Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto
Noslēdzies "Rexona" organizētās aktīva dzīvesveida akcijas "Uzdrīksties: vairāk!" mērījumu posms, kas norisinājās vienlaikus visās trīs Baltijas valstīs un kura laikā noskaidrots, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas vidējā iedzīvotāja ikdienas aktivitāte ir mazliet lielāka par vidējo pasaules iedzīvotāju. "Rexona" rīkotās akcijas mērķis ir motivēt sabiedrību pievērsties aktīvākam dzīvesveidam un pārkāpt pāri iedomātajām robežām, informē tās organizatori.

Akcijas laikā 10 dalībnieki katrā Baltijas valstī trīs nedēļas – no 22.aprīļa līdz 13.maijam - valkāja speciālas aproces, kas mērīja dalībnieku ikdienas aktivitāšu daudzumu, to intensitāti, kā arī miega režīmu. 

Apkopotie dati rāda, ka trīs nedēļu laikā akcijas dalībnieki kopā veikuši nepilnus 10 miljonus soļu, kas ir 7400 kilometru kopgarumā. Tāpat secināts, ka, lai gan aktīvākie ir Igaunijā dzīvojošie cilvēki, tomēr kopumā visā Baltijā dzīvojošo cilvēku ikdienas ritms ir salīdzinoši vienāds, un tas ir aktīvāks par pasaulē noteikto vidēji nepieciešamo aktivitātes apjomu.

"Visi 30 vēstnieki Baltijā tika izraudzīti no kopumā aptuveni 300 pretendentiem, un vēstnieku izvēles pamatā bija gan maksimāli dažāda dalībnieku darbības joma, gan atšķirīgas dzīvesveida aktivitātes. 

Vēstnieku vidū ir gan profesionāls daivinga instruktors, gan policiste, biroja darbinieki, studenti, automehāniķis, gan arī jaunā māmiņa," uzsvēra akcijas rīkotāja SIA "Unilever Baltic LLC" Rexona zīmola vadītāja Evita Meiere.

Apkopotie dati liecina, ka vidēji dienā Latvijā cilvēks nostaigā 14 844 soļus jeb aptuveni 11,3 kilometrus, kas ir vairāk nekā pasaulē par standartu pieņemtais apjoms – ne mazāk kā 10 tūkstoši soļu dienā. 

Visi desmit Latvijas eksperimenta dalībnieki kopā trīs nedēļu laikā ir veikuši 3 117 331 soli, kopumā pieveicot 2473,69 kilometrus, kas ir gandrīz identisks attālums kā no Rīgas līdz Romai. Vidējais nodedzināto kaloriju daudzums vienam eksperimenta dalībniekam bija ap 2000 kaloriju, bet vidējais miega ilgums – sešas ar pusi stundas.

Aktīva dzīvesveida eksperte, fitnesa trenere Luīze Priedīte, vērtējot visu Latvijas eksperimenta dalībnieku rādījumus, norāda, ka kopumā aktivitāšu apjoms ir pietiekams, tomēr viņa iesaka vairāk laika veltīt gan miegam, gan arī ikdienas aktivitātēm, ņemot vērā, ka tieši regulāra fiziska aktivitāte ir viens no stūrakmeņiem labai pašsajūtai. 

"Protams, mēs varam pieņemt, ka eksperiments parāda aptuveni vidējo Latvijas iedzīvotāja aktivitātes līmeni, tomēr jāsecina, ka parasti šādos pasākumos iesaistās tikai aktīvākie sabiedrības locekļi. Tādēļ es ceru, ka "Rexona" kampaņa un tās rezultāti rosinās arī mazāk aktīvos Latvijas iedzīvotājus pārvērtēt savu attieksmi pret ikdienas dzīvesveidu un būt aktīvākiem ne tikai dažas reizes gadā, bet ikdienā," uzsver Luīze Priedīte.

Interesanti, ka aktīvs dzīvesveids nebūt nenozīmē regulāru došanos uz fitnesa klubu. Piemēram, ja dienā veltīsiet 20 minūtes braucienam ar velosipēdu, 25 minūtes veiksiet rīta vai vakara skrējienu, kā arī vairāk pārvietosieties kājām nekā ar automašīnu vai sabiedrisko transportu, nemanot būsiet veikuši 23 500 soļus, pieveicot 17,7 kilometrus un sadedzinot 2200 kaloriju – to apliecina akcijas patroneses, autosportistes Karlīnes Štālas vienas dienas mērījumu dati.

Savukārt akcijas dalībnieks Normunds Stilve, braucot uz darbu un mājās ar velosipēdu, strādājot visu dienu autoservisā, kā arī vakarā dodoties uz tautas deju mēģinājumu, dienas laikā veic 31836 soļus, pieveicot 26,01 kilometru un sadedzinot 3794 kalorijas.

Salīdzinot visu trīs Baltijas valstu akcijas dalībnieku datus, secināts, ka aktīvākie cilvēki dzīvo Igaunijā, kur visu 10 dalībnieku kopīgais veikums trijās nedēļās bija 3 594 964 soļi jeb 26,55 kilometri, otrajā vietā ir Latvija ar 3 117 331 soli jeb 2473,69 kilometriem. Bet trešie aktīvākie Baltijā ir lietuvieši, kas veica 2 763 464 soļus jeb 2246,41 kilometrus. 

Savukārt, saskaitot visus veiktos soļus un kilometrus kopā, visu trīs valstu akcijas dalībnieki eksperimenta laikā pieveikuši gandrīz 9,5 miljonus soļu jeb 7373 kilometrus, kas ir attālums no Rīgas līdz Ņujorkai. Gada laikā ar šādu ikdienas aktivitāti visi eksperimenta dalībnieki kopā pieveiktu 128 tūkstošus kilometru, kas būtu trīs reizes apstaigāt apkārt zemeslodei.

Latvijā izvēlētie akcijas vēstneši ir visdažādāko profesiju un interešu cilvēki. Starp eksperimenta dalībniekiem ir daivinga instruktors Mareks Lielbārdis, apģērbu dizainere Dana Šeļmanova-Pleša, tirdzniecības eksperte Lelde Grāvīte, komandas veidošanas treneris Māris Resnis, revidente Linda Laura, autoeksperts Normunds Stilve, policiste Madara Reča, motosportists Kaspars Svīkulis, kā arī ofisa menedžere, pasākumu organizētāja un pilnas slodzes māmiņa Elīne Berķe.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!