Ja kvalitatīva apkope ir veikta jau iepriekšējās sezonas noslēgumā, daudz nekas nebūs jādara. Atliks vien nomainīt degvielu, kura pa ziemas mēnešiem būs zaudējusi savas īpašības. Savukārt, ja mauriņa pļaujmašīna sezonas beigās tika vienkārši nolikta garāžas stūrī, nāksies pastrādāt vairāk.
Ja pļaujmašīnu klāj netīrumu un putekļu kārta, ieteicams sākt ar pļaujmašīnas mazgāšanu. Šeit lieti noderēs augstspiediena mazgātājs, ar kura palīdzību var iztīrīt arī grūti aizsniedzamas vietas. Jāatceras, ka zāles pļāvēju, kurā ir eļļa un benzīns, drīkst sagāzt tikai uz aizmuguri!
Pirms darbu uzsākšanas svarīgi būtu pārbaudīt arī eļļas līmeni. Tam būtu jābūt starp minimālo un maksimālo rādītāju uz indikatora. Ja sezonas beigās eļļa netika nomainīta, tas jāizdara tagad. Lai to paveiktu, var iedarbināt zāles pļāvēju un ļaut tam divas-trīs minūtes pastrādāt. Tādējādi motoreļļa uzsils, un to būs vieglāk nomainīt. Zāles pļāvēju modeļi ir atšķirīgi, taču parasti eļļas korķis atrodas pašā apakšā vai sānos apakšmalā. Ja korķis atrodas apakšā, eļļas nomaiņas laikā ieteicams pļāvēju novietot augstāk. Kad vecā eļļa ir izlieta, ieskrūvējiet korķi. Kad korķis ir ieskrūvēts, paņemiet jauno eļļu un ielejiet to tik daudz, lai eļļas līmenis būtu starp minimālo un maksimālo rādītāju uz indikatora. Parasti zāles pļāvējos ir jāielej aptuveni 0,6 litri motoreļļas, vēlams ar SAE30 marķējumu. Noteikti jānomaina arī degviela. Ilgstoši neizmantojot tehniku, degvielā pazeminās oktānskaitlis un var rasties grūtības iedarbināt tehniku.
Jāizskrūvē arī aizdedzes svece, jo pēc tās stāvokļa var novērtēt dzinēja stāvokli. Ja aizdedzes svece ir melna un pārklāta ar sodrējiem, tas var nozīmēt vai nu to, ka gaisa filtrs ir netīrs (dzinēja degvielas maisījums ir pārāk piesātināts un tajā nav pietiekami daudz gaisa), vai to, ka dzinējam drīz būs nepieciešams remonts, jo virzuļu gredzeni ir nodiluši. Ja aizdedzes svece ir pārāk gaiša, gandrīz balta, tas nozīmē, ka dzinējs kaut kādu iemeslu dēļ ir strādājis ar pārāk mazu benzīna daudzumu. Tas var sabojāt dzinēju, līdz ar to vaina jāmeklē karburatorā. Jāpārbauda un nepieciešamības gadījumā jānomaina arī gaisa filtrs.
Ieteicams pārbaudīt arī asmens stāvokli. Ja asmens malas ir apaļas, tas ir jānoņem un jāuzasina. To vislabāk uzticēt servisa speciālistiem. Tāpat ieteicams pārbaudīt arī riteņus, gultņus un startera auklu. Reizēm gadās, ka tā sāk berzēties pret malu un vienā brīdī pārtrūkst. Mauriņa traktoriem ieteicams pārbaudīt akumulatora darbību. Vizuāli būtu arī jānovērtē tehnikas kopējais stāvoklis, vai nav nepieciešams nomainīt kādas detaļas.