bērns influenceris
Foto: Shutterstock
Aktīvākās soctīklu māmiņas savu bērnu gaitas dokumentē jau kopš pašas dzimšanas. Saviem sekotājiem viņas atrāda gan krūts zīdīšanu, gan bērna pirmos soļus, gan kopīgu mājas darbu pildīšanu. Bērns faktiski izaug soctīklu lietotāju acu priekšā. Kamēr māmiņas priecājas par "like", ko saņem par tikko publicēto mazuļa fotogrāfiju, tikmēr arvien vairāk aktualizējas jautājums – ko darīt bērniem, kuri nevēlas kļūt par digitālo saturu?

Kāds pētījums liecina, ka ar bērniem – līdz viņi ir sasnieguši 13 gadu vecumu – vidēji tiek publicētas 1300 digitālā satura vienības. Tās ir gan fotogrāfijas, gan garāki un īsāki video visdažādākajās platformās. Soctīklu apmātie vecāki naski dalās ne tikai ar savām ikdienas gaitām, bet arī bērnu. Kādam tā ir spalvu paglaudīšana, rau, cik skaists un talantīgs ir mans bērns, bet kādam šāda izklaide nes reālu peļņu.

Bet ne visu bērnu sapnis ir gozēties mammas soctīklos un kļūt par nekontrolēti plašas auditorijas apskates objektu. Piemēram, kāda jauniete ar segvārdu Klēra intervijā "Teen Vogue" atklāja savu skaudro bērnību – vecāki viņai lika pozēt kameru priekšā. Reiz Klēra pat bija iebildusi tēvam, norādot, ka vairs nevēlas filmēties viņa "YouTube" video, taču tēvs pateicis, ka tādā gadījumā viņiem būs jāpārvācas uz vienkāršāku māju, vecākiem būs jāatsāk strādāt un vairs nebūs naudas greznām lietām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!