku problēmu – cilvēki ir gatavi iegādāties līdzekļus, kas sola brīnumainus, bet principā neiespējamus rezultātus, bet atbildīgo dienestu iespējas cīnīties ar to tirdzniecību ir ierobežotas. Īpaši, ja produktu izplatīšana notiek, izmantojot internetu. To "Delfi" atklāj PVD pārstāve.
Jau rakstījām, ka vairākas personas, izmantojot savu ietekmi un popularitāti sociālajos tīklos, saviem sekotājiem tirgo zīmola "NL" produktus. Daļa no tiem ir Latvijā nereģistrētas vielas, ko varētu uzskatīt par uztura bagātinātājiem. Plašāk par situāciju, kā arī ekspertu viedokļus par to, ka brīnumaini un īpaši efektīvi tievēšanas līdzekļi nepastāv, vari lasīt šeit.