Foto: Shutterstock
Latvijas Televīzijas raidījuma "Revidents" skatītāji novērojuši, ka, pierakstoties pie ārsta telefoniski, brīvie pieraksta laiki pie ārstiem un speciālistiem dažkārt atšķiras no tiem, kas ir pieejami internetā. Veselības centru apvienības (VCA) Klientu apkalpošanas speciāliste Lolita Ķerve skaidro, kāpēc.

Iemesli šādai situācijai varētu būt vismaz trīs. Viens no tiem ir pavisam vienkāršs - elektroniskā pieraksta sistēma tiešsaistē ir savienota ar kalendāru un, tikko kā pacients zvanot vai reģistratūrā ir atteicies no iepriekš veiktā pieraksta laika, kalendārā tas parādās kā brīvs.

"Tāpēc arī var būt situācija, ka es, piemēram, šajā brīdī skatos internetā un ārstam nav brīvu laiku, bet pēc 15 minūtēm piezvanu uz zvanu centru, un tur darbinieks šo brīvo laiku ierauga," raidījumam skaidroja Lolita Ķerve.

Speciāliste arī stāstīja, ka otrs – tiesa, retāks iemesls var būt tas, ka ārstam kāda iemesla dēļ brīvie pieraksta laiki internetā nav ievietoti. Tādā gadījumā VCA mājaslapā tiek arī norādīta informācija, ka uz konsultāciju var pierakstīties tikai telefoniski.

"Trešais iemesls arī varētu būt tāds, ka mēs pie atsevišķām specialitātēm veidojam gaidītāju rindas. Tas tā ir tāpēc, ka mūsu pienākums attiecībā pret valsti un valsts pakalpojumu nodrošināšanu paredz to, ka mums ir jānodrošina cilvēkiem šis pakalpojums noteiktā laikā," stāstīja Ķerve.

Tā parasti notiek vien ar atsevišķām specialitātēm, kurās ārsts pieņem reti un arī gaidītāju šādās rindās ir daudz. Tādā gadījumā ārstniecības iestāde no sākuma nodrošina vietas uz pieņemšanu tiem, kas jau ir gaidītāju rindā un atlikušos pierakstus atver tikai pēc tam.

"Bet nekādā gadījumā tas nav tā, ka ir kaut kādas kvotas uz internetu un kvotas uz reģistratūru. Pieraksta kalendārs ir vienots un, ja tā vieta ir brīva, tā ir redzama visās pieraksta platformās," mierināja klientu apkalpošanas speciāliste.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!